2020-10-08, 10:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Finns det inga sms nedskrivna i fupen på vad LW och den enligt henne ;” den galne göteborgaren ” skrev till varandra ?

Någon som sett något ?

Att den "galne göteborgaren" skulle ha tillgång till Lenas koder eller liknande känns uteslutet. Att intrånget i Lenas One-mail sker 05:23 på mordnatten, det kan inte vara en slump. Det har med mordet att göra, det är bara mördaren som har anledning att göra det intrånget. Därför finns det bara en som behöver komma åt hennes telefon, och det är den som har tillgång till just hennes koder.

Lika uteslutet är det att hon skulle gå med denne "galne göreborgare" bakom planket. Särskilt som att hon väntade på SD.

Det finns ingen annan som vi vet som har ett så sårigt och så konfliktfyllt förhållande som Lena har har med SD. Inga konversationer av de enorma mängder (!!!!) av konversationer som utredningen fått ta del av och de mängder av konversationer som presenterats i FUP.

Det finns bara en misstänkt sedan 2 år och 14.000 sidor FUP och närapå lika många sidor slask. Det finns bara en som raderat hennes sista konversation med henne, som raderar allt som bara går inför polisförhöret, som ljuger så inte ens en obegåvad person kan tro på att det såg ut som litervis med blod i Lenas ansikte, och som slirar på sanningen genom förhör efter förhör för att slutligen i rätten sitta och påstå något helt nytt.

Det finns bara en som inte letar, inte ringer, som VET att det är något så hemskt som hänt Lena så det är meningslöst att ringa och leta och som berättar redan dagen efter att snart får vi se otäcka rubriker (!!!).

Blod på tvättmaskinen, DNA på ringen, DNA inuti plösen på SDs sko, ringen som är mystiskt borta.....

Alla vägar bär till Rom...
Citera
2020-10-08, 10:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
J*erry ringer den 18 maj till polisen för att tipsa dom om att H*annas lägenhet inte är kollad. I samtalet berättar han att han ringt redan på tisdagen för att lämna tips, men han blir inte uppringd.

Min känsla är att han känner i djupet att något inte stämmer, men det är något som han helst inte vill tänka på heller. Det är många saker som gör att jag är övertygad om att även han är på många sätt förd bakom ljuset av SD, att JG är liksom alla närs SD mycket påverkad av honom och hans versioner, men inne i JG som pågår en kamp.

A 158 ,s. 326

JG ringer larmcentralen 18 maj 00:45:

"[...]P: Hej, vad kan jag hjälpa dej med?
M: Ja, jag har berätta för din kollega där alltså att de är klart jag är som många andra väldigt
orolig över ehh Lenas försvinnandet å så där. Å och jag har förstått att ja dom har kollat upp
hennes lägenhet å sen även Stefans ehh Dav ... Davidsson, men, men hans fru, har dom kollat
upp hennes lägenhet å liksom hon bor alldeles vid ... ja några hundra meter ifrån Lena. Å
alltså jag känner alla, alla tre, vi umgås väldigt mycke å så där å ....
P:Mmm,mmm
M: Ehh jag prata med Stefan en ungefär 23 i, i måndags ehh han va hos mej å kolla på min
trappa här
P:Mmm
M: Och jag har så otroligt svå1t å tänka mej allt detta men, men jag menar ehh Lena är borta
liksom å så liksom jag antar att ni har redan kollat upp, men, men de fanns liksom inget sånt
där spärrband, nått sånt på Hannas lägenhet. Så det förvånade mej.
P: Mmm, alltså vad som är gjort å inte gjort i de här ärendet ...
M: Ja jag förstår, jag förstår
P: kan jag ju inte säga dej, men däremot så om du vill prata med ansvarig utredare, så kan jag
se till så att hon kontaktar dej om de är så att du har ehh några uppgifter eller funderingar
eller om du vill prata med henne istället i de här.
M: Ja, jag ringde redan i tisdags å jag prata med Annelie Boman i tisdags ...
M: å hon skulle, hon skulle sätta mej i kontakt med någon, men ingen har ringt å så, jag har
inget specifikt liksom, de är bara att jag känner alla å jag har mycket detaljer. Jag känner
mycke väl till, mycke som har hänt så att säga, men, men inte den senaste tiden. Men om den
hjälper att klara bilden eller så verkligen liksom ja, ja jag har liksom, jag visste dom skulle
åka till USA å allt där och att dom fick åka å så där, men ja de är liksom (småskrattar)
[...]"

