2020-10-09, 16:30
Medlem
En del tror det blir inbördes krig om Biden vinner.
2020-10-09, 16:34
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Otydligt mening, korrigering krävdes.

[The Guardian] Facebook removes hundreds of fake profiles (200 Facebook accounts and 76 Instagram accounts) tied to pro-Trump group

Citat:
Turning Point Action, an affiliated pro-Trump group, was paying teenagers to post coordinated messages on the site. [...] These fake profiles commented most frequently on pages of the Washington Post, Fox News, MSNBC, CNN and the New York Times [...] Rally Forge (working on Turning Point Actions behalf) paid users to cast doubt on mail-in ballots, praised Trump and spread misinformation about coronavirus.

Turning Point Action was founded last year by Charlie Kirk, the founder of Turning Point USA, a Phoenix-based non-profit that recruits college students to advocate for conservative causes. [...] Trump and his son Donald Trump Jr have also delivered speeches at Turning Point USA or Turning Point Action events, most recently during a June campaign rally in Phoenix.

Turning Point USA is still present on Facebook, with more than 1.8 million followers.

Twitter, meanwhile, announced on Thursday that it had suspended 104 accounts linked to an Iranian effort to amplify debates over the shooting of George Floyd and other issues of racial justice in the US.

Slakten fortsätter. Det bådar gott...särskilt för Biden.

(FB) Presidentvalet 2020
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-10-09 kl. 16:36. Anledning: Tillägg
2020-10-09, 16:46
Medlem
mr.demons avatar
Ni som är bra på detta. Kan man räkna bort Trump nu eller?
2020-10-09, 16:47
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Källa på att läkaren har erkänt att han ljög tidigare om situationen? Eller snackar du bara skit?

Återsmittad direkt efter tillfrisknande? Är du redan på fredagsgroggen? Han är immun åtminstone några månader. Biden däremot är konstant i riskzonen. Det är därför han har säkerhetsavstånd 4 meter till allt och alla.

Spännande att du "HittePÅ-Zurfarn" som alltid slänger ur dig saker utan att kunna källhänvisning, kräver källor av andra.

Men hur många hundra källor vill du ha på att Dr. Sean Conley Reveals, ljög om Trumps sjukdomstillstånd och dessutom därefter erkände att han ljög när han blev påkommen?

https://twitter.com/Mediaite/status/1312796155357597698

"Trump's doctor says he didn't admit yesterday that Trump was put on oxygen because he was trying to be publicly upbeat. "I didn't want to give any information that might steer the illness in another direction.""

https://www.motherjones.com/politics/2020/10/trumps-doctor-just-admitted-he-lied-to-stay-upbeat-hes-still-leaving-big-questions-unanswered/

https://www.thedailybeast.com/white-house-spokesperson-alyssa-farah-admits-dr-sean-conley-lied-to-make-trump-feel-better-on-fox-ne ws

https://www.mediaite.com/tv/cnns-john-berman-trumps-doctor-gleefully-lying-shows-that-politics-is-more-important-than-medicine/

https://edition.cnn.com/2020/10/04/politics/white-house-sean-conley/index.html
2020-10-09, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nja, anledningen till varför medierna tenderar att hata republikaner är just för att en hel del av de republikanska representanterna vill bestämma över kvinnors kroppar, vill påtvinga en specifik kristen syn trots att de själva inte följer den och allt för ofta fanatiskt tror på nyliberalism.

Förstår nu varför du inte gillar Republikanerna 😁 de är inte för villkorslös abort o då är de svin? De som inte håller med ska karaktärs- mördas maximalt. Äkta svensk feministlogik.
2020-10-09, 17:00
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Facts? LOL. Har du sådana? Kan du t.ex redogöra för fördelningen gällande partitillhörighet bland gallrade i registren? Och du vet väl att ca 25% registrerar sig utan partitillhörighet? Samt att så många som 15-20% är potentiella swingers? Du läser in på tok för mycket i siffrorna för registrerad partitillhörighet. Och du tolkar mig definitivt fel om du tror att jag ”vet” resultatet på förhand.

Men, som jag skrev i förra inlägget, majoriteten unga väljare röstar blått enligt tillgänglig statistik. Och registrerar sig sent.

Du har däremot rätt i att GOP fått fler att registrera sin partitillhörighet, än demokrater, sedan 2016. ca 150.000 fler totalt sett. Men det betyder inte så mycket bland 13.6 miljoner väljare. Valdeltagandet bland Demokrater fäller avgörandet i Florida. Eftersom valdeltagandet traditionellt är högre i GOPs led, än i Demokraternas.

Har du några andra siffror på var valdeltagandet verkar att hamna i Broward och Dade t.ex?

Tror att du kommer att förvånas över valdeltagandet bland unga väljare, som röstar på demokraterna.

Men detta är bara min tes så klart. Jag är ju ingen expert med hårda fakta, som du.

North Carolina update

Denna stat kan nu börja jämföras med 2016 och det ser inte bra ut för Demokraterna.

NC's marginaler mellan efterfrågade samt returnerade "VBMs" (vote-by-mail) har fortsatt att minska både i antal och defacto returnerade. Demokraterna behöver nå ett visst antal returnerade poströster för att slå Republikaner som i väsentligt större röstar i person på valdagen.

