Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Blir intressant att se om och vilken straffpåföljd de får. Och domskälen... så småningom. Men fupen väntar jag på. Kommer förhoppningsvis nästa vecka.
Sekretessprövning lär vara klart mot slutet av nästa vecka. Kan föreställa mig att media högt & lågt samt halva det svenska juridiska skrået efterfrågat förundersökningen.
Karin och dom andra verkar ju minst sagt vara nitade i denna förundersökning. Tacksamt med en åklagare som besitter tålamod, för det har nog verkligen krävts i detta ärende.
Brott är uppenbart begånget, men jag är personligen nyfiken på om frågan om förfallet som lett fram till dessa brott nystats i?
Hat som primärt motiv gissningsvis, men det är historiskt märkligt att en person som Karin agerat som så här, och så länge nu. Hon är i princip klassetta inom juridiken från start och därtill en naturligt utvald mentor för yngre samt alltid uppehållit en lika anonym som fläckfri karriär.
I åratal har hon närmast varit Fru Justitia personifierad - - hux flux växlar till en psykotisk hatisk toka med beteende som en värsta sortens gangster.
Något är ju rejält skumt med denna växling.