/.../

"M: Men jag skulle inte kunna ha nån .. på något vis ha tänkt nånting på de här sättet. Jag vill
så, så, så mycke gärna att de är nån annan förklaring, de är liksom ehh ja, å de är så, man kan
inte sluta tänka på de, jag och flera andra gör de, geocachingkompisar som känner henne så
pass väl å
P: Jo men de förstår jag alltså att man funderar när sånt här händer, å om man är väldigt nära
bekanta. De är ju ...
M:Mmm
P: om man alltså man, man snurrar ju runt bollen hela tiden, tittar på olika håll vad som kan
ha hänt å vad som inte har hänt å ehh såna saker.
M: Ja för att allting verkar så otroligt osannolikt alltså att hon, alltså jag känner Lena väl.
Hon, hon är väldigt spontan å hon kan ... men hon skulle aldrig lämna Aron hemma
P: Nej
M: å inte låsa dörren, de skulle hon aldrig göra. Å de är hans födelsedag, hon har inte förstört
hans födelsedag ...
M: att men, men hon, ja hon är oberäknelig också faktiskt i när hon blir uppskruvad och just i
i när det är kärlek som är inblandat och just
M: För då, jag vet inte fan va hon skulle kunna göra själv.
M: för att, men mmm
P: Men alltså, du träffade ju henne för tre veckor sen, du känner henne väl, tror du hon skulle
kunna göra sej själv illa på något sätt å?
M: Ehh (suckar) njaehh saken är alltså att hon, hon, hon är instabil så att säga
M: men hon älskar sina barn
M: Hon är en sån typ person tror jag som, hon skulle genomlida livet för barnens skull så att
säga
P: Okey,ja
M: men, men, men ehh ja å hon är väldigt intelligent å väldigt å hon är väldigt pålitlig å så
där, så att de finns så mycke om man säger ehh olika nyanser till hela det här förhållandet ehh
å så vidare. Och att de va, dom har hållit mig bakom kuliserina i ett och ett halvt år och jag
hade ingen aning om de och vi umgicks flera gånger per vecka tillsammans å jag hade ingen
aning om de.
P:Nej
M: så att, å Hanna, Stefan fru,jag umgås med henne precis lika mycke och även om hon, du
vet när man börjar tänka tillbaka å, och om, om, om dom skulle vara som bräcklig som en
som person som skulle försöka utföra sån här, har dom planterat ideer i mitt huvud så att säga
"
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Här pratar JG om bilnyckeln, som H*anna sagt till JG att de bara hade en... att detta frågar han sig kunde vara planterad info?
Och sedan berättar han om USA resan som de åkte på.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----

[...]"M: Och jag menar de har gått nu (suckar) va äre 48 ehh snart 72 timmar
M: och om hon finns i liv, får man se till att hon måste liksom komma tillrätta liksom
M: Å då tänker man att kan hon finnas i den lägenhet alltså
P: Menar du hans förre detta frus lägenhet eller?
M: Ja dom är gifta
P: Dom är gifta okey
M: Dom har separerat
P: Men dom bor inte tillsammans då?
M: Nej, å dom bor på samma gata, men hon bor precis bakom Lena
P: Ja,ja ja
M: ( ohörbart) knackar på dörren å så där, och då tänker man liksom och eftersom hon är fru,
man, man, man tänker liksom, har ni kollat där, lägenhet, hennes lägenhet liksom. Barnen är
hos mormor, hos Hannas mamma
M: så. Ja de bara, de bara, de bara de slår mej liksom
P: Ja, jo men jag förstår att de du, du att de snurrar friskt i huvet, man funderar på å vrider å
vänder på, på, på vad som kan ha hänt å inte hänt å
M: Ja,jag satte mej i bilen å åkte, åkte iväg. Jag bor i Almby, men jag åkte iväg å jag såg
ingen sån där lapp på, på Hannas dörr ...
M: De liksom gjorde att jag tänkte på har dom fan varit där, för där borde dom har varit, de är
liksom, de känns nog rätt så naturligt i en liksom investigation, så att säga men
M: Åsen (suckar) å nej, om dom gick ihop, liksom dom två, då kanske hon är där liksom"[...]

