2020-10-08, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Biden trivs bra i sitt källarhål där han kan sitta omgiven av sina skötare och telepromptrar. Det är tydligt att han inte får delta i en till debatt med den Orangea Elakingen. Vem vet, kanske han kan ha telepromtermöten via zoom med Putin också. Eller Xi. Det blir nog bra. Han kanske stannar kvar i sin källare resten av tiden han har kvar.

Att träffa Putin om han är sjuk är ju ingen lysande idé heller. Men nu åker ju Biden runt i landet så då är du väl nöjd med det nu då?
2020-10-08, 17:54
Medlem
Trump pulls out of virtual debate
with Biden, worries he'll be muted
https://www.reuters.com/article/us-usa-election/trump-pulls-out-of-virtual-debate-with-biden-worries-hell-be-muted-idUSKBN26T1MP

Trump har ingen debattvana och
saknar förmåga att lyssna på andra
men gillar att spy galla oemotsagd
i långa monologer
Medlem
Det krävs ett mirakel för Trump att bli omvald. Även om vi faktoriserar in samma felmarginal som för förra valet så förlorar han enligt opinionsundersökningar, och det går bara i en riktning, och massvis med folk har redan röstat.

Jag kan inte se något bortsett från att Biden får en hjärtattack, som kan få TRUMP omvald

Och jag ser fram emot att se militären släpa ut en förvuxen, konspiratorisk bebis som vägrar acceptera resultatet
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det borde väl vara möjligt att hålla en debatt om det skiljer plexiglas mellan åldringarna. Både Trump och Biden kunde väl skickas in med munskydd och visir.

Jag förstår inte problemet. Jag tror Demokraterna förlorar på detta, minskar entusiasmen minskar också valdeltagandet. Demokraternas chans är ett högt valdeltagande.

Men men finner en lösning?
Jag skulle tro att debattarrangörerna från början föreslog (under hand till Trump och Biden) plexiglas, precis som vid nattens VP-debatt i Salt Lake City (där Pence först var emot men sedan gav med sig på den punkten). Förmodligen sade Trump och hans team blankt nej till en glasbarriär, och då blev nästa steg för arrangörerna att direkt kräva en debatt på distans. Vilket man gick ut offentligt med och Trump sade nej med en gång. Så bedömer jag att det kan ha gått till. Trump ville ha i princip samma slags debatt som i Cleveland, och samma tonläge.

Sedan kan andra saker också ha funnits med i bilden, t ex att moderatorn skulle få mer befogenheter att stoppa onödiga avbrott och i sista hand stänga av micken för en debattör (det fick Wallace inte göra i Cleveland).
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jag tror inte att det är Trump ensam som är problemet - det är att till en debatt åker ett team av personer som alla följer Trump. Allt från administratörer till Secret Service.

ALLA kan vara smittade, administrationen har ingen kontroll alls. De smittspårar inte ens....
De vill helt inte ha dit dem. Organisatörerna sa ifrån. Full förståeligt.

Alla kunde ju testas någon dag innan. Denna valrörelse blir riktigt rumphuggen nu. Det är bara att sätta upp en lista på alla som skulle varit med och sedan testa var och en i normal ordning.

Inte bra detta.
2020-10-08, 17:55
Medlem
Att Trump desperat försöker få sin justitieminister att arrestera sin valmotståndare mindre än en månad innan valet säger en hel del om vad Trump egentligen tycker om sina chanser bakom kulisserna.
2020-10-08, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Att Trump desperat försöker få sin justitieminister att arrestera sin valmotståndare mindre än en månad innan valet säger en hel del om vad Trump egentligen tycker om sina chanser bakom kulisserna.

Eh va? Trump försöker få Biden arresterad?
2020-10-08, 17:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Mmm ja vanligt i fall med ca 3-5 minuters utfrågning/debatt gällande en speciell händelse eller beslut.
Jag har sett betydligt längre exempel än så, en halvtimmas intensiv diskussion eller mer. Men Trump vill ha utrymme för personangrepp, skvaller, konfrontativa menande frågot och verbal gyttjebrottning - och det fungerar dåligt i en distansdebatt mellan olika studios.
2020-10-08, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Alla kunde ju testas någon dag innan. Denna valrörelse blir riktigt rumphuggen nu. Det är bara att sätta upp en lista på alla som skulle varit med och sedan testa var och en i normal ordning.

Inte bra detta.

Stephen Miller var i karantän i fem dagar och testade negativt varje dag och den sjätte dagen testade han positivt.

Så det är inte så enkelt.
2020-10-08, 18:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Eh va? Trump försöker få Biden arresterad?
Det var nytt för mig, men han sade på skoj vid ett rally strax innan han blev sjuk att han skulle utfärda en exekutiv presidentorder som helt enkelt förbjöd Biden att bli president (med hänvisning till Trumps myt om Bidens ålderssvaghet). Trams naturligtvis, men fansen jublade.
2020-10-08, 18:07
Medlem
Slottsherres avatar
Jag tror Trump gör ett misstag när han vägrar.
Han gjorde bort sig totalt i den första debatten man mot man, genom att agera buffel.
Nu hade han chansen att lägga om taktik och visa sig mera lugn och värdig.
Där kunde han ha vunnit sympatier efter sjukdomen också, genom att visa lite ödmjukhet.

Men han lyssnar förstås varken på mig eller någon annan rådgivare
2020-10-08, 18:11
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag sade debatter i tv om politik, inte presidentdebatter specifikt.

(FB) Presidentvalet 2020

För att vända på steken: hur ofta har man sett i en amerikansk presidentdebatt att den ene hela tiden avbryter och hojtar som ett miffo när det var den andres tur att förklara sin ståndpunkt? Jag kan inte påminna mig ett enda exempel på hög nivå där en nominerad kandidat från något av de båda stora partierna uppträtt som Trump gjorde förra veckan i en valdebatt.

Inte tidigare i ett presidentval i USA har den radikala vänstern haft en kandidat framme vid podiet.
Klart det blir hätsk stämning.

Debatt är en av Trumps starka sidor, han kan tala för sin sak samtidigt som han lyssnar och har nästa inlägg redo.

Kroppspråk, gester och ögonkontakt är viktiga saker vid ett samtal.
Lägg märke till hur Donald Trump tittar på den han pratar med vid debatten med Biden nu senast.

Joe Biden blev överkörd och hade fått tydliga order att regelbundet titta ner i manuset, på moderatorn och i kameran, och tigga som en undergiven hund efter att folk skall tycka synd om honom, och ge han sin röst

Men det kanske var en del av planen, att spela offer, vänsterns paradgren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in