Flashback bygger pepparkakshus!
2020-10-08, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Kom til tenke p Lrenskog kameraet og de to som ble fanget opp der. Hvis han frste er 1,70, s m jo han bak nrmest vre en dverg. Tror han frste ikke er rak i ryggen fordi det er en eldre mann. Hvis han rettet seg opp, s ville han kanskje vrt mlt til nrmere 1,80. Nr han gr, s ser det ikke ut til type lav mann, han har ikke beina til en lav mann ihvertfall. Lave menn har kortere skrittlengde.

Enig, har tenkt det samme. Tror ikke Hettemann nummer 1 er 170 cm, men hyere. Og, at dette ker sannsynligheten for at det TH.

At Milli p Krimpodden sier han er lav, er fordi han hadde lest det her - som mye annen info han kom med.
Citera
2020-10-08, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Ja, selv om det virker litt rart komme fra den retningen for sjekke parkeringsplassen, og ikke motsatt vei. Men hvor var det RU og MPU bodde p det tidspunktet, var det en naturlig retning ankomme Futurum ut i fra bosted?

Den adressen som kom opp p tiden han ble arrestert, er Peter Aas' vei 20B.
Alts p srsiden av E6 og E159. Hvis han skulle gtt eller syklet den veien,
s ville det vre naturlig komme opp mot Futurumbygget fra srsiden.
Men om han bodde p den adressen, eller om han bodde hos broren,
om han hadde bil eller sykkel, det vet jeg ikke. Blir ihvertfall langt hvis han skulle g.
For det er en knapp mil den strekningen. Husker ikke i farten hva adressen til broren var.
Han ble jo arrestert hos broren, og kanskje bodde han der, men det var jo 1.5 r etter 31 oktober 2018.

Peter Aas vei 20 B -- Futurum Hornerudveien 21
https://imgur.com/a/Jqk7IJL
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-08 kl. 16:08.
Citera
2020-10-08, 16:26
Medlem
Citat:
GHH er vel ikke spesielt hy

Nei men har han noe motiv da?
Citera
2020-10-08, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Nei men har han noe motiv da?

Det vet jeg ikke, men har en av THs betrodde, selv om han ikke er ansatt lenger.

Men, n tror ikke jeg at Hettemann nummer 1 er 170 cm, men hyere. Og, at dette ker sannsynligheten for at det er TH. Hvor hy skulle HM2 vre da, 155 cm?

Politiet har ikke sagt noe om hyde, det er kun blitt en etablert sannhet her p forumet (og det er her Milli/Krimpodden plukket det opp)
Citera
2020-10-08, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Jo, takk. Har tenkt mange ganger p den kontorflyen, om dette er mulig.
Og hvis det er mulig, s pner det for mange muligheter med tanke p TH og VE.
De to Futurum-mennene, der tror jeg bare at han ene muligens har noe med saken gjre.
Han som snur der som bilene er, og s gr tilbake.
Jeg har tenkt p om dette er R. Utengen, kryptomannen eller en annen som har blitt manipulert av TH til g foran kameraet. At han har ftt beskjed om komme den morgenen, men at han mtte sjekke om bilen hans var der frst. Vi vet jo at Utengen har vrt der en rekke ganger i forbindelse med sin kryptovaluta forretningside`. Normalt har jo TH ankommet til det tidspuktet der den mannen kom der og snudde kl 7-7.30, men denne morgenen ankom han Futurum frst rundt kl. 9.
Han andre mannen tror jeg bare er en litt eldre mann som gr morgentur. Blir nesten umulig huske 2 mnd etterp nr det blir etterlyst p tv, og spesielt hvis klrne ser helt vanlig ut, uten noen kjennetegn.

Ja jeg har ogs tenkt p RU og muligens TH selv. Siden to menn i ca samme mrke bekledning, gr nesten samme rute, p samme tidspunkt akkurat foran de nye kameraene blir for mange tilfeldigheter syntes du ikke?
Akkurat som hettemann 2, med samme jakke som hettemann 1
Citera
2020-10-08, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ja jeg har ogs tenkt p RU og muligens TH selv. Siden to menn i ca samme mrke bekledning, gr nesten samme rute, p samme tidspunkt akkurat foran de nye kameraene blir for mange tilfeldigheter syntes du ikke?
Akkurat som hettemann 2, med samme jakke som hettemann 1

Ja, det er mye rart. Det kan ogs vre TH selv som gr forran kameraet p Futurum kl.7, og snur, og gr hjem igjen, det vet man jo ikke.
At han dro p jobb kl.9, har vi bare hans ord p. Eneste vitnet som kunne fortelle nr han sto opp og dro p jobb, er drept. Det hadde ihvertfall vrt interessant se THs ganglag p kamera for sammenlikne.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-08 kl. 17:24.
Citera
2020-10-08, 17:16
Medlem
tjallabaiss avatar
jeg har en alternativ teori om denne saken.
Kan det vre at TH styrer sitt forretningsimperium omtrent som Putin styrer Russland ? Putin gir aldri eller veldig sjelden direkte ordrer, men gir antydninger, hint om hva han nsker gjort. Kan det f.eks. vre at TH har sagt noe snt som "n m jeg bli med kjerringa p hyttetur i helga igjen. Jeg er drittlei, skulle nske jeg slapp hele greia"
ogs har en av hans understter tolket dette litt for langt og ftt ryddet kona av veien, slik at TH slapp bde hyttetur og kone.
TH skjnner hva som har skjedd, men er redd for bli siktet og dmt som medskyldig om han forteller dette til politiet. For alt jeg vet, kanskje er han ogs fornyd med resultatet.
Citera
2020-10-08, 17:22
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Det vet jeg ikke, men har en av THs betrodde, selv om han ikke er ansatt lenger.