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -

Faktiskt förstår jag JG. Jag skulle också kontakta polisen och skulle också undra varför ingen ringer upp mig när jag säger mig ha mycket info.

Förhör med JG 19 maj, kl 09:41:

A 150, s.220

[...]"Jerry har kontaktat polisen i ett tidigt skede, redan under onsdagen. Han vill påtala att han har
uttryckt att han vill bli förhörd eftersom han själv anser att han kan ha viktig information att
lämna. Jerry har sedan kontaktat polisen vid ytterligare två tillfällen och lämnat sina
kontaktuppgifter.
Han tycker att polisen borde ha kontaktat honom tidigare, han är av uppfattningen att han har
gjort allt han kan för att få kontakt.
Jerry tror inte att Lena har försvunnit av egen vilja. Lena satte alltid sina barn först och skulle
inte lämna huset av egen vilja. "[...]

Våra tankar går förbehållslöst till datorerna som tvingas transkribera inspelningarna. Sen får man tillstå att JG ändå verkar ha tänkt själv här. Och förstår en o annan detalj rätt bra, som att Lw inte lämnar sitt hem och att hon inte liftat till Sydfrankrike. Inte heller han tänkte dock på att kika bakom planket.
Citera
2020-10-08, 12:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Våra tankar går förbehållslöst till datorerna som tvingas transkribera inspelningarna. Sen får man tillstå att JG ändå verkar ha tänkt själv här. Och förstår en o annan detalj rätt bra, som att Lw inte lämnar sitt hem och att hon inte liftat till Sydfrankrike. Inte heller han tänkte dock på att kika bakom planket.

Ja, han reagerar ändå som man tänker att många skulle göra.
Med bestörtning när han får höra det från SD, går med i MPS direkt, hör av sig till UW också och frågar om han kan göra något. "Är på jobbet, men kan inte tänka på något annat" skriver han till SD på tisd 15 maj kl 16:23 (14:52 har han fått beskedet från SD).

För mig är det en stor skillnad på JGs reaktion; där han vill göra en massa skaer för att få Lena tillrätta, mot SDs reaktion, där han redan från start menar att det är meningslöst att göra något och att i varje konversation skriva till folk stereotypt "värst för Lena förstås" i slutet av konversationerna, långt innan han ens "visste" vad som hade hänt (vilket han visste förstås enligt mig).
Citera
2020-10-08, 14:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Med bestörtning när han får höra det från SD, går med i MPS direkt, hör av sig till UW också och frågar om han kan göra något. "Är på jobbet, men kan inte tänka på något annat" skriver han till SD på tisd 15 maj kl 16:23 (14:52 har han fått beskedet från SD).

För mig är det en stor skillnad på JGs reaktion; där han vill göra en massa skaer för att få Lena tillrätta, mot SDs reaktion, där han redan från start menar att det är meningslöst att göra något och att i varje konversation skriva till folk stereotypt "värst för Lena förstås" i slutet av konversationerna, långt innan han ens "visste" vad som hade hänt (vilket han visste förstås enligt mig).

