2020-10-08, 02:19
Medlem
Generalanderssons avatar
Tänk om demokraterna hade haft en presidentkandidat som var en tredjedel så bra som det denna man var? (men han hade helt klart inte varit demokrat i dag).. youtube.com/watch?v=3Lcs2g_DOzU
2020-10-08, 02:21
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Räknar med att alla hittar till själva debatten, men lika självklart är det kanske inte att finna pundits som analyserar den efteråt. Jag tänkte iaf se LPTV:s (The Lincoln Project) på YT:

LPTV: The Breakdown — October 7, 2020 Vice Presidential Debate Analysis

Vad ser ni?
2020-10-08, 02:25
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
Är man inne i MSM-bubblan så är nog Trump chanslös, men verkligheten är som den är.

Trumps främsta gärning är att han lyckats åskådliggöra hur odugliga journalister och s.k. "experter" är.
Tidigare försökte de ivartfall göra sken av att vara objektiva, men nu försöker de inte ens.

Deras artiklar avslöjas med djupare hat mot Donald Trump ju närmare valet vi kommer.
2020-10-08, 02:50
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Trumps främsta gärning är att han lyckats åskådliggöra hur odugliga journalister och s.k. "experter" är.
Tidigare försökte de ivartfall göra sken av att vara objektiva, men nu försöker de inte ens.

Deras artiklar avslöjas med djupare hat mot Donald Trump ju närmare valet vi kommer.
Detta är iofs inget nytt. Alla minns hur dum i huvudet och vilken galen idiot George W. Bush var enligt MSM, det var samma tendenser under Reagan och senare Bush sr - dock inte lika stor grad som vi har sett under Trump.

Medans Clinton, Gore, Kerry, Obama, Hillary, Biden och Kamala är alla felfria gudar som inte kan tokhyllas nog enligt MSM.
2020-10-08, 03:04
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Det är ju kul att snygg-Harris lyckades "kuppa" in coronaväggar till debattgolvet. Gratispoäng direkt.
2020-10-08, 03:44
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Detta är iofs inget nytt. Alla minns hur dum i huvudet och vilken galen idiot George W. Bush var enligt MSM, det var samma tendenser under Reagan och senare Bush sr - dock inte lika stor grad som vi har sett under Trump.

Medans Clinton, Gore, Kerry, Obama, Hillary, Biden och Kamala är alla felfria gudar som inte kan tokhyllas nog enligt MSM.
´
George W Bush var ju befogad kritik, däremot inte Reagan eller Trump. Bush den äldre har jag ingen koll på annat än att han bara satt en period, vilket i sig kanske är talande.

Nu ska jag kolla när Pence går på knock i första rundan
2020-10-08, 03:52
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
´
George W Bush var ju befogad kritik, däremot inte Reagan eller Trump. Bush den äldre har jag ingen koll på annat än att han bara satt en period, vilket i sig kanske är talande.

Nu ska jag kolla när Pence går på knock i första rundan
Alla presidenter förtjänar kritik, men inga presidenter har i min livstid fått så mkt oförtjänat kritik som det Reagan, Bush sr, Bush jr eller Trump har fått. Bush sr var en bra president, bättre än vad hans son var. Men han hade en mkt stark motkandidat i Clinton, sedan så förlorade republikanerna många väljare till den oberoende kandidaten, Ross Perot, vid presidentvalet i 1992.
2020-10-08, 04:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Alla presidenter förtjänar kritik, men inga presidenter har i min livstid fått så mkt oförtjänat kritik som det Reagan, Bush sr, Bush jr eller Trump har fått. Bush sr var en bra president, bättre än vad hans son var. Men han hade en mkt stark motkandidat i Clinton, sedan så förlorade republikanerna många väljare till den oberoende kandidaten, Ross Perot, vid presidentvalet i 1992.

Därför att journalistkåren numera är infiltrerad av vänsterextremister som går globalisternas ärenden.

SVT är återigen övertygade om att Trump förlorar. Alltid likadant.
2020-10-08, 05:40
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Därför att journalistkåren numera är infiltrerad av vänsterextremister som går globalisternas ärenden.

SVT är återigen övertygade om att Trump förlorar. Alltid likadant.
Jodå, och SVT kopierar vad CNN etc tycker.

Förra gången hade de flesta medier och prognosmakare fel. Trump blev president ändå.

