Citat:
Ursprungligen postat av
rammakaren
Klampenborg imorgon. Några tips?
Lite beroende på Jacob Johansens hälsotillstånd, jag har inte sett några ryttarändringar så jag utgår från att han kommer rida imorgon? I programmet har han onekligen bra ritter.
Jag tror:
avd 1: nummer 7 Amazonit, vinst senast och mest rutinerad av de små tvååriga liven. Chaves upp.
Även om nummer 3 Would He med Oliver Wilson inte ska underskattas då den vann näst senast på 1200. Jag tar med båda två.
avd 2: nr 2 Buy and sell med Anna Pilroth, vann senast och tävlade för ett par veckor sedan på Klampen som femma. nummer 6 Royal Zem (tvåa hals senast) står dock med 57 kontra Buy and Sells 66. Resterande hästar har löp i kroppen, men inte några vinster på sistone så kan skrälla där. Donatella hade en tredjeplacering senast.
avd 3: tvååriga.nummer 7 Flambeau Rouge imponerade på bro senast som trea. Den tror jag kan göra ett bra lopp på hemmaplan.
avd 4: nummer 9 Tassmania med lärlingen Cornelia Hartsmar lär ha en god chans när den går nedåt i klass. nummer 10 Screwbox Carlras skrällde i Söndags på Övrevoll men blandar och ger i sina starter. Låt se. Öppet lopp skulle jag tro. Daurehöj Carlras har två raka segrar. Fin form på övriga.
avd:5 nummer 9 Seashell Pearl har en fin formrad i realtid och jag tror att den kan göra bra ifrån sig. Johansen upp.
avd 6: nummer 3 Mukhaater med lärlingen Cornelia Hartsmar lär kunna göra det bra, tvåa näst senast på Klampen. Den var på Göteborg i söndags, den borde göra bra ifrån sig då den startat tätt tidigare.
avd 7: nummer 6 Custommade med Annie Nilsson Lindahl tror jag på, tvåa senast.
Riktigt bra att programmet även där är tydligt med en grön eller gul markering som indikerar formtalet på håll. De är allt professionella våra vänner över bron.