2020-10-09, 19:36
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Blir intressant att se om och vilken straffpåföljd de får. Och domskälen... så småningom. Men fupen väntar jag på. Kommer förhoppningsvis nästa vecka.

Sekretessprövning lär vara klart mot slutet av nästa vecka. Kan föreställa mig att media högt & lågt samt halva det svenska juridiska skrået efterfrågat förundersökningen.

Karin och dom andra verkar ju minst sagt vara nitade i denna förundersökning. Tacksamt med en åklagare som besitter tålamod, för det har nog verkligen krävts i detta ärende.
Brott är uppenbart begånget, men jag är personligen nyfiken på om frågan om förfallet som lett fram till dessa brott nystats i?
Hat som primärt motiv gissningsvis, men det är historiskt märkligt att en person som Karin agerat som så här, och så länge nu. Hon är i princip klassetta inom juridiken från start och därtill en naturligt utvald mentor för yngre samt alltid uppehållit en lika anonym som fläckfri karriär.
I åratal har hon närmast varit Fru Justitia personifierad - - hux flux växlar till en psykotisk hatisk toka med beteende som en värsta sortens gangster.
Något är ju rejält skumt med denna växling.
Citera
2020-10-09, 19:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Hat som primärt motiv gissningsvis, men det är historiskt märkligt att en person som Karin agerat som så här, och så länge nu. Hon är i princip klassetta inom juridiken från start och därtill en naturligt utvald mentor för yngre samt alltid uppehållit en lika anonym som fläckfri karriär.
I åratal har hon närmast varit Fru Justitia personifierad - - hux flux växlar till en psykotisk hatisk toka med beteende som en värsta sortens gangster.
Något är ju rejält skumt med denna växling.
Spelar väl ingen roll om hon nu skulle ha en p-störning i grunden och ballar ur pga missbruk.
Då lär hon inte kunna hålla garden uppe och masken på plats.
Det krackelerar.
Det skulle iaf förklara hennes helt sjuka beteende. Ingen normal person bete sig som henne.
Senast redigerad av develi 2020-10-09 kl. 19:56.
Citera
2020-10-09, 20:07
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Spelar väl ingen roll om hon nu skulle ha en p-störning i grunden och ballar ur pga missbruk.
Då lär hon inte kunna hålla garden uppe och masken på plats.
Det krackelerar.
Det skulle iaf förklara hennes helt sjuka beteende. Ingen normal person bete sig som henne.

Det är detta som är skumt - Hur skulle hon i alla år innan gått med en störning/psykisk sjukdom och hålla masken?
För mig är det omöjligt att hon skall kunnat passera och klättra till den hon var inom domstolarna, om hon samtidigt varit en annan slags person privat. Det där går i många yrken/branscher måhända, men inte inom domstolsväsendet.

Visst skulle det förklarat dessa brott som hon nu åtalas för. Jag är fullt benägen att tro att hon gjort vad hon anklagas för, då jag ju träffat henne flera samt sett henne ggr i nuvarande tillstånd.
Man kan liksom inte tro att det är samma person, den hon var och den hon senare blivit. Aldrig sett sådant avstånd på beteende på en person, och detta avstånd är för mig närmast omöjligt.
Citera
2020-10-09, 20:27
Medlem
Pandalina4s avatar
Det kommer mera...
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristen-kopte-guld-for-flera-miljoner-kronor/

Citat:
Här är det handskrivna brevet till polisprofessor Leif GW Persson där det berättas om mordplanen mot advokat Henrik Olsson Lilja – där toppjuristen pekas ut som hjärnan bakom.
Det skrevs av en anhörig till en av de åtalade.
Citera
2020-10-09, 20:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är detta som är skumt - Hur skulle hon i alla år innan gått med en störning/psykisk sjukdom och hålla masken?
För mig är det omöjligt att hon skall kunnat passera och klättra till den hon var inom domstolarna, om hon samtidigt varit en annan slags person privat. Det där går i många yrken/branscher måhända, men inte inom domstolsväsendet.

Visst skulle det förklarat dessa brott som hon nu åtalas för. Jag är fullt benägen att tro att hon gjort vad hon anklagas för, då jag ju träffat henne flera samt sett henne ggr i nuvarande tillstånd.
Man kan liksom inte tro att det är samma person, den hon var och den hon senare blivit. Aldrig sett sådant avstånd på beteende på en person, och detta avstånd är för mig närmast omöjligt.

Förstår inte riktigt hur du resonerar

Det är just för att hon troligtvis har en personlighetsstörning som underlättat att hon klarat sig hela vägen upp. Iallafall har det hjälpt henne. Helt samvetslös.

https://www.mabra.com/psykologi/har-ar-yrkena-som-lockar-flest-psykopater/

https://www.rmv.se/aktuellt/psykopatiska-drag-psykopati-rattspsykiatri-howner/

Helt övertygad om att hon har någon form av personlighetsstörning, efter alt som kommit från i denna tråd.Gränslös, hämndlysten i klass med en psykopat. Det mesta vidimerat.

https://www.mabra.com/psykologi/har-ar-yrkena-som-lockar-flest-psykopater/

https://giftigarelationer.com/2020/08/16/5-myter-om-narcissisten-som-kan-forsvara-for-dig-att-kanna-igen-personlighetstypen/

Och hon ballade ju ur till slut
https://chef.se/8-satt-sa-hanterar-du-narcissister-pa-jobbet/
Citera
2020-10-09, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Det kommer mera...
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristen-kopte-guld-for-flera-miljoner-kronor/

Forts citat:

Brevet är daterat i februari 2019 – över ett halvår innan Henrik Olsson Lilja sköts.

