2020-10-07, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomashe
Nej Grovt brott betyder att straffvärdet är fängelse.

Det finns brott där straffvärdet är fängelse som inte beskrivs som grova. Det handlar väl i detta fall om grov våldtäkt. Alltså en våldtäkt där grovt fysiskt våld eller dylikt har förekommit. Vet inte riktigt hur man skiljer grov från våldtäkt av normalgraden åt.
Citera
2020-10-07, 22:50
Avslutad
Det som man väl ändå måste fråga sig är varför? befinner sig BO på den platsen som brottet förövas. Varför kommer BO på denna gångstig? Har BO vandrat på Strandvägen ca 02.30 på natten.
Då måste man fråga sig varifrån skulle BO ha kunnat starta denna vandring? Varför väljer inte BO att gå Östra Brinkvägen som skulle varit betydligt tryggare att gå på. BO har naturligtvis rätt att befinna sig vart som helst, det är inte det, men denna strandpromenad är lång och den tiden på dygnet så måste väl BO ändå få en liten förnimmelse om att platsen man färdas på är inte helt säker. En riskfaktor är ju att vattnet finns där, möter man en psykopat är ju inte steget långt till att man kan hamna i vattnet. Detta är under förutsättning att BO vandrat på strandpromenaden och är på väg upp mot Brinkvägen. Det omvända blir att BO kommer från Brinkvägen och är på väg ned till strandpromenaden. Vart är BO i så fall på väg? varför inte fortsätta på V.Brinkvägen vidare på Ö. Brinkvägen. Som sagt BO verkar tro det bästa om alla människor 02.30 på natten.
Senast redigerad av sherlocksnake 2020-10-07 kl. 22:54.
Citera
2020-10-07, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Det som man väl ändå måste fråga sig är varför? befinner sig BO på den platsen som brottet förövas. Varför kommer BO på denna gångstig? Har BO vandrat på Strandvägen ca 02.30 på natten.
Då måste man fråga sig varifrån skulle BO ha kunnat starta denna vandring? Varför väljer inte BO att gå Östra Brinkvägen som skulle varit betydligt tryggare att gå på. BO har naturligtvis rätt att befinna sig vart som helst, det är inte det, men denna strandpromenad är lång och den tiden på dygnet så måste väl BO ändå få en liten förnimmelse om att platsen man färdas på är inte helt säker. En riskfaktor är ju att vattnet finns där, möter man en psykopat är ju inte steget långt till att man kan hamna i vattnet. Detta är under förutsättning att BO vandrat på strandpromenaden och är på väg upp mot Brinkvägen. Det omvända blir att BO kommer från Brinkvägen och är på väg ned till strandpromenaden. Vart är BO i så fall på väg? varför inte fortsätta på V.Brinkvägen vidare på Ö. Brinkvägen. Som sagt BO verkar tro det bästa om alla människor 02.30 på natten.
Du måste vara tappad som liten. Jag går där jag vill gå oavsett tid på dygnet. Det finns inte en jävel som någonsin ska tala om för mig vart jag borde och ska gå.
Citera
2020-10-08, 00:01
Medlem
Citat:

Bodde i Umeå 2016 till 2018 och har aldrig varit med om nåt trots sena nätter ensam.

Dock håller jag med dig om att gå strandpromenaden från träbron och vidare uppströms inte känns särskilt lockande en mörk natt. Du lär kunna gå där utan att möta en käft efter kl 12.
Citera
2020-10-08, 00:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tandont
Bodde i Umeå 2016 till 2018 och har aldrig varit med om nåt trots sena nätter ensam.

Dock håller jag med dig om att gå strandpromenaden från träbron och vidare uppströms inte känns särskilt lockande en mörk natt. Du lär kunna gå där utan att möta en käft efter kl 12.
Har du något tips vad som skulle kunna vara anledningen till att använda strandpromenaden som ett alternativ 02.30 på natten?.
Senast redigerad av sherlocksnake 2020-10-08 kl. 00:30.
Citera
2020-10-08, 02:12
Avslutad
Nej, det finns ingen som helst förklaring till att BO skulle ha valt att ta vägen varken till strandpromenaden eller för den delen komma från strandpromenaden. För att kunna få till något logiskt i detta är att BO måste ha blivit överfallen på V.Brinkvägen. Sedan har GM med tvång tvingat BO ned på gångvägen mot strandpromenaden där gärningen skett. The "sneaky men" har varit på grusplanen (därav presenningen) möter BO och överfaller denne. När han fullbordat gärningen i skogsslänten försvinner han ned mot strandpromenaden. På så vi tror jag att det prickar vad polisen efterfågar i tips. (geografiskt samt stämmer med presenningarna.)

