JG umgås med sin kamrat just för att han vill det Precis som HD.
Detta förstår inte stollarna eftersom dom med år av käringskvaller skapat ett pipröstat Frankensteins monster av honom. Det idoga monstermyggadet spolieras naturligtvis om det visar sig att några av alldeles fri vilja umgås med otäckingen.
Den smarta förklaringen är att både HD och JG är hotade att tvångsumgås med SD.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-09 kl. 13:00.
Ja, det är det jag menar. Han diskuterar med sig själv och känner sig osäker innerst inne på om SD är skyldig eller inte. Han försöker övertala sig själv.
Och är det först aug (?) 2019 som han första gången frågar SD tydligt om han är den som är skyldig.
I förhör 31 okt- 18 säger JG: A 150, sid 313
"FL: Har du frågat Stef an vid nått tillfälle om det är han som är gärningsman?
H: Ja har.. ja har ställt frågan en gång till honom å det tror jag var .. han satt med .. ja jo det var
i en chattkonversation .. det står i chattkonversation ..
FL: Vilken chattkonversation?
H: Eh i .. i .. Messenger .. det här var liksom .. efter dom hade kommit tillbaka från USA å det
står där å det ser väldigt lustigt då skriver jag eh .. för ja har för mej barnen va där och Hanna
å eventuellt.. Sven-Olof å Birgitta .. åja sa, Stefan .. ja eller nej? Å då skriver han .. å de .. ja
kommer inte ihåg de kanske var.. en liten fördröjning då skriver han nej .. och eh .. de va det
enda gången som ja har.. ställt den frågan. Däremot har han .. vid många tillfällen sagt att han
har inte .. han har inte gjort det.. han är .. att han är oskyldig utan att jag .. men jag har inte ställt
frågan till honom .. [...]"
"[...]inställning jag har .. absolu .. jag tror inte han har gjort det, jag tror inte han har nånting om han
har tjafs me henne kvällen de har kanske med mordet att göra men .. ( ohörbart) men att han
har haft med själva .. saken att göra .. jag har valt precis som dom uttryckte sig att.. att lita på
honom .. såå .. ja har inte ställt frågan .. ja har inte ställt frågan bokstavligen sådär.. varken i ..
Messenger, Telegram eller .. face to face ..[...]"
sid 322:
Förhör JG, 4 sept- 19
"[...]Jerry har skriftligen frågat Stefan vid ett tillfälle för ca 10 dgr om han har något med mordet på Lena att göra.
Stefan har då nekat till detta. Det är enda gången som Jerry frågat dem.[...] "
A 167, sid 143:
(motsvarande konversation finns även i A 163 B, s. 883)
Denna konversation är från 2019. Fotona på mobiltexterna i Telegramchatten är tagna hos polisen 10 sept- 19. Det är väl den chatten som JG kommer ihåg i sitt förhör 4 september - 19 och kanske har glömt den första -18. Kanske för att han inte själv frågar så tydligt, kanske för att han fått otydliga svar (i gåtor ).
--------------------------------------------------------------------------------------------------
sid 127:
"[...]De meddelanden som gick att se direkt i telefonen var från 9:e, 1 0:e, 14:e,
19:e, 25:e och 26:e augusti 2019. Om meddelanden saknas är de sannolikt raderade. Vid undersökningstillfället var det inte möjligt att återskapa potentiellt
raderade meddelanden. [...]"
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --
JG:
Du förstår, jag vill inte fråga dig det...
det gör ont i själen så in i helvete
Vill inte att du ska tro att jag
ifrågasätter din heder
Jag litar på dig och har litat på sedan
dag ett.
SD:
Du vet inte. Alltså måste du tro. Allt
man tror måste ifrågasättas.
JG:
Du, jag går i en kyrkogård ... men
vetefan om jag tror nånting
Mest jobbigt är det för dig, naturligtvis.
SD:
Snarast jobbigast för tg. Vi har det rätt
lika, men hon har ju ovissheten också.