Ja han visar spontan och uppriktig oro, rörelse och deltagande. Svårt att iscensätta....
Citera
2020-10-08, 14:47
Medlem
Snor-Johans avatar
Aktbilaga 150 vittnesförhör (11) pdf sid 222-223

Josefin och Lenas möte i maj
Josefin ringde till polisen med anledning av att hon träffade Lena i samband med en terapitid
på St Lucas. Josefin har tittat i sin kalender vid tid för förhöret. I kalendern står att hon var på
terapi den 3:e maj. Josefin tror att det var tillfället hon träffade Lena men säger att hon ibland
bokat om terapitiderna utan att ändra de i kalendern. Om det inte var den 3:e maj var det
istället veckan därpå.

Josefin och Lena pratade och konstaterade att båda hade sjukskrivning och utbrändhet bakom
sig. Josefin förstod, utifrån det Lena sa, att hon haft mycket i sitt liv. Lena hade varit
sjukskriven i ett år och hade underkänts från Försäkringskassan att vara fortsatt sjukskriven.
Hon sa att hon börjat arbeta men att hon för det inte blivit "friskare". Lena berättade om
skadan hon fått i samband med skidåkning och hon visade att hon nu kunde ställa sig på tå
och att hon återfått en del rörlighet.

Lena benämnde inget mer av det som varit jobbigt för
henne. De konstaterade att de skulle höras om några dagar och fika för att prata vidare. Det
var underförstått att Lena var den som skulle höra av sig och Josefin hann efter mötet tänka
att Lena inte hört av sig innan hon fick reda på att hon var försvunnen.

En stadsjeep stod parkerad lite längre fram på gatan, Lena nickade mot bilen och sa att hon
var tvungen att gå. Personen i bilen satt och väntade på henne. Lena uppfattades som lite
stressad/nervös av bilens närvaro. Josefin uppfattade det som att personen antingen ville att
Lena skulle komma snabbt eller att de skulle åka iväg någonstans.
Stadsjeepen var mörkröd, av högre modell och lite rund i formen. Josefin minns inte
bilmärket eller registreringsnumret.

Det satt en man på förarsidan. Josefin såg mannen i
ögonvrån, från sidan, på ca 3 meters avstånd. Hon såg honom endast genom rutan i bildörren.
Då Josefin såg honom stod hon och Lena utanför St Lucas och bilen stod parkerad på andra
sidan vägen vid Oscarsparken. Josefin uppskattade mannens kroppsbyggnad som lite under
medelängd och lite kraftig. Det var hennes känsla då hon såg honom. Hon såg inte hans
ansikte. Mannen hade ganska mycket, lite vågigt, hår som kändes oklippt. Det var mörkbrunt.
Mannen var i uppskattningsvis 40-års åldern. Josefin tror inte att hon skulle känna mannen
om hon såg honom igen.

Då de pratat klart gick Lena och satte sig i bilen. Lena sa inget om vem det var som väntade
på henne. Bilen lämnade i riktning mot Stortorget. Josefin såg att de svängde i riktningen från
Oscarsparken, mot Stortorget mot söder.

Anledningen till att Josefin ringde polisen var egentligen för att tipsa om terapeuten som Lena
gick hos som nog vet mycket om Lenas liv. Hon har dock tänkt på samtalet med Lena och
personen som väntade på henne, vilket dock kan beror på att hon nu vet vad som sedan hände
Lena.

Uppläst och godkänt.
-------------
Förvånar inte att ingen vet hur många manliga "vänner" Lena hade. Inte ens hon själv och definitivt inte Åkl vilken väl snarare stördes av alla män (förutom SD) vilka LW lockat till sin uppsätting av älskare?