Men, n tror ikke jeg at Hettemann nummer 1 er 170 cm, men hyere. Og, at dette ker sannsynligheten for at det er TH. Hvor hy skulle HM2 vre da, 155 cm?

Politiet har ikke sagt noe om hyde, det er kun blitt en etablert sannhet her p forumet (og det er her Milli/Krimpodden plukket det opp)
Jeg mener det er hevet over enhver tvil at Hettemannen er pfallende lav til vre mann, ca. 170 cm, alt for lav til vre TH, ellers hadde ikke politiet vrt s bastant p at det ikke er han.

At man ikke gr ut med hyden tror jeg skyldes at det kan vre utleverende nr muligens s f i THs omgangskrets er s lave.

Selv om politiet mener det er en mann, tror jeg fortsatt det kan dreie seg om en kvinne forkledd som og med innvd gange som en mann.
Citera
2020-10-08, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Tenker du at det ikke er mulig at en GM kan ha vrt s utspekulert?

De m ha vrt kjempe utspekulerte. De ukjente kidnapperne hadde skikkelig flaks med at naboen var borte, men i tillegg til overvkning inne i huset til AEH, app p tlf hennes s hadde de sikkert ogs lydutstyr hos naboen ogs... I tillegg s visste de nyaktig nr TH forlot boligen mye senere enn vanlig. Kan de ha brukt droner?
Citera
2020-10-08, 19:34
Medlem
Citat:
Ja, bortsett fra at utsikten fra sppeldunken viser baksiden av huset i S4 slik at bakhonet utenfor ytterdren p fremsiden av huset ikke kunne sees derfra. Men kanskje hettemannen (dersom han er involvert) gikk mot huset for underske om bakhonet var flyttet p (og/eller for se om kysten var klar og/eller for komme med bil og utfre transport).

Hvis en GM fremdeles var i S4 da hettemannen var p vei dit, kan kanskje GM ha signalisert til sistnevnte fra huset ved f.eks sette p lys i et bestemt rom p baksiden av huset (og at dette kunne sees fra det stedet der hettemannen stoppet ved sppeldunkene)?

Det eventuelle signalet (f.eks lyset p i et rom) kunne f.eks bety: "Alt klart, kom og hent bil" eller "Alt klart. Kom med bilen" eller "Alt klart. Sjekk om kysten er klar og kom med bilen til S4".
Kan hettemannen ha gtt mot omrdet ved boligblokkene og hentet den bilen som eventuelt senere ble kjrt over plen mot S4? Ville han ha blitt fanget opp av videokameraovervkning p motsatt side av Langvannet hvis han gikk dit etter siste kameraobservasjon i nrheten av andematplassen?

Det hadde vrt interessant vite om de videokameraene som fanget opp hettemannen (eller andre videokamera), ogs observerte endringer ved huset i S4 (som f.eks lys av og lys p i huset) fr, etter og/eller under hettemannens vandring.

Kan GM under planleggingen ha underskt hva som kunne fanges opp og hva som ikke kunne fanges opp av de videokameraene p motsatt side av Langvannet?

Den som var i huset reiste vel opp stigen.
Citera
2020-10-08, 19:36
Medlem
Citat:
Hvis AE var i live da hun ble flyttet ut fra S4 og hun ble drept senere et annet sted og hvis det er funnet ddsspor i S4 (aerosol fra tegn p kvelning p en hndduk/klesplagg el.l.), s kan det f.eks eventuelt forklares med at en slik hndduk/klesplagg el.l. ble fraktet til S4 og plassert der etter at et eventuelt drap ble begtt et annet sted.

Hvis det var slik, s kan det vre mulig at AE var i live i s selv om det eventuelt ble funnet aorosoler som tyder p kvelning i S4.

Og grunnen til at en GM eventuelt skulle ha gjort noe slikt, kan vre fordi GM nsket plante spor som ville fre til at politiet ble villedet og som ville fre til politiet ville komme til mistenke TH.

Edit: Har det blitt offentliggjort hvilken gjenstand dette er? :

"Biologiske spor fra Anne-Elisabeth Hagen funnet p en gjenstand som angivelig har betydning for saken."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...k-paagripelsen

N fantaserer du igjen.
Citera
2020-10-08, 19:39
Medlem
Citat:
Har du noen kandidater for hvem hettemann kan vre, eller som passer med hyden?

ystein Milli sa i krimpodden noe om at hyden var en god indikasjon.
Og de kom ogs frem til at det var en lav mann.
S dine utregninger stemmer helt sikkert ogs.

Har du p noen mte informasjon om hyden p noen andre i saken?

Edit: bortsett fra TH da som er over 180 og kan utelukkes

Klarer noen her beregne TH`s hyde ut fra bilder ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in