2020-10-09, 01:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nej minsann. Jag sade ingenstans i den här diskussionen att presidentdebatter var det enda man *kunde* jämföra med. Det hade hen fattat direkt om hen inte varit så inkörd på att försvara just Trump.

Fast fortfarande är det så att 1) du började köra på det sedvanliga TDS-pratet om att presidenten är ett "miffo" för att du inte var bekväm med frågan som diskuterades, och 2) presidentdebatter ska ske på en debattplattform och inte online. Det är bara så det är.

Fine, du får jämföra debatterna med vad du vill. Visst kan man jämföra dem med "talking heads" på TV. Men du och de andra som spammar tråden försökte väl få det till att Trump "fegade ur" för att han vägrar debattera i ett online-format som tillåter Biden att delvis dölja sitt fysiska handikapp och ålder, och som därutöver framställer Coronan som en superdödlig sjukdom som gör att Trump måste hållas isolerad i veckors tid. Det är ju Biden som inte vill spela enligt de traditionella reglerna.

Objektivt kan man säga att båda kandidaterna vill debattera på ett sätt som är mest fördelaktigt för dem själva. Men i Trumps fall är detta det traditionella debattformatet, medan det för Biden är en förvrängd och demokratiskt tveksam onlineversion.
2020-10-09, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Fast fortfarande är det så att 1) du började köra på det sedvanliga TDS-pratet om att presidenten är ett "miffo" för att du inte var bekväm med frågan som diskuterades, och 2) presidentdebatter ska ske på en debattplattform och inte online. Det är bara så det är.

Fine, du får jämföra debatterna med vad du vill. Visst kan man jämföra dem med "talking heads" på TV. Men du och de andra som spammar tråden försökte väl få det till att Trump "fegade ur" för att han vägrar debattera i ett online-format som tillåter Biden att delvis dölja sitt fysiska handikapp och ålder, och som därutöver framställer Coronan som en superdödlig sjukdom som gör att Trump måste hållas isolerad i veckors tid. Det är ju Biden som inte vill spela enligt de traditionella reglerna.

Objektivt kan man säga att båda kandidaterna vill debattera på ett sätt som är mest fördelaktigt för dem själva. Men i Trumps fall är detta det traditionella debattformatet, medan det för Biden är en förvrängd och demokratiskt tveksam onlineversion.

Sorry, jag tänker inte köra den här diskussionen i repris. Det är utagerat, jag har sagt vad jag hade att säga i frågan till Toblerone-mannen, han verkade dessutom inte särskilt smart, lindrigt sagt. Flera av de andra här i tråden höll dessutom med mig om att det inte finns någon anledning att definiera just presidentdebatter som ett unikum, en helt egen kategori i klassen debatter på tv. Finito.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-10-09 kl. 01:42.
2020-10-09, 01:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Sorry, jag tänker inte köra den är diskussionen i repris. Det är utagerat, jag har sagt vad jag hade att säga i frågan till Toblerone-mannen, han verkade dessutom inte särskilt smart, lindrigt sagt. Flera av de andra här i tråden höll dessutom med mig om att det inte finns någon anledning att definiera just presidentdebatter som ett unikum, en helt egen kategori i klassen debatter på tv. Finito.

Du fortsätter undvika sakfrågan, och börjar nu komma med ad hominem och påståenden om att din åsikt backas upp av andra postare i en tråd som i huvudsak spammas sönder av TDS-folk. Inte direkt starka argument, om man säger så. Igen, inga tidigare fall av debatter av samma diginitet har presenterats som skett online. Tror tvärtom i princip alla är överens om att en presidentdebatt ska äga rum just live, på en riktig debattplattform. Att gå ifrån den traditionen är i slutändan en fara för, eller åtminstone en devalvering av, demokratin. Biden verkar ovillig att debattera i ett traditionellt debattformat, och det är inget bra tecken. Att Trump säger nej till virtuella "debatter" gör han helt rätt i.