Den lista manslista (i länken undertill) Lena slog sig för bröstet med för att imponera på den "lågmälda älskaren" P*ontus G*unnarson är en för ändamålet noga utvald lista. Lena hade fler "listor". Den riktiga & viktiga listan är betydligt längre. Hade Åkl inte negligerat objektivitetskraven så hade den inte hamnat i slasken.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

En stor välgärning till den som får tag i slasken så vi får reda på sanningen om vad som smusslats bort i underlig besatthet att MGM ska framstå som lite mer mördare.
Är det någon som kan få tag på slasken?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-08 kl. 15:08.
Citera
2020-10-08, 15:22
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

/ .. /

Förvånar inte att ingen vet hur många manliga "vänner" Lena hade. Inte ens hon själv och definitivt inte Åkl vilken väl snarare stördes av alla män (förutom SD) vilka LW lockat till sin uppsätting av älskare?

Den lista manslista (i länken undertill) Lena slog sig för bröstet med för att imponera på den "lågmälda älskaren" P*ontus G*unnarson är en för ändamålet noga utvald lista. Lena hade fler "listor". Den riktiga & viktiga listan är betydligt längre. Hade Åkl inte negligerat objektivitetskraven så hade den inte hamnat i slasken.

En stor välgärning till den som får tag i slasken så vi får reda på sanningen om vad som smusslats bort i underlig besatthet att MGM ska framstå som lite mer mördare.
Det här får mig att tänka på förre skidkungen Thomas Wassberg som i en vargdebatt sa: "Det finns så mycket varg så det är alldeles hopplöst".

Lite så tror jag nog åklagaren innerst inne känt det även om hon menar att man på något magiskt sätt kunnat konstatera att alla "kandidater" har ett alibi, utom SD då förstås. Som enligt mig faktiskt har ett alibi men det behöver vi inte dra igenom en gång till.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-10-08 kl. 16:19.
Citera
2020-10-08, 16:39
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det här får mig att tänka på förre skidkungen Thomas Wassberg som i en vargdebatt sa: "Det finns så mycket varg så det är alldeles hopplöst".

Lite så tror jag nog åklagaren innerst inne känt det även om hon menar att man på något magiskt sätt kunnat konstatera att alla "kandidater" har ett alibi, utom SD då förstås. Som enligt mig faktiskt har ett alibi men det behöver vi inte dra igenom en gång till.
Man vill väl inte se skogen för alla träd.
Citera
2020-10-08, 17:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Aktbilaga 150 vittnesförhör (11) pdf sid 222-223

Josefin och Lenas möte i maj
Josefin ringde till polisen med anledning av att hon träffade Lena i samband med en terapitid
på St Lucas. Josefin har tittat i sin kalender vid tid för förhöret. I kalendern står att hon var på
terapi den 3:e maj. Josefin tror att det var tillfället hon träffade Lena men säger att hon ibland
bokat om terapitiderna utan att ändra de i kalendern. Om det inte var den 3:e maj var det
istället veckan därpå.

Josefin och Lena pratade och konstaterade att båda hade sjukskrivning och utbrändhet bakom
sig. Josefin förstod, utifrån det Lena sa, att hon haft mycket i sitt liv. Lena hade varit
sjukskriven i ett år och hade underkänts från Försäkringskassan att vara fortsatt sjukskriven.
Hon sa att hon börjat arbeta men att hon för det inte blivit "friskare". Lena berättade om
skadan hon fått i samband med skidåkning och hon visade att hon nu kunde ställa sig på tå
och att hon återfått en del rörlighet.

Lena benämnde inget mer av det som varit jobbigt för
henne. De konstaterade att de skulle höras om några dagar och fika för att prata vidare. Det
var underförstått att Lena var den som skulle höra av sig och Josefin hann efter mötet tänka
att Lena inte hört av sig innan hon fick reda på att hon var försvunnen.

En stadsjeep stod parkerad lite längre fram på gatan, Lena nickade mot bilen och sa att hon
var tvungen att gå. Personen i bilen satt och väntade på henne. Lena uppfattades som lite
stressad/nervös av bilens närvaro. Josefin uppfattade det som att personen antingen ville att
Lena skulle komma snabbt eller att de skulle åka iväg någonstans.
Stadsjeepen var mörkröd, av högre modell och lite rund i formen. Josefin minns inte
bilmärket eller registreringsnumret.