Men den här gången då? Har de fel igen!? Jag tänker att det måste finnas drivor med väljare som röstade på Trump förra gången men som nu ledsnat på narcissisten och som antingen stannar hemma eller röstar på Biden den här gången. Tänker jag fel? Har Trump vunnit några nya röster?

Nedan är marginalerna i de jämnaste staterna förra valet. Om Trump ska vinna igen måste han behålla sina marginaler. Vissa förluster har han dock råd att göra. Han kan t ex förlora Pennsylvania och Michigan och ändå bli president om han behåller resten.

https://www.usnews.com/news/the-run-2016/articles/2016-11-14/the-10-closest-states-in-the-2016-election?context=amp
2020-10-08, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jodå, och SVT kopierar vad CNN etc tycker.

Förra gången hade de flesta medier och prognosmakare fel. Trump blev president ändå.

Men den här gången då? Har de fel igen!? Jag tänker att det måste finnas drivor med väljare som röstade på Trump förra gången men som nu ledsnat på narcissisten och som antingen stannar hemma eller röstar på Biden den här gången. Tänker jag fel? Har Trump vunnit några nya röster?

Nedan är marginalerna i de jämnaste staterna förra valet. Om Trump ska vinna igen måste han behålla sina marginaler. Vissa förluster har han dock råd att göra. Han kan t ex förlora Pennsylvania och Michigan och ändå bli president om han behåller resten.

https://www.usnews.com/news/the-run-2016/articles/2016-11-14/the-10-closest-states-in-the-2016-election?context=amp

Medier hade fel. De överskattade gravt hur säker man ska känna sig med en ledning i polls som är inom felmarginal. Trump lyckades toppa formen och träffa sin peak precis lagom till valet och vann trots detta med minimal marginal i flera stater. Däremot hade inte polls alls lika fel som folk försöker hävda. Inom felmarginal nationellt och i stater som Michigan och Pennsylvania. Den enda stat där man hade riktigt fel som Trump vann var Wisconsin.

Pollsen nu 2020 visar på vad du säger. Trump har tappat en del stöd. Hans bas är stark och mer entusistisk än någon är för Biden men de vinner man inte valet på, även dems är betydligt mer entusiastiska att rösta i år.

Så tror man att han vinner igen 2020 håller inte argumentet "titta på 2016". 2016 var det betydligt jämnare. 2020 Har Biden haft en komfortabel ledning hela vägen och just nu växer den ytterligare. Brasklappen som jag haft länge är att "det blir alltid jämnare när valet är nära". Men jag tvivlar nu, Trumps kampanj 2016 var smart och 2020 helt offatbart inkompetent. Ligger pollsen ungefär där det gör nu 3:e november så vinner inte Trump om inte pollsen har helt historiskt fel. Finns ingen anledning att tro att de skulle underskatta Trump mer denna gång.
2020-10-08, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Tack för omtanken! Menar det verkligen, självfallet bedömer jag detta som en riskinvestering på samma sätt som delar av min aktieportfölj. Men jag garanterar dig att jag både har råd att förlora dem och vett till att använda avkastningen den den 4.e november.

Gulligt av QplusNPC men har du pengar satsade på Biden till 2 gånger pengarna skulle jag känna mig rätt nöjd just nu. Funderade på att lägga en satsning på honom själv tidigt i kampanjen när han var underdog på bettingsidorna fast han ledde i polls men det blev aldrig av.

De där filurerna som sitter här och skryter om hur de sparat ihop 10 000 för att lägga på Trump utan någon mer motivering än "lol, Biden är dement" skulle jag oroa mig mer för.
2020-10-08, 06:40
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Gulligt av QplusNPC men har du pengar satsade på Biden till 2 gånger pengarna skulle jag känna mig rätt nöjd just nu. Funderade på att lägga en satsning på honom själv tidigt i kampanjen när han var underdog på bettingsidorna fast han ledde i polls men det blev aldrig av.

De där filurerna som sitter här och skryter om hur de sparat ihop 10 000 för att lägga på Trump utan någon mer motivering än "lol, Biden är dement" skulle jag oroa mig mer för.

Jag vann över 10 tusen kr vid förra valet. Så skratta bäst som skrattar sist.

Dock måste man ju undersöka såklart de olika instituten och hur mycket de underskattar honom och vilka stater han kan vinna samt hur många republikanska registrerade väljare som finns i swing-states osv.
Senast redigerad av Tubleros 2020-10-08 kl. 06:44.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in