https://www.bildtagg.se/bild/ox9pc53vha5iavayfa9sy79t

https://www.bildtagg.se/bild/2eznu5uhc45nfdbj20hp9b
Senast redigerad av sherlocksnake 2020-10-08 kl. 02:28.
Citera
2020-10-08, 07:39
Medlem
Citat:
Nej, det finns ingen som helst förklaring till att BO skulle ha valt att ta vägen varken till strandpromenaden eller för den delen komma från strandpromenaden. För att kunna få till något logiskt i detta är att BO måste ha blivit överfallen på V.Brinkvägen. Sedan har GM med tvång tvingat BO ned på gångvägen mot strandpromenaden där gärningen skett. The "sneaky men" har varit på grusplanen (därav presenningen) möter BO och överfaller denne. När han fullbordat gärningen i skogsslänten försvinner han ned mot strandpromenaden. På så vi tror jag att det prickar vad polisen efterfågar i tips. (geografiskt samt stämmer med presenningarna.)

https://www.bildtagg.se/bild/ox9pc53vha5iavayfa9sy79t

https://www.bildtagg.se/bild/2eznu5uhc45nfdbj20hp9b

Gissningsvis våldtar man ogärna någon mitt bland alla hus, även mitt i natten. Finns alltid nattarbetare och folk med sömnproblem som kan kika ut genom fönstret eller råka gå förbi. Men strandpromenaden och skogsdungen/slänten där emellan lär vara öde tvåtiden på natten. Tror också hon kan ha tvingats/lurats ned mot strandpromenaden.
Citera
2020-10-08, 10:10
Bannlyst
Har hagamannen hittat hem och trillat av vagnen?

Varför våldtas det så mycket i Umeå? Måste vara svårvåldtaget i de norra delarna av landet, mycket kläder, flera lager osv, är det ett skryt bland våldtäktsmannen att man våldtar i Norrland?
Citera
2020-10-08, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Har hagamannen hittat hem och trillat av vagnen?

Varför våldtas det så mycket i Umeå? Måste vara svårvåldtaget i de norra delarna av landet, mycket kläder, flera lager osv, är det ett skryt bland våldtäktsmannen att man våldtar i Norrland?

Hagamannen kan ha fått återfall. Använder mannen kondom kan det vara hagamannen. Lämnar han DNA är han rökt direkt.
Citera
2020-10-08, 21:26
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ställplatsen idag. Om det står baracker där idag misstänker jag att det är byggföretaget Veide*ke som har sina baracker där. Troligen i syfte att utföra förberedande arbeten på Norrbotniabanan, delen Umeå-Dåva.
Den ställplatsen har att göra med brobygget över till teg (nej inte den som rasade, cykel och gångbron som i stort är klar) eller för bostäder.

Järnvägsbygget till dåva ligger rakt norrut, på andra sidan av stan. Och det mesta som jobbas med nu ligger ännu längre norrut, mellan ersboda och ersforsen.
Citera
2020-10-08, 23:55
Medlem
RAMMVOGELs avatar
[quote=sherlocksnake|73175554]Det som man väl ändå måste fråga sig är varför? befinner sig BO på den platsen som brottet förövas. Varför kommer BO på denna gångstig? Har BO vandrat på Strandvägen ca 02.30 på natten.
mm mm mm

Fy för dig!
Du försöker snirkla in dina ord och dina åsikter i ett resonemang som inte leder någon vart förutom till dina fördomar.

Brottsoffer befinner sig ALDRIG på fel plats- det är ALLTID förövaren som är på fel plats.

Förstår du eller ska jag visa med bilder?
Citera
2020-10-09, 00:31
Avslutad
[quote=RAMMVOGEL|73186371]
Citat:
Citat:
mm mm mm

Fy för dig!
Du försöker snirkla in dina ord och dina åsikter i ett resonemang som inte leder någon vart förutom till dina fördomar.

Brottsoffer befinner sig ALDRIG på fel plats- det är ALLTID förövaren som är på fel plats.

Förstår du eller ska jag visa med bilder?
Frågeställningen varför BO skulle befinna sig på strandpromenaden 02.30 ledde till den slutsatsen att jag tror inte BO befunnit sig där alls. Däremot tror jag att BO blev överfallen på Brinkvägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in