Gällande det jag skrev så är det faktiskt
så. Du kan inte ta hit Bella en enda
gång till och låta henne springa lös.
Du har alldeles för dålig koll och pli
på henne. Jag sätter mina barn och
mig före. Vi tål inte mer belastning.
Från vårt hem springer inte hundar till
människor och djur. Det är en regel
utan undantag.
Godnatt.
-------------------------------------------------------------------
Snacka om att snoppa av JG. Godnatt!
[...]
SD:
Jag vet såklart
JG:
Vad?
SD:
Om jag har misshandlat och/eller
mördat.
JG:
Vad vet du?
SD:
mördat.
JG:
Och vad vill du säga med det? Säg
Prata inte i gåtor
SD:
Att jag inte lever i ovisshet om jag är
mördare. Det är ingen gåta.
Jag vet. Ni övriga kan bara gissa
JG:
In no uncertain terms tack
SD:
Men det är väl inte otydligt?
Ni kan bara gissa om jag är den som
mördade Soft.
JG:
Det är sånt här som skapa otrygghet
Stefan. Du VET vad jag menar, men
lugnar inte min oro [...]
Det sista där så nära ett erkännande man kommer. Schematiskt sett.
Ja, det är det jag menar. Han diskuterar med sig själv och känner sig osäker innerst inne på om SD är skyldig eller inte. Han försöker övertala sig själv.
Och är det först aug (?) 2019 som han första gången frågar SD tydligt om han är den som är skyldig.
I förhör 31 okt- 18 säger JG: A 150, sid 313
"FL: Har du frågat Stef an vid nått tillfälle om det är han som är gärningsman?
H: Ja har.. ja har ställt frågan en gång till honom å det tror jag var .. han satt med .. ja jo det var
i en chattkonversation .. det står i chattkonversation ..
FL: Vilken chattkonversation?
H: Eh i .. i .. Messenger .. det här var liksom .. efter dom hade kommit tillbaka från USA å det
står där å det ser väldigt lustigt då skriver jag eh .. för ja har för mej barnen va där och Hanna
å eventuellt.. Sven-Olof å Birgitta .. åja sa, Stefan .. ja eller nej? Å då skriver han .. å de .. ja
kommer inte ihåg de kanske var.. en liten fördröjning då skriver han nej .. och eh .. de va det
enda gången som ja har.. ställt den frågan. Däremot har han .. vid många tillfällen sagt att han
har inte .. han har inte gjort det.. han är .. att han är oskyldig utan att jag .. men jag har inte ställt
frågan till honom .. [...]"
"[...]inställning jag har .. absolu .. jag tror inte han har gjort det, jag tror inte han har nånting om han
har tjafs me henne kvällen de har kanske med mordet att göra men .. ( ohörbart) men att han
har haft med själva .. saken att göra .. jag har valt precis som dom uttryckte sig att.. att lita på
honom .. såå .. ja har inte ställt frågan .. ja har inte ställt frågan bokstavligen sådär.. varken i ..
Messenger, Telegram eller .. face to face ..[...]"
sid 322:
Förhör JG, 4 sept- 19
"[...]Jerry har skriftligen frågat Stefan vid ett tillfälle för ca 10 dgr om han har något med mordet på Lena att göra.
Stefan har då nekat till detta. Det är enda gången som Jerry frågat dem.[...] "
A 167, sid 143:
(motsvarande konversation finns även i A 163 B, s. 883)
Denna konversation är från 2019. Fotona på mobiltexterna i Telegramchatten är tagna hos polisen 10 sept- 19. Det är väl den chatten som JG kommer ihåg i sitt förhör 4 september - 19 och kanske har glömt den första -18. Kanske för att han inte själv frågar så tydligt, kanske för att han fått otydliga svar (i gåtor ).
