2020-10-09, 18:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Källa på att läkaren har erkänt att han ljög tidigare om situationen? Eller snackar du bara skit?

Återsmittad direkt efter tillfrisknande? Är du redan på fredagsgroggen? Han är immun åtminstone några månader. Biden däremot är konstant i riskzonen. Det är därför han har säkerhetsavstånd 4 meter till allt och alla.

Länkades redan vid första gången det togs upp att Trump skulle vara frisk.
2020-10-09, 18:43
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Vi bumpar den här posten så att vi inte glömmer bort vad Nixter sagt.

Perfekt bumpa på!

Förstår att du inte vill acceptera att dina vid presskonferenser munskyddsklädda-ledare & vänstermedia än en gång kommer ge dig ett "rough awakening" dagen efter valet. Spara detta så kan vi dricka din gravöl tillsammans. Lova att du omvärderar din världsordning det är allt jag ber dig om...

Nu kom just denna info ut ..

Trump: "We're getting really great polls, real polls, out of Arizona, Pennsylvania, Nevada (!), Florida, North Carolina, and I think we'll win by bigger than four years ago."

Exakt. Det är precis detta det jag redovisat i tråden säger, med tillägg för Nevada som jag inte hållit för säkert. Men det vore skoj. Även Kalifornien bör vara Republikanskt till nästa val.om 5-år, då har dom varit i rännstenen och vänt..
Senast redigerad av Nixter 2020-10-09 kl. 18:48.
2020-10-09, 18:48
Medlem
Nixters avatar
Världens genom tiderna största Radio rally körs just nu på Rush Limbaugh här:
https://www.rushlimbaugh.com/wp-login.php?redirect_to=https://www.rushlimbaugh.com/videos/audio/the-rush-limbaugh-show-live-fri-oct-9/

Når Rush idag 15, 20 eller rent utav 30miljoner ??
2020-10-09, 18:48
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Förstår att du inte vill acceptera att dina ledare och media än en gång kommer ge dig ett "rough awakening" dagen efter valet. Spara detta så kan vi dricka din gravöl tillsammans.

Nu kom just denna info ut ..

Trump: "We're getting really great polls, real polls, out of Arizona, Pennsylvania, Nevada (!), Florida, North Carolina, and I think we'll win by bigger than four years ago."

Exakt. Det är precis detta det jag redovisat i tråden säger, med tillägg för Nevada som jag inte hållit för säkert. Men det vore skoj. Även Kalifornien bör vara Republikanskt till nästa val.

Även om ni är en obotlig optimist..

Vad får er att tro att Cali skulle bli republikanskt vid nästa val ?
2020-10-09, 18:55
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Även om ni är en obotlig optimist..

Vad får er att tro att Cali skulle bli republikanskt vid nästa val ?

Kalifornien failar
Titta på ekonomin, 5 företag upprätthåller Kalifornien från omedelbar konkurs. Folk flyr staten 5miljoner de senaste åren, finns ingen stat med så stor utflyttning, nu vill man kompensera genom att höja skatter och ber nu samtidigt familjer och sällskap äta mat på restaurang med munskydd (det är sant). Samtidigt har man de dyraste boende och levnadskostnader i hela USA. Ohållbart, dammarna har rämnat och man fakar hela grejen nu i avvaktan på "Covid pengar" från Pelosi.

Kalifornien min vän är 1984, denna stat är på väg i ekonomisk och moralisk KK snabbare än du tror. Det enda läget är en ny politisk inriktning, du kommer se en turnaround redan detta val, titta på siffrorna så kommer du notera att R tar igen även här (dock ej tillräckligt för att vinna).
2020-10-09, 18:56
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
"Will you shut up man".

Politik åt sidan, en rätt badass kommentar från Biden.
2020-10-09, 19:00
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Bra analys och jag håller i stort sett med. Men: Trump och hans mer eller mindre inofficiella kompisar dealar i chockterapi, gaslighting, att bryta ner tron på samhällets stadga, ibland att underblåsa känslor nära panik. Det är därför han vill ha kriser och kaos ute i landet, de är användbara för hans syften.

USA är kanske inte en bananrepublik än, men Trump jobbar metodiskt på att få landet och dess politiska system i den riktningen.

Jodå. Men konstitutionen förutser att risken för sådant kan uppstå, och särar på makten, därför.
Termen "Checks and balances" används ofta för detta.

Det här vet du givetvis väl, men jag tar mig friheten med en länk (en bild, till uppbyggelse för de som inte orkar läsa konstitutionen i sin helhet) : https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.bbc.com%2Fnews%2Fwo rld-us-canada-38881119&psig=AOvVaw0ksFKMJFR4eXtc05lFjEgt&ust=160 2348791749000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFw oTCKDjnMf8p-wCFQAAAAAdAAAAABAI

Det krävs mycket mer än att Trump har litet speciella ideer för att sänka det här. Ett minimum är stark övervikt i representanthus och senat, då med Trump-proselyter genomgående - tillsammans med korrumperade domare i HD för att lyckas med sådant.