Så mycket som du numera postar i dessa trådar har jag svårt att se något annat skäl för att du nu vill undvika debatten än att du har slut på argument.
2020-10-09, 01:56
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Min rena gissning är att vi lär få se ytterligare sjukvårdsreformer och vi lär få se hur man implementerar en federal lag som kräver att kroppskameror skall vara påslagna inga undantag, men utöver det så är jag faktiskt inte sådär jätte säker, däremot så lär USA återgå till Parisavtalet och man lär försöka att implementera Iranavtalet också.
Min gissning är att de kommer införa massor med olika lagar. Hämndbegäret är stort.
Det kommer inte bli ett bättre USA.

Jag tror det kommer bli värre med massor med lagar om övervakning, åsikter och allt möjligt.
USA kommer gå mer mot Ryssland under demokraterna ironiskt nog i motsatt enligt vad många verkar tycka (om Trump).

Jag hoppas jag får fel för att det ser ut som att de kommer att vinna.
Senast redigerad av Tarstan 2020-10-09 kl. 01:58.
2020-10-09, 01:58
Medlem
Citat:
Du fortsätter undvika sakfrågan, och börjar nu komma med ad hominem och påståenden om att din åsikt backas upp av andra postare i en tråd som i huvudsak spammas sönder av TDS-folk. Inte direkt starka argument, om man säger så. Igen, inga tidigare fall av debatter av samma diginitet har presenterats som skett online. Tror tvärtom i princip alla är överens om att en presidentdebatt ska äga rum just live, på en riktig debattplattform. Att gå ifrån den traditionen är i slutändan en fara för, eller åtminstone en devalvering av, demokratin. Biden verkar ovillig att debattera i ett traditionellt debattformat, och det är inget bra tecken. Att Trump säger nej till virtuella "debatter" gör han helt rätt i.

Så mycket som du numera postar i dessa trådar har jag svårt att se något annat skäl för att du nu vill undvika debatten än att du har slut på argument.

Innehållet, vad som sägs i sak i debatten är naturligtvis viktigare än muskelflexande dramatik, påhopp och vulgära tv-chocker, dvs Trumps specialgrenar. Sakligt innehåll, diskussion och verkliga argument går fram lika bra på distans mellan ett par olika tv-studios som i en enda studio.

Du klagar på att det inte känns som riktig demokrati om det inte sker i en och samma lokal, och att virtuella debatter sänker presidentämbetets status. Snarare är det Trump som under flera år har jobbat hårt på att sänka presidentämbetets verkliga status (hur mycket han än njuter av ämbetets yttre pompa, att bli kallad "Mr. President" osv) och att koppla ner den öppna diskussion och debatt som varit en traditionellt given del av politiken. Han accepterar helt enkelt inte någons rätt till en "second opinion" om vad Ledaren Trump säger eller håller på med. Alla förväntas hurra för Trump själv, hans retorik, hans planer och allt han gör.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-10-09 kl. 02:12.
2020-10-09, 02:00
Medlem
zergrushs avatar
Ser ut som Donald behöver åka tillbaks till sjukhuset... För att se om det går att få McConnels kniv ur ryggen?
https://twitter.com/ChadPergram/status/1314239315661197312
Citat:
McConnell: I haven’t actually been to the White House since August the 6th because my impression was their approach to how to handle this is different from mine and what I insisted that we do in the Senate, which is to wear a mask and practice social distancing.

Donald står alldeles ensam nu:
https://edition.cnn.com/2020/07/31/politics/senate-mcconnell-trump-firewall/index.html
Citat:
McConnell signal to Republican Senate candidates: Distance from Trump if necessary
2020-10-09, 02:03
Medlem
Citat:

Citat:
Joe Biden was prepared to accept the CPD’s proposal for a virtual Town Hall, but the President has refused, as Donald Trump clearly does not want to face questions from the voters about his failures on COVID and the economy.