--------------------------------------------------------------------------------------------------
sid 127:
"[...]De meddelanden som gick att se direkt i telefonen var från 9:e, 1 0:e, 14:e,
19:e, 25:e och 26:e augusti 2019. Om meddelanden saknas är de sannolikt raderade. Vid undersökningstillfället var det inte möjligt att återskapa potentiellt
raderade meddelanden. [...]"
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --
JG:
Du förstår, jag vill inte fråga dig det...
det gör ont i själen så in i helvete
Vill inte att du ska tro att jag
ifrågasätter din heder
Jag litar på dig och har litat på sedan
dag ett.
SD:
Du vet inte. Alltså måste du tro. Allt
man tror måste ifrågasättas.
JG:
Du, jag går i en kyrkogård ... men
vetefan om jag tror nånting
Mest jobbigt är det för dig, naturligtvis.
SD:
Snarast jobbigast för tg. Vi har det rätt
lika, men hon har ju ovissheten också.
Gällande det jag skrev så är det faktiskt
så. Du kan inte ta hit Bella en enda
gång till och låta henne springa lös.
Du har alldeles för dålig koll och pli
på henne. Jag sätter mina barn och
mig före. Vi tål inte mer belastning.
Från vårt hem springer inte hundar till
människor och djur. Det är en regel
utan undantag.
Godnatt.
-------------------------------------------------------------------
Snacka om att snoppa av JG. Godnatt!
[...]
SD:
Jag vet såklart
JG:
Vad?
SD:
mördat.
JG:
Vad vet du?
SD:
mördat.
JG:
Och vad vill du säga med det? Säg
Prata inte i gåtor
SD:
Att jag inte lever i ovisshet om jag är
mördare. Det är ingen gåta.
Jag vet. Ni övriga kan bara gissa
JG:
In no uncertain terms tack
SD:
Men det är väl inte otydligt?
Ni kan bara gissa om jag är den som
mördade Soft.
JG:
Det är sånt här som skapa otrygghet
Stefan. Du VET vad jag menar, men
lugnar inte min oro [...]
Kanske en Assasin blev tillfrågad om att utföra det hela ?
( spekulation)
Eller hur? Och det kommer från en person som "inte dömer någon" men samtidigt kallar L för
"sex verktyg", "prostituerad kinesluder" och simpel slyna.. Så nedra osmakligt det kan bli att uttrycka sig så om en kvinna som är mördad på det mest brutala sätt! 🤮 Och läsa FUP behövs ju inte när man har "sunt förnuft" 🤦🏻♀️
Och jag håller med dig Nötis att nog är det märkligt att det dyker upp "nya användare" i denna tråd som även dom varit "den andra kvinnan" enbart i syfte att smutskasta offret.
Man skiljer sig för att känslorna har tagit slut. Menar du att hon skulle vara kvar i ett äktenskap för att slippa vara ensam? Iof är det tyvärr många som gör så men det är inte speciellt lyckliga och det brukar gå ut över barnen när äktenskapet inte längre är lyckligt.
Det finns inget som visar på att LW skulle ha någon tanke på att flytta ihop med SD när LW/UW separerade.
Skulle en granne bli tvärförbannad på LW för att hon frågar om hon får låna tomater? Hade inte grannen så det räckte till henne så sa väl bara hen... tyvärr nej jag har men behöver själv!
Blir du tvärförbannad om en granne kommer och frågar dig om att få låna något?
LW verkar ha varit rakt på sak, något man ska uppskatta tycker jag. Mycket bättre än att gå och snacka skit bakom ryggen på folk, är att ärligt säga vad man tycker och tänker till den personen.
Dock kan man ha någon vän som man diskuterar saker med (likt LW hade som var tänkt att stanna mellan dessa personer, LW trodde så klart inte att någon FUP skulle komma med avslöjande mellan henne och en vän).
SD gav LW olika besked under många år, båda valde att umgås i lönndom, båda valde att ha sex, båda valde att gå bakom ryggen på HD. OCH det var SD som var gift!
Var du kompis med LW?
