Citat:
Ursprungligen postat av
Frokendektektiv
Har du noen kandidater for hvem hettemann kan være, eller som passer med høyden?
Øystein Milli sa i krimpodden noe om at høyden var en god indikasjon.
Og de kom også frem til at det var en lav mann.
Så dine utregninger stemmer helt sikkert også.
Har du på noen måte informasjon om høyden på noen andre i saken?
Edit: bortsett fra TH da som er over 180 og kan utelukkes
Det er klart at hvis hettemannen er ned mot 170 cm så begrenser det mulige kandidater sterkt.
Vi vet at politiet sitter på beregninger av høyden og informasjon om hvor klærne kan komme fra. Dette vil de ikke gå offentlig ut med. De virker heller ikke veldig ivrig på å gjenta etterlysning i media, osv. Alt dette får meg til å mistenke at de vet hvem hettemannen er. Det kan til og med tenkes at de visste eller ante det før de gikk ut med videomaterialet, men at de valgte å etterlyse vedkommende for å utelukke ukjente kandidater før en rettssak. Det kunne blitt et viktig kort for forsvaret om etterlysning ikke var gjort uten resultat.
Personlig så vet jeg ikke hvem hettemannen er, ut over at han er høyaktuell for politiet. Magefølelsen min sier at det er en helt ukjent person, ikke noen av dem vi har diskutert i denne tråden. Det
kan være RU. Han kan ha fått en form for oppdrag, og trodd at han var med på en kidnapping. Det kan forklare hvorfor siktelsen mot ham ble endret fra "medvirkning til drap" til "medvirkning til kidnapping". Jeg vet imidlertid ikke hvor høy RU er. Moren hans hadde en del bilder, men hun har lukket FB profilen sin nå.