Nedan visar att Demokraterna ligger efter sin egen 2016 nivå när man förlorade med Hillary, och är således på väg mot förlust i North Carolina om detta inte ändras dramatiskt. Något jag inte hoppas sker ;-)

Demokraternas % av alla efterfrågade poströster:
9/10/20: 51.5% av 737,347
10/9/20: 47.3% av 1,268,014

Demokraterna VBM % av alla lagda poströster:
9/11/20: 59.0% av 9,996
10/9/20: 51.6% av 443,190
Senast redigerad av Nixter 2020-10-09 kl. 17:02.
2020-10-09, 17:04
Medlem
Citat:
Han har fått klartecken från läkaren från lördag. Han riskerar ingens liv.

Alla vet att Trump haft covid, så varför skulle det vara dåligt omdöme att vara utan munskydd? Han kommer bara kontrastera i hälsa gentemot Biden.

Därför att ingen med säkerhet kan säga att Trump är helt frisk än men ändå skall han prompt ha sina massmöten. Så givetvis har Trump som vanligt ett mycket dåligt omdöme och noll fingertoppskänsla på vad som är politiskt gångbart agerande under en av dom västra kriserna i USA på mannaminne och valet runt knuten.
För när fansen kanske skippar maskerna bara för att Trump säger sig vara frisk och inte i behov av någon mask så är att be om nya utbrott i en redan stigande kurva av nya utbrott.
Så Trump är tyvärr potentiell superspridare med eller utan mask.

Och Biden verka faktiskt ha bättre hälsa än Trump om man ser på nytagna bilder och videos så det kan nog inte Trump rida på och tro sig vinna röster på.
2020-10-09, 17:10
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Addendum

Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Omslaget på senaste TIME Magazine
Vilken instant classic!

COVID-19 contact tracing at the White House (En hel del unknowns fortfarande. Helvilt. Kan sluta hur dåligt som helst detta.)

Gasping For Air
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-10-09 kl. 17:23. Anledning: Addendum
2020-10-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
North Carolina update

Denna stat kan nu börja jämföras med 2016 och det ser inte bra ut för Demokraterna.

NC's marginaler mellan efterfrågade samt returnerade "VBMs" (vote-by-mail) har fortsatt att minska både i antal och defacto returnerade. Demokraterna behöver nå ett visst antal returnerade poströster för att slå Republikaner som i väsentligt större röstar i person på valdagen.

Nedan visar att Demokraterna ligger efter sin egen 2016 nivå när man förlorade med Hillary, och är således på väg mot förlust i North Carolina om detta inte ändras dramatiskt. Något jag inte hoppas sker ;-)

Demokraternas % av alla efterfrågade poströster:
9/10/20: 51.5% av 737,347
10/9/20: 47.3% av 1,268,014

Demokraterna VBM % av alla lagda poströster:
9/11/20: 59.0% av 9,996
10/9/20: 51.6% av 443,190

Om du ska fortsätta posta "statistik", skicka tillförlitiliga källor.
Du framstår så rabiat och absurd i ditt beteende att man börjar ifrågasätta ditt psykiska välmående. Du beter dig som Bagdad Bob.
2020-10-09, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
[The Guardian] Facebook removes hundreds of fake profiles (200 Facebook accounts and 76 Instagram accounts) tied to pro-Trump group

Slakten fortsätter. Det bådar gott...särskilt för Biden.

(FB) Presidentvalet 2020

HAHA!
Trump-svansen börjar bli allt mer desperata i sina försvar gällande denna idiotin.
2020-10-09, 17:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Spännande att du "HittePÅ-Zurfarn" som alltid slänger ur dig saker utan att kunna källhänvisning, kräver källor av andra.

Men hur många hundra källor vill du ha på att Dr. Sean Conley Reveals, ljög om Trumps sjukdomstillstånd och dessutom därefter erkände att han ljög när han blev påkommen?

https://twitter.com/Mediaite/status/1312796155357597698

"Trump's doctor says he didn't admit yesterday that Trump was put on oxygen because he was trying to be publicly upbeat. "I didn't want to give any information that might steer the illness in another direction.""

https://www.motherjones.com/politics/2020/10/trumps-doctor-just-admitted-he-lied-to-stay-upbeat-hes-still-leaving-big-questions-unanswered/

https://www.thedailybeast.com/white-house-spokesperson-alyssa-farah-admits-dr-sean-conley-lied-to-make-trump-feel-better-on-fox-ne ws

https://www.mediaite.com/tv/cnns-john-berman-trumps-doctor-gleefully-lying-shows-that-politics-is-more-important-than-medicine/

https://edition.cnn.com/2020/10/04/politics/white-house-sean-conley/index.html
Jag tänker inte klicka på dina skräplänkar. Dailybeast - no thanks! Jag är inte intresserad av nån länk till en idiotsajt som gör sin egen tolkning av ett uttalande från Trumps läkare. Säger du att "Trumps läkare har erkänt att han ljög" då vill jag ha en länk till en etablerad kanal där Trumps läkare säger "Jag ljög om - - -". Allt annat är skitsnack från din sida. Som vanligt.
2020-10-09, 17:30
Medlem
Citat:
Jag tänker inte klicka på dina skräplänkar. Dailybeast - no thanks! Jag är inte intresserad av nån länk till en idiotsajt som gör sin egen tolkning av ett uttalande från Trumps läkare. Säger du att "Trumps läkare har erkänt att han ljög" då vill jag ha en länk till en etablerad kanal där Trumps läkare säger "Jag ljög om - - -". Allt annat är skitsnack från din sida. Som vanligt.

https://www.youtube.com/watch?v=uCs_ZtG_4ac&ab_channel=WashingtonPost

Kolla på presskonferensen, du kanske inte behärskar simpel engelska.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in