Jo det var jag men snackade inget med henne om vem hon låg med .Det var ju hennes privatliv och varför skulle jag rota i det ?
Har egen person att ligga med så där är jag oskyldig -håller mig till den ❤️. (Off-top.)
Det som gör mig så ledsen är att för mig var hon en mycket rar person så det är otäckt att läsa om allt som skrivs nedlåtande om henne + att läsa hennes egna sms där hon påpekar att hon är elak .
Om hon hade anledning eller rätt till det, är ju inte min sak att bedöma ?
Men geocachingen för mig och de mina,är inte alls lika trevligt längre - det blev för mycket bark i kaffet ; om man säger så (” smolk i bägaren ”), för att skeden skall kunna röra runt i sockret ...🥺🌲🌳🌿🍄🍁🍂🐿🦡🦔
Det känns som att en helt gäng ”Barkisar” har täppt till alltihopa ! Suck ....
Senast redigerad av landbandy 2020-10-09 kl. 14:07.
Klockren analys. Det är som du säger. Fast SOA begriper nog mer än vad vi tror - men han är så förblindad av SD att han väljer att bortse från både sex års otrohet mot sin egen dotter och mord.
Undrar hur pass väl SOA kände LW rent personligen ?
Hur mycket hon betydde som person ?
Hon kanske inte betydde det minsta lilla som medmänniska och därför har han inga problem med det som hänt ?
Det som de flesta av oss , har !
Att kunna slå sönder en person som nyss Läkt ifrån en skada borde vara rätt så svårbeslutsamt kan jag tycka ???
Senast redigerad av landbandy 2020-10-09 kl. 14:13.
Undrar hur pass väl SOA kände LW rent personligen ?
Hur mycket hon betydde som person ?
Hon kanske inte betydde det minsta lilla som medmänniska och därför har han inga problem med det som hänt ?
Det som de flesta av oss , har !
Jag får för mig att de inte alls kände varandra mer än möjligen träffats några enstaka gånger. Men det har jag inte minsta belägg för. Eftersom SD verkar betyda mer än SOAs egen dotter, så tror jag att de flesta människor är obetydliga jämfört med SD, i SOAs huvud.
Jag får för mig att de inte alls kände varandra mer än möjligen träffats några enstaka gånger. Men det har jag inte minsta belägg för. Eftersom SD verkar betyda mer än SOAs egen dotter, så tror jag att de flesta människor är obetydliga jämfört med SD, i SOAs huvud.
Jo ....
Att kunna slå sönder en person som nyss har Läkt från en skada ,borde vara otroligt svårt rent känslomässigt ?
Men det klart ; finns det tillräckligt mycket hat för att döda-”so what!”
Så svårt att förstå att någon kan ha ihjäl en annan medmänniska ?
Vad tror du om att det kan vara en inhyrd assasin som utfört brottet ?
Tänker på hoodiemän etc. ??
Senast redigerad av landbandy 2020-10-09 kl. 14:25.
Jo det var jag men snackade inget med henne om vem hon låg med .Det var ju hennes privatliv och varför skulle jag rota i det ?
Har egen person att ligga med så där är jag oskyldig -håller mig till den ❤️. (Off-top.)
Det som gör mig så ledsen är att för mig var hon en mycket rar person så det är otäckt att läsa om allt som skrivs nedlåtande om henne + att läsa hennes egna sms där hon påpekar att hon är elak .
Om hon hade anledning eller rätt till det, är ju inte min sak att bedöma ?
Men geocachingen för mig och de mina,är inte alls lika trevligt längre - det blev för mycket bark i kaffet ; om man säger så (” smolk i bägaren ”), för att skeden skall kunna röra runt i sockret ...🥺🌲🌳🌿🍄🍁🍂🐿🦡🦔
Det känns som att en helt gäng ”Barkisar” har täppt till alltihopa ! Suck ....
Det handlar om att skilja på vad saken handlade om och om själva personen.