2020-10-08, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Enig, har tenkt det samme. Tror ikke Hettemann nummer 1 er 170 cm, men høyere. Og, at dette øker sannsynligheten for at det TH.

At Milli på Krimpodden sier han er lav, er fordi han hadde lest det her - som mye annen info han kom med.

Nettopp

Men det med høyden tror jeg Minnimus har god kontroll på.
Senast redigerad av Stomperud 2020-10-08 kl. 19:49.
Citera
2020-10-08, 20:03
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Nettopp

Hahaha, tror nok ikke Milli får informasjonen sin herfra akkurat.....
Skulle forresten gjerne sett et helfigur bilde av RU... Noen som har?
Citera
2020-10-08, 20:10
Medlem
Citat:
Nettopp

Denne bilen er er 171 cm høy

https://www.vg.no/i/pL2A8X

Så mye høyere enn bilen er han ikke...
Senast redigerad av SpeedMax 2020-10-08 kl. 20:19.
Citera
2020-10-08, 20:14
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Okei, trodde kniv og pistol var mere vanlig. Men hvis vi ser på konedrap, så er kanskje kvelning mere vanlig. Og det er jo det dette er. Hvis vi ser på drap utført av menn som dreper andre menn, så er kanskje ikke kvelning det mest vanlige. Jeg så en statistikk for lenge siden om drap begått sånn og sånn, men husker ikke så nøyaktig.

Du tenker kanskje på den norske statistikken vi diskuterte heftig her inne for ca ett år siden (tror jeg det var)? Særlig hvordan statistikken skulle leses og tolkes. Rapporten er lenket opp i tråden.
Citera
2020-10-08, 20:22
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax

Bilen på bildet ditt står i en helling, så det er ikke helt sammenlignbart. TH er ca 185 høy.
Citera
2020-10-08, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Hahaha, tror nok ikke Milli får informasjonen sin herfra akkurat.....
Skulle forresten gjerne sett et helfigur bilde av RU... Noen som har?

Klart Milli leser her, men det kan hende han gikk lei når det ble så mye skrullete skriverier her en periode.
Citera
2020-10-08, 20:28
Medlem
Citat:

TH har 4x4 og den er 175 høy.
Citera
2020-10-08, 20:39
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Har du noen kandidater for hvem hettemann kan være, eller som passer med høyden?

Øystein Milli sa i krimpodden noe om at høyden var en god indikasjon.
Og de kom også frem til at det var en lav mann.
Så dine utregninger stemmer helt sikkert også.

Har du på noen måte informasjon om høyden på noen andre i saken?

Edit: bortsett fra TH da som er over 180 og kan utelukkes
Det er klart at hvis hettemannen er ned mot 170 cm så begrenser det mulige kandidater sterkt.
Vi vet at politiet sitter på beregninger av høyden og informasjon om hvor klærne kan komme fra. Dette vil de ikke gå offentlig ut med. De virker heller ikke veldig ivrig på å gjenta etterlysning i media, osv. Alt dette får meg til å mistenke at de vet hvem hettemannen er. Det kan til og med tenkes at de visste eller ante det før de gikk ut med videomaterialet, men at de valgte å etterlyse vedkommende for å utelukke ukjente kandidater før en rettssak. Det kunne blitt et viktig kort for forsvaret om etterlysning ikke var gjort uten resultat.

Personlig så vet jeg ikke hvem hettemannen er, ut over at han er høyaktuell for politiet. Magefølelsen min sier at det er en helt ukjent person, ikke noen av dem vi har diskutert i denne tråden. Det kan være RU. Han kan ha fått en form for oppdrag, og trodd at han var med på en kidnapping. Det kan forklare hvorfor siktelsen mot ham ble endret fra "medvirkning til drap" til "medvirkning til kidnapping". Jeg vet imidlertid ikke hvor høy RU er. Moren hans hadde en del bilder, men hun har lukket FB profilen sin nå.
Citera
2020-10-08, 20:45
Medlem
Citat:
TH har 4x4 og den er 175 høy.

Her står det 170

https://www.dinside.no/motor/fornyet-kuga-er-et-godt-kjop/63973394
Citera
2020-10-08, 20:54
Medlem
Citat:
Her står det 170

https://www.dinside.no/motor/fornyet-kuga-er-et-godt-kjop/63973394

Hettemannen er nok ikke TH uansett hvis han er i overkant av 170
Citera
2020-10-08, 21:15
Medlem
Citat:
Hettemannen er nok ikke TH uansett hvis han er i overkant av 170

Enig i det, men det dette bildet viser er når vi analyserer her på forumet basert på antagelser så kan det faktisk skille med mange cm. Kameravinkler, avstand, kameraets høyde og kroppsholdningen vedkommende har i bevegelse vil jeg tro at kan utgjøre mange cm begge veier. Hvorfor ingen medier går ut med antatt høyde på Hettemannen kan man jo bare undre seg over.
Citera
2020-10-08, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
De virker heller ikke veldig ivrig på å gjenta etterlysning i media, osv. Alt dette får meg til å mistenke at de vet hvem hettemannen er.

Hettemannen ble etterlyst på nytt i Åsted Norge for 2 uker siden. Tror ikke politiet vet hvem han er, men det er jo mulig de har en mistanke som de prøver å få bekreftet av andre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in