2020-10-07, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Försök inte...Jag har följt medias rapportering om våldtäkter i några år nu och låter mig därför inte luras av ditt billiga trick.

Våldtäkter begås av invandrare från islamiska länder. Du kommer aldrig att få se en flicka eller kvinna gå ensam på natten i dessa länder...Och VI VET varför.

Haha ni som ät som du är verkligen helt efterblivna. Men visst visst, hagamannen och örebromannen är väl pursvenska men det är såklart ändå muslimernas fel.
Kan du sluta deraila tråden nu? ingen bryr sig
Citera
2020-10-07, 08:40
Medlem
Dr.5nuggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Men något som bryter av lite utav den miljö som finns är att du nämner en ställplats som nu samsas med byggbaracker nere vid Strandvägen. Skulle du kunna berätta lite mer om dom? (byggföretag osv) och gärna rita ut på karta var på Strandvägen du menar.

Här är en karta: https://pasteboard.co/Juvbp3z.jpg
Ställplatsen är alltså den inringade delen till vänster och den förmodade brottsplatsen uppe till höger.
Citera
2020-10-07, 10:36
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dengummangickinte
Haha ni som ät som du är verkligen helt efterblivna. Men visst visst, hagamannen och örebromannen är väl pursvenska men det är såklart ändå muslimernas fel.

Tur att det finns ett par svenskar att dra fram varje gång något liknande händer, i motsats till alla tusentals mörkermän som smyger omkring och hittar på jävelskap..
Citera
2020-10-07, 11:15
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Försök inte...Jag har följt medias rapportering om våldtäkter i några år nu och låter mig därför inte luras av ditt billiga trick.

Våldtäkter begås av invandrare från islamiska länder. Du kommer aldrig att få se en flicka eller kvinna gå ensam på natten i dessa länder...Och VI VET varför.

Om man nu utöver våldtäkter inbegriper även andra våldsbrott så tycker jag att t.ex Expressen, som väl får ses som liberal, på senare tid blivit lite öppnare i sin rapportering. De vågar numer ofta redovisa brott o brottslingar även om de har utomeuropeisk bakgrund, o de är onekligen en hel del. Att dölja sådant av politiska skäl är ju att skjuta sig själv i foten, så en liten eloge till Expressen.

Den dominerande blaskan i denna stad däremot är extremt skitnödigt pk-militant o där lär man nog inte få se samma mod o öppenhet de närmaste åren. Minns för ett par år sedan då det var mord i en villa uppe på Berghem. GM åkte fast o dömdes. Det visade sig vara en iransk man, som dessutom vistades olagligt i landet. Detta redovisades i Expressen men inte ett ord i VK som försvarsde sitt agerande med lite pk-floskler.

Vi kanske får förlita oss på t.ex Expressen även i detta fall, maturligtvis även beroende av hur ordningsmakten agerar. Man bör dock, än så länge, inte dra några förhastade slutsatser om etniciteten på GM. Jag menar att 100 % av överfallsvåldtäkter begås väl ändå inte av utomeuropeiska migranter, inte ens i dessa dagar.
Senast redigerad av Xeitum 2020-10-07 kl. 11:21.
Citera
2020-10-07, 11:49
Medlem
Fot.Notens avatar
Citat:

Du såg inte "Södermannen" på TV4 igår. Han var nog värre än hagamannen och örebromannen tillsammans. Och inte var han etniskt svensk heller!

/ Ingrid
Citera
2020-10-07, 12:47
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fot.Noten
Du såg inte "Södermannen" på TV4 igår. Han var nog värre än hagamannen och örebromannen tillsammans. Och inte var han etniskt svensk heller!

/ Ingrid

Nu tror jag iofs att han tillhör ett "resandesläkte". Jag har svårt att tro att någon lever i den föreställningen att alla vådtäktsmän har icke nordeuropeisk bakgrund, speciellt inte brott som skedde på -80, -90-talet o tidigare. Exempelvis så kan man ta "Gerdmordet " 1939, där högst troligt Olle Möller lr Hugo Färnström var GM, alltså en svensk, hallå så sensationellt. Det handlar om reprensentativitet/överrepresentativitet o statistik.

https://www.expressen.se/gt/krim/han-har-valdtagit-kvinnor-under-flera-decennier/
Citera
2020-10-07, 13:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.5nuggles
Ställplatsen är alltså den inringade delen till vänster och den förmodade brottsplatsen uppe till höger.
Tack.
Citera
2020-10-07, 15:20
Medlem
Feministernas avatar
Citat:

Du deraila lika mycket, så sluta upp med det.

