Citat:
Ursprungligen postat av
Skilly
Facts? LOL. Har du sådana? Kan du t.ex redogöra för fördelningen gällande partitillhörighet bland gallrade i registren? Och du vet väl att ca 25% registrerar sig utan partitillhörighet? Samt att så många som 15-20% är potentiella swingers? Du läser in på tok för mycket i siffrorna för registrerad partitillhörighet. Och du tolkar mig definitivt fel om du tror att jag ”vet” resultatet på förhand.
Men, som jag skrev i förra inlägget, majoriteten unga väljare röstar blått enligt tillgänglig statistik. Och registrerar sig sent.
Du har däremot rätt i att GOP fått fler att registrera sin partitillhörighet, än demokrater, sedan 2016. ca 150.000 fler totalt sett. Men det betyder inte så mycket bland 13.6 miljoner väljare. Valdeltagandet bland Demokrater fäller avgörandet i Florida. Eftersom valdeltagandet traditionellt är högre i GOPs led, än i Demokraternas.
Har du några andra siffror på var valdeltagandet verkar att hamna i
Broward och
Dade t.ex?
Tror att du kommer att förvånas över valdeltagandet bland unga väljare, som röstar på demokraterna.
Men detta är bara min tes så klart. Jag är ju ingen expert med hårda fakta, som du.

North Carolina update
Denna stat kan nu börja jämföras med
2016 och det ser inte bra ut för Demokraterna.
NC's marginaler mellan efterfrågade samt returnerade "VBMs" (vote-by-mail) har fortsatt att
minska både i antal och defacto returnerade. Demokraterna behöver nå ett visst antal returnerade poströster för att slå Republikaner som i väsentligt större röstar i person på valdagen.
Nedan visar att Demokraterna ligger efter sin egen 2016 nivå när man förlorade med Hillary, och är således på väg mot förlust i North Carolina om detta inte ändras dramatiskt. Något jag inte hoppas sker ;-)
Demokraternas % av alla
efterfrågade poströster:
9/10/20: 51.5% av 737,347
10/9/20: 47.3% av 1,268,014
Demokraterna VBM % av alla
lagda poströster:
9/11/20: 59.0% av 9,996
10/9/20: 51.6% av 443,190