2020-10-08, 18:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Eh va? Trump försöker få Biden arresterad?
Det var som fan - han ringde in till Fox News och hojtade om att inte tillräckligt många av hans motståndare har gripits för typ förräderi. Obamagate-gänget, som han brukar kalla det: Obama, Biden, paret Clinton, Nancy Pelosi m fl. All the Usual Suspects...

Citat:
Ursprungligen postat av The Independent
The blunt warning comes after Mr Trump left Walter Reed Medical Centre and returned to Twitter with a blizzard of angry tweets and retweets, many of them calling for the indictment of Obama administration figures.

The president’s rambling and ill-tempered interview with Maria Bartiromo on Thursday saw him run through a long list of his usual grievances, but he was particularly rancorous on the subject of supposed Obama-era “crimes” against him for which he wants to see his predecessor indicted, along with Joe Biden, Hillary Clinton and many others.

“Unless Bill Barr indicts these people for crimes,” declared the president, “the greatest political crime in the history of our country, then we’re gonna get little satisfaction unless I win. Because I won’t forget it. But these people should be indicted, this was the greatest political crime in the history of our country. And that includes Obama, and that includes Biden; these are people that spied on my campaign, and we have everything.

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/trump-bill-barr-arrests-fox-news-clinton-obama-biden-obamagate-b885971.html

Han närmar sig verkligen den punkt där 25th Amendment måste aktiveras. Rent delirium det där. Men observera att hans gamle polare Roger Stone nyligen föreslog i princip samma sak, i ett samtal till InfoWars på radio, men tajmat direkt efter valet och kombinerat med en presidentiell militärkupp.
2020-10-08, 18:17
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Addendum

Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Att träffa Putin om han är sjuk är ju ingen lysande idé heller. Men nu åker ju Biden runt i landet så då är du väl nöjd med det nu då?
Hehe, precis, den halvdöde stackaren är on the road, så jag ska bara passa på att flika in innan vinet slår till; att talet i Gettysburg häromdagen var riktigt bra (precis som Jill Bidens varit). Och kontrasterna kunde inte bli tydligare. Vet att vi sagt det tidigare, men med tanke på att Vita huset dryper av corona, och att snygg-Harris fick komma fram inatt och påminde alla om detta (vilket förövrigt är anledningen till vininköpet idag), så kanske herrskapet här vill se vad vitingen pratade om:

Campaign 2020, Joe Biden Remarks in Gettysburg, Pennsylvania

Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
...att spela offer, vänsterns paradgren.
Du kanske har missat? Trump kippar efter andan...Biden åker land och rike runt för att påminna folket om det.
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-10-08 kl. 18:43. Anledning: Addendum
2020-10-08, 18:18
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
Bara några ord innan jag kryper tillbaka under min sten. Det är möjligt att vi ser demokratins undergång, det sista valet i USA och den siste folkvalde presidenten. The new normal med bl a Covid lägger grunden för något nytt i världen, en ny värld där våra röster inte kommer anses önskvärda och där opinionsbildning bara tillåts komma från Big Corps. It is what it is.

Du har helt rätt, och det är därför vi jobbar så hårt för att det inte ska bli så.

Om Trump vinner så tas ytterligare steg i den riktningen, det har vi sett med tillsättningarna i HD, med hans undergrävande av förtroende för valsystemet, av hans tal om media som "Fake News" med ord som i det närmaste är en kopia på vad Hitler använde i början då han skulle nedmontera media (inga likheter i övrigt).

Så låt oss tillsammans kämpa för att Biden vinner, så att det inte blir så!
2020-10-08, 18:25
Medlem
Citat:
Trump sitter i källaren.

De är nog glada om han håller sig på rummet nu när han är spritt språnandes. Men som Biden säger att han ändrar sig ju varje sekund så vi får väl ser hur det ser ut om några timmar.
Ja Trump får väl rådbråka med sitt andra jag och de vad den delen av hans splittrade personlighet säger.
Så vem vet, kanske Trumps andra jag dyker upp som guben i låddan. för säga vad man vill om Trump men hans vingliga politiska beslut både skrämmer och fascinerar i all sin för USA så farliga obeslutsamhet.
2020-10-08, 18:27
Medlem
Tubleross avatar
Kanske är lite off-topic.