Det finns säkert tusentals hagamän som aldrig uppmärksammats för att dom inte varit svenskar.

Jag har bott i Umeå och minns att till och med deras lokala {alla var röda} tidningar upprördes 2015 av att sexuella anmälningar ökat med 400% ... ja vi vet varför🤨.

Är det någon som vet {eller sett} om Umeå fått fler sk. ensamkommande, papperslösa od i år??. Jag tror i såfall att det är en utav dom.

Senast redigerad av Feministerna 2020-10-07 kl. 15:28.
Citera
2020-10-07, 16:34
Medlem
Fot.Notens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna<br /> <br /> [I
Är det någon som vet {eller sett} om Umeå fått fler sk. ensamkommande, papperslösa od i år??. Jag tror i såfall att det är en utav dom.

[/i]

Här har jag hittat en pdf med uppgifter om mottagande av nyanlända. För Umeås del är det 277 st år 2019 och 77 st hittils för år 2020.
Man blir mörkrädd när man ser listan. Säg den ort i Sverige som slipper undan (Sölvesborg kanske ).

Jag är dålig på att plocka fram statistiska uppgifter, får dem oftast av duktiga skribenter här så ber om ursäkt ifall det är galet fel.

https://www.migrationsverket.se/download/18.6f22e3491708b85db6ef19/1601558351415/Kommuntal%20och%20mottagande.pdf

/ Ingrid
Citera
2020-10-07, 17:04
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fot.Noten
Här har jag hittat en pdf med uppgifter om mottagande av nyanlända. För Umeås del är det 277 st år 2019 och 77 st hittils för år 2020.
Man blir mörkrädd när man ser listan. Säg den ort i Sverige som slipper undan (Sölvesborg kanske ).

Jag är dålig på att plocka fram statistiska uppgifter, får dem oftast av duktiga skribenter här så ber om ursäkt ifall det är galet fel.

https://www.migrationsverket.se/download/18.6f22e3491708b85db6ef19/1601558351415/Kommuntal%20och%20mottagande.pdf

/ Ingrid

Märklig skillnad mellan åldersgrupper 2020 hittills!? 40% under arton, 4% 18-19 år och sedan gör man ett fantastiskt hopp till 20-64 år på 54%!? Så där behandlar man inte statistik. Jag kan slå vad om att merparten av de i sista gruppen är 20-25 år. Dessutom nästan uteslutande män.
Citera
2020-10-07, 21:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.5nuggles
Efter en liten bakgrundskontroll angående denna ställplats (Lundåkerns ställplats) måste jag väl säga att platsen känns kall som ev spår i att finna GM. Först och främst för att platsen ligger en evighet från där brottet har skett.

Ställplatsen idag. Om det står baracker där idag misstänker jag att det är byggföretaget Veide*ke som har sina baracker där. Troligen i syfte att utföra förberedande arbeten på Norrbotniabanan, delen Umeå-Dåva. Visst, byggföretaget har många underentrepenörer av olika nationaliteter inom bygg, hur det är inom järnvägen har jag ingen aning om.

Ställplatsen har varit i ropet tidigare men då är vi tillbaka till år 2015 och det är mindre relevant i detta fall.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/nytt-stort-lager-vid-smabatshamnen
Senast redigerad av sherlocksnake 2020-10-07 kl. 21:17.
Citera
2020-10-07, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Efter en liten bakgrundskontroll angående denna ställplats (Lundåkerns ställplats) måste jag väl säga att platsen känns kall som ev spår i att finna GM. Först och främst för att platsen ligger en evighet från där brottet har skett.

Ställplatsen idag. Om det står baracker där idag misstänker jag att det är byggföretaget Veide*ke som har sina baracker där. Troligen i syfte att utföra förberedande arbeten på Norrbotniabanan, delen Umeå-Dåva. Visst, byggföretaget har många underentrepenörer av olika nationaliteter inom bygg, hur det är inom järnvägen har jag ingen aning om.

Ställplatsen har varit i ropet tidigare men då är vi tillbaka till år 2015 och det är mindre relevant i detta fall.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/nytt-stort-lager-vid-smabatshamnen

Tror att det byggs bostadsrätter just nu på kvarnvägen, just ovanför småbåtshamnen. Om barackerna har med det att göra så tillhör de nog Rek*b.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in