Där tror jag inte Trump är riktigt nära.
2020-10-09, 19:02
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Med all respekt så är det fortfarande 25 dagar till valet, mycket kan hända i opinionsmätningarna fram till dess. I slutet av Oktober så kan vi antagligen ha en mycket bättre bild av hur valet kommer att sluta, om han fortfarande ligger efter med 10% i dem nationella mätningar då blir det nog svårt för han att vinna men jag tror att opinionsmätningarna kommer att förbättras fram till dess om man ser på tidigare val så brukar det alltid bli så för den sittande presidenten. Men vi får väl se. Om du tror att allt redan är klart, så har du helt fel.

Jo, Trump låg under rätt mycket mot Hillary också i början av oktober, dock inte lika mycket. Sen gjorde han en rejäl uppryckning på grund av att allt gick hans väg. Krossade Hillary i debatterna (Trump var då "ny och spännande"). Och Hillary var allmänt illa omtyckt i USA.

Jag tror inte alls på samma vändning denna gång. Just nu är ju snarare läget att ju mer Trump syns (utanför sin egen rally-bubbla), desto mer sjunker han.
2020-10-09, 19:04
Medlem
Nixters avatar
Ohio update
Denna info är ej fastställd utan enbart uträknad med "metoden". Ber att få återkomma när data återfinns.

En av de stater som gått absolut bäst i voter-registration, är Ohio. Republikanerna har nu ca 4% eller 300.000 rösters övertag över Demokraterna i en relativt liten stat med 11 miljoner innevånare, dock hela 7.9miljoner registrerade röstberättigade. Med Republikaners högre valdeltagande anses det därmed att det nu är matematisk omöjligt för Biden att vinna denna stat.

Trump vinner Ohio

Poff !

Babycita får denna https://www.thegatewaypundit.com/2020/10/huge-president-trump-pulls-ads-ohio-iowa-internal-polling-shows-trump-way-critical-swing-states-vide o/?utm_source=Twitter&utm_medium=PostTopSharingButto ns&utm_campaign=websitesharingbuttons
Senast redigerad av Nixter 2020-10-09 kl. 19:08.
2020-10-09, 19:10
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Den där frågan förvånar mig ständigt. Vad är det folk tror att Trump ska göra? Tror folk att han har militären i sin hand så att han kan genomföra en blodig statskupp, eller tror de att han ska klamra sig fast vid ett bordsben i Ovala Rummet och vägra lämna?

Jag tycker det är en icke-fråga. Självklart lämnar han ifrån sig makten, han har inget val. Att MSM ställer frågan och gör sånt väsen kring den är bara för att ha nåt att bråka om.
Det borde absolut vara en ickefråga att den som förlorar ett val avgår, men Trump har under mer än fyra års tid pratat om riggade val och olagliga valresultat.

Riggade val är naturligtvis inget som bör förekomma i en demokrati och om det gör det ska valsystemet ses över.
Som ledare i en demokrati bör man sträva efter rättvisa och korrekta val, inte bara sprida tvivel om valsystemet.

Så tvivel räcker att trollen håller på med, USA:s president och alla andra ledare bör ägna sig åt motsatsen och se till att så många som möjligt litar på den demokratiska rättsstaten.
2020-10-09, 19:22
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Trump vinner Ohio

Poff !

Ohio poff ja. Det sa jag redan för flera dagar sedan, att Ohio är en av de två swingstates (av sammanlagt 12 st) där Trump faktiskt har en chans att vinna.

Sällan du och jag är överrens, men någon gång måste det hända.

EDIT: Såg just att Biden hade ökat till 10.2% på FiveThreeEights sammanställning. Det ökar nästan varje gång man kikar in. Den sidan är kusligt bra, man ser varje signifikant händelse ge utslag åt endera hållet direkt.
2020-10-09, 19:26
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Otydligt mening, korrigering krävdes.

Citat:
Perfekt bumpa på!

Förstår att du inte vill acceptera att dina vid presskonferenser munskyddsklädda-ledare & vänstermedia än en gång kommer ge dig ett "rough awakening" dagen efter valet. Spara detta så kan vi dricka din gravöl tillsammans. Lova att du omvärderar din världsordning det är allt jag ber dig om...
Den här tråden är bättre än lustgas ska du veta...(tolka det som du vill.)

I vilket fall...Du tycks som alltid utgå från att något i år skulle vara likt 2016, redan där gör du vad man skulle kalla ett kardinalfel. Men, men, jag orkar inte diskutera med dig...det blev ganska blött inatt.

Whose voters are 'hidden' in polling data? 'Shy' Biden voters may actually outnumber Trump’s

Citat:
New data from the latest Yahoo News/YouGov poll suggests that shy Biden voters may now be more plentiful than shy Trump voters. [...] reality is that few Trump supporters are surrounded by Democrats with whom they would need to be shy. [...] It is Biden voters, not Trump voters, who are more likely to be “shy” enough to hide their politics.

In other words, Biden voters are more inclined than Trump voters to stay silent when surrounded by the other side.

Bäst du ber till Trump-guden att man inte har (kroniskt) översamplat till Trumps fördel...
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-10-09 kl. 19:33. Anledning: Otydlig mening

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in