Men kan inte Trump hypotetiskt sett avgå som president och då automatiskt göra Mike Pence till President sen direkt efter så väljer Pence självklart Trump till sin VP post.

Bara så att Pence kan ha en debatt face to face mot Biden samtidigt som Trump håller rallys menar jag?

Sen självklart efteråt så blir det vice versa att Pence avgår och Trump blir president automatiskt igen.
2020-10-08, 18:33
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros

Men kan inte Trump hypotetiskt sett avgå som president och då automatiskt göra Mike Pence till President sen direkt efter så väljer Pence självklart Trump till sin VP post.

Bara så att Pence kan ha en debatt face to face mot Biden samtidigt som Trump håller rallys menar jag?

Sen självklart efteråt så blir det vice versa att Pence avgår och Trump blir president automatiskt igen.
Putin/Medvedev express :-)

Trump kan när som helst hoppa av ('Best president ever') och Pence blir president men jag är tveksam till om Pence väljer VP och om han kan välja Trump. Är det förresten inte partierna som väljer vem som ska bli VP!?
2020-10-08, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros

JAAAAAA det verkar vara en smidig lösning.

Eller så gör vi som vanligt att folk röstar? Har du gett upp hoppet om Trump nu? Är det det som är orsaken till din post?
2020-10-08, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Putin/Medvedev express :-)

Trump kan när som helst hoppa av ('Best president ever') och Pence blir president men jag är tveksam till om Pence väljer VP och om han kan välja Trump. Är det förresten inte partierna som väljer vem som ska bli VP!?

Nej, det gör kandidaten själv.

Men hoppet för Trump verkar vara lågt nu vad man kan se hos många postare.
2020-10-08, 18:41
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du har helt rätt, och det är därför vi jobbar så hårt för att det inte ska bli så.

Om Trump vinner så tas ytterligare steg i den riktningen, det har vi sett med tillsättningarna i HD, med hans undergrävande av förtroende för valsystemet, av hans tal om media som "Fake News" med ord som i det närmaste är en kopia på vad Hitler använde i början då han skulle nedmontera media (inga likheter i övrigt).

Så låt oss tillsammans kämpa för att Biden vinner, så att det inte blir så!
Språk är fascinerande...tänk att man kan få fram så här mycket i ett par futtiga meningar.

Betänk vad en diktator med dagens kontrollinstrument kan förändra...och medan vi befinner oss på andra sidan havet, avskiljt från det som sker på marken, så tycker jag inte att någon här ska förringa eller tro att Demokraterna där inte inser allvaret i det VitruvianskeMannen säger här. De som tror turnout blir lågt i år lever helt enkelt i en annan värld.
2020-10-08, 18:43
Medlem
Generalanderssons avatar
News !!

Det blir ingen fake datadebatt mellan Trump och Biden, istället så har GOP och dems kommit överrens om att hålla en vanlig debatt om 2 veckor.
2020-10-08, 18:49
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Att träffa Putin om han är sjuk är ju ingen lysande idé heller. Men nu åker ju Biden runt i landet så då är du väl nöjd med det nu då?
Biden har faktiskt förvånat mig. Han är något raskare än jag trodde han skulle vara. Det finns dock något väldigt skyggt hos honom. Han svarar inte på frågor, håller inga riktiga PK:s. Jag skulle vilja se lite mer av Biden. Några vettiga intervjuer. Så nej, jag är inte riktigt nöjd med hans kampanj. Den är tråkig, helt enkel. Men till stor del beror det såklart på covid. Men också avsaknaden av energi och entusiasm hos Bidengänget.

Jag tror vi får se det hela som ett spel. Trump vill inte spela virtuellt. Det kanske han gör rätt i. Vi får se på valdagen och under efterspelet till hela spektaklet innan vi vet svaret.
2020-10-08, 18:52
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
News !!

Det blir ingen fake datadebatt mellan Trump och Biden, istället så har GOP och dems kommit överrens om att hålla en vanlig debatt om 2 veckor.

Fan vad bra!

Det förtjänar det amerikanska folket!

Inga jävla virtuella presidentdebatter!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in