Citat:
Ursprungligen postat av
Feministerna
Försök inte...Jag har följt medias rapportering om våldtäkter i några år nu och låter mig därför inte luras av ditt billiga trick.
Våldtäkter begås av invandrare från islamiska länder. Du kommer aldrig att få se en flicka eller kvinna gå ensam på natten i dessa länder...Och VI VET varför.
Om man nu utöver våldtäkter inbegriper även andra våldsbrott så tycker jag att t.ex Expressen, som väl får ses som liberal, på senare tid blivit lite öppnare i sin rapportering. De vågar numer ofta redovisa brott o brottslingar även om de har utomeuropeisk bakgrund, o de är onekligen en hel del. Att dölja sådant av politiska skäl är ju att skjuta sig själv i foten, så en liten eloge till Expressen.
Den dominerande blaskan i denna stad däremot är extremt skitnödigt pk-militant o där lär man nog inte få se samma mod o öppenhet de närmaste åren. Minns för ett par år sedan då det var mord i en villa uppe på Berghem. GM åkte fast o dömdes. Det visade sig vara en iransk man, som dessutom vistades olagligt i landet. Detta redovisades i Expressen men inte ett ord i VK som försvarsde sitt agerande med lite pk-floskler.
Vi kanske får förlita oss på t.ex Expressen även i detta fall, maturligtvis även beroende av hur ordningsmakten agerar. Man bör dock, än så länge, inte dra några förhastade slutsatser om etniciteten på GM. Jag menar att 100 % av överfallsvåldtäkter begås väl ändå inte av utomeuropeiska migranter, inte ens i dessa dagar.