As a result, Joe Biden will find an appropriate place to take questions from voters directly on October 15th, as he has done on several occasions in recent weeks. Given the President’s refusal to participate on October 15th, we hope the Debate Commission will move the Biden-Trump Town Hall to October 22nd, so that the President is not able to evade accountability. The voters should have a chance to ask questions of both candidates, directly. Every Presidential candidate since 1992 has participated in such an event, and it would be a shame if Donald Trump was the first to refuse

https://joebiden.com/2020/10/08/statement-by-biden-for-president-deputy-campaign-manager-and-communications-director-kate-bedingfiel d/

Citat:
Donald Trump doesn’t make the debate schedule; the Debate Commission does.

We accepted the three dates — Sept. 29, Oct. 15, and Oct. 22 — in June. Trump chose today to pull out of the October 15th debate. Trump’s erratic behavior does not allow him to rewrite the calendar, and pick new dates of his choosing. We look forward to participating in the final debate, scheduled for October 22, which already is tied for the latest debate date in 40 years. Donald Trump can show up, or he can decline again. That’s his choice.”

https://joebiden.com/2020/10/08/statement-by-biden-for-president-deputy-campaign-manager-and-communications-director-kate-bedingfiel d-2/

Det är inte Bidens kampanj som pushar för en virtuell debatt, det är CPD som bestämmer schemat.
2020-10-09, 02:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jodå, och SVT kopierar vad CNN etc tycker.

Förra gången hade de flesta medier och prognosmakare fel. Trump blev president ändå.

Men den här gången då? Har de fel igen!? Jag tänker att det måste finnas drivor med väljare som röstade på Trump förra gången men som nu ledsnat på narcissisten och som antingen stannar hemma eller röstar på Biden den här gången. Tänker jag fel? Har Trump vunnit några nya röster?

Nedan är marginalerna i de jämnaste staterna förra valet. Om Trump ska vinna igen måste han behålla sina marginaler. Vissa förluster har han dock råd att göra. Han kan t ex förlora Pennsylvania och Michigan och ändå bli president om han behåller resten.

https://www.usnews.com/news/the-run-2016/articles/2016-11-14/the-10-closest-states-in-the-2016-election?context=amp

Låter helt osannolikt. "Narcissist" är snarare ganska amerikanskt! Inget de stör sig på.

Trump är snarare populär som den person han är och ekonomin är bra och inte dålig, undantaget Corona.

Journalistpacket borde snarare lära sig hur hatade de är.

Dessutom balanserar vicepresidenten Pence Trump väl.
2020-10-09, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Dessutom balanserar vicepresidenten Pence Trump väl.
Kanske hade varit bättre om Pence varit republikanernas presidentkandidat?
2020-10-09, 06:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Kanske hade varit bättre om Pence varit republikanernas presidentkandidat?

Nej och det för att han knappas vill.

Inget fel på Pence vad jag vet men han är lite träbock också vilket inte funkar. Man ska engagera folk vilket Trump gör.
2020-10-09, 06:56
Medlem
Oh nu när Bidens kampanjteam ändraat i Biden schema då Trump fegade ur och nnte ville debattera den 15 okt så säger republikanerna
Citat:
Late Thursday, Stepien took another position, demanding that the Oct. 15 debate take place as originally planned, citing a new report by White House doctor Sean Conley that anticipated Trump would be cleared for public events as of this weekend
Vad vinner Trump på detta ständiga beslutskaos, man framstår ju som en skock hönor som just sett räven i gluggen. Mogen, ansvarsfullt? Nej långt därifrån.
Biden vinner ju både förtroende och mognadspoäng utan att behöva göra ett ena uttalande, det räcker att beskåda Trumpteamets oförmåga att få till ett beslut som man håller fast vid. Nu framstår man ju som en karikatyr av dåligt omdöme och obeslutsamhet om dessa debatters vara eller inte vara och om inte det straffar sig på valdagen så vore det ju konstigt.
2020-10-09, 07:19
Avslutad
Så sista månaden inför valet kommer vi få se en pigg Trump, utan munskydd, som kan röra sig som vanligt bland folk. Hur kommer det att kontrastera mot en äldre, synbart skörare Biden bakom munskydd som håller folk på flera meters avstånd?
Senast redigerad av Zurfarn08 2020-10-09 kl. 08:05.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in