I det handskrivna brevet berättar den anhöriga hur den 34-åriga kvinnan manipulerats att låna ut stora summor till toppjuristen och hjälpa henne i mordkomplotten.

34-åringen och toppjuristen ska ha träffats på ett kafé där toppjuristen beskyllde Olsson Lilja för olika saker och berättade att hon ville döda honom.

I brevet skriver den anhöriga till den 34-åriga kvinnan att denne genom sitt jobb kände en småkriminell man som i sin tur hade förmedlat kontakten till en tänkbar torped.
Citera
2020-10-09, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det vore ju naivt av domstolen med ett frikännande, utan hennes samarbete faller hela planen - och faran ligger i om de andra agerat ut galenskapen likt Rieloff nästa år.
Hon har stor del i det hela enligt ÅK - planering, transaktioner, försökt lura HOL via sms, inköp av kniv och handskar.

Skillnaden mot KL bottnar väl i häktningsgrund, att hon möjligen inte är av samma kaliber som Mastermind. Att hon är naiv och manipulerad.
Tror inte hon når upp till varken flykt-, kollusions- och recidivfara.

En naiv svensk domstol har man ju aldrig sett exempel på? Hrrm, host, host. Nä, jag befarar att hon kommer väldigt billigt undan, om det inte visar sig att hon fått en av guldtackorna. Och vem vet på vilket sätt hon manipulerats, eller hur hon själv gör sig till offer?

Det ser lite ut som om KL försökt göra henne till den synliga frontfiguren i den här härvan. Den nyttiga idioten. CF mår nog inte bra i dag. Inte alls.
Citera
2020-10-09, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
En naiv svensk domstol har man ju aldrig sett exempel på? Hrrm, host, host. Nä, jag befarar att hon kommer väldigt billigt undan, om det inte visar sig att hon fått en av guldtackorna. Och vem vet på vilket sätt hon manipulerats, eller hur hon själv gör sig till offer?

Det ser lite ut som om KL försökt göra henne till den synliga frontfiguren i den här härvan. Den nyttiga idioten. CF mår nog inte bra i dag. Inte alls.
Uppenbarligen har media fått ta del av fupen. Den fup som sekretessprövas, och som inte kommit oss andra till del. Finns tydligen en del matnyttigt där.
Senast redigerad av Picasso2 2020-10-09 kl. 20:46.
Citera
2020-10-09, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Uppenbarligen har media fått ta del av fupen. Den fup som sekretessprövas, och som inte kommit oss andra till del. Finns tydligen en del matnyttigt där.

Den kommer att komma. Den släpptes ju i del 1 så att säga.
Citera
2020-10-09, 20:53
Medlem
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/tidigare-toppjuristen-atalas-for-anstiftan-till-mordforsok-pa-henrik-olsson-lilja/

Enligt åtalet ska den kvinnliga toppjuristen ha tagit kontakt med domstolar och efterfrågat vilka förhandlingar Henrik Olsson Lilja skulle närvara vid under våren och sommaren 2019. Hon ska även ha försökt boka möten med honom under falskt namn vid minst två tillfällen.

Den person som, tillsammans med henne, åtalas för delaktighet i mordförsöket förra året har tidigare suttit på anstalt samtidigt som den man som dömdes för att ha avlossat skottet mot Henrik Olsson Lilja den 6 september förra året. De två ska under ett antal dagar före mordförsöket ha setts och gemensamt rekognoserat och planerat gärningen, vilket styrks av övervakningsbilder. Männen har sedan träffats vid flera tillfällen efter att mordförsöket ägde rum, vilket polisens spanare berättat om i förundersökningen.

Mannen, som nu åtalas, ska även ha anlitats av toppjuristen i syfte att driva in en skuld åt henne. Som betalning för detta ska hon ha gett honom guld.
Citera
2020-10-09, 20:55
Medlem
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/tidigare-toppjuristen-atalas-for-anstiftan-till-mordforsok-pa-henrik-olsson-lilja/
I våras ska den kvinnliga toppjuristen återigen ha börjat intressera sig för vilka förhandlingar Henrik Olsson Lilja ska närvara vid i domstolarna. Efter att Polisen lyckats knäcka krypterade chattar mellan henne och den medåtalade mannen fattade Polisen misstanke om att hon ”åter synes vilja planera angrepp på Henrik Olsson Lilja”.
Citera
2020-10-09, 20:59
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Egentligen borde kvinnan som anlitade torpederna få ett hårdare straff, torpederna försökte bara göra sitt jobb. Någon som har en bild på kvinnan som lejt torpederna?

Du är ju för go du

”försökte bara göra sitt jobb ”

den ursäkten funkade inte ens vid Nürnbergrättegångarna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in