Det satt en man på förarsidan. Josefin såg mannen i
ögonvrån, från sidan, på ca 3 meters avstånd. Hon såg honom endast genom rutan i bildörren.
Då Josefin såg honom stod hon och Lena utanför St Lucas och bilen stod parkerad på andra
sidan vägen vid Oscarsparken. Josefin uppskattade mannens kroppsbyggnad som lite under
medelängd och lite kraftig. Det var hennes känsla då hon såg honom. Hon såg inte hans
ansikte. Mannen hade ganska mycket, lite vågigt, hår som kändes oklippt. Det var mörkbrunt.
Mannen var i uppskattningsvis 40-års åldern. Josefin tror inte att hon skulle känna mannen
om hon såg honom igen.

Då de pratat klart gick Lena och satte sig i bilen. Lena sa inget om vem det var som väntade
på henne. Bilen lämnade i riktning mot Stortorget. Josefin såg att de svängde i riktningen från
Oscarsparken, mot Stortorget mot söder.

Anledningen till att Josefin ringde polisen var egentligen för att tipsa om terapeuten som Lena
gick hos som nog vet mycket om Lenas liv. Hon har dock tänkt på samtalet med Lena och
personen som väntade på henne, vilket dock kan beror på att hon nu vet vad som sedan hände
Lena.

Uppläst och godkänt.
-------------

Vad vet du om "Hade Åkl inte negligerat objektivitetskraven...."?
Du har tidigare anklagat henne för att agera olagligt.

Detta kan du bara göra om de har läst slasken. Har du gjort det?
Vad exakt är det som har smusslats bort i besatthet?

Det är då konstigt i så fall att försvaret inte protesterat och att de inte plockat fram jeepmannen specifikt.

Dessutom, denna Josefin har inte träffat Lena på åratal, om du läste hela vittnesmålet, innan hon träffade på Lena där i Maj.
Citera
2020-10-08, 17:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby

Läser man "fejkförhören" som hållts i avsikt att visa den väldigt insnöade utredningen tänkt brett så har man inte alla hästar hemma om man inte genomskådar dom efter ett par frågor. Åkl har varit så strängt upptagen av att nita dit SD så hon har bara rafsat ihop några samtal med ett antal älskare för att besattheten acv SD inte ska vara allför genomskinligt -vilket hade motsatt affekt. Vad jag förstår så har ingen av dom "fejkförhörda" uppmanats lämna in sin mobil för tömning.

Nog skulle en rättegång om rättegången vara mer intressant än att följa Åkl tröstlösa misslyckaden in i enstaka celler hö hö kaklef?
Allt från dom första dagarnas lodräta hopp ner i tunneln( jaga SD), klantet att inte hitta Lenas kropp framför näsan, gäääspa bort hennes skrik på hjälp (trots att en den värsta Örebroserievåldäcktsmannen någonsin - monstret Niclas Eliasson strax ska friges) mm mm idiotattacken på barnamördarens SDs hem osv, osv

Det är mycket lättare att ge kollegor ansvar för den ovärderliga hjälpen den egentliga mördaren fått att än återvändgränden att visa att mördaren är SD. Riksmedia kommer ge oss insikt i den dysfunktionella utredningen vad det lider. Dom kommer kasta sig över en av sveriges mest tafatta utredningar vilket så småningom kommer bli filmatiserat.

Porr-pastorns ryckte som sexmissbrukare vigselförrättare kommer gå till historien (och alltid förknippas med den skenheliga hålan Hjärsta) och anses vara anledingen till det faktum att hon blev mördad.
Citera
2020-10-08, 17:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja han visar spontan och uppriktig oro, rörelse och deltagande. Svårt att iscensätta....

Ja, för mig känns det äkta.
Citera
2020-10-08, 18:38
Medlem
Citat:

Ger medhåll, JG verkar orolig på riktigt.

Ändå ses han av flera (i tråden) som medskyldig till mordet.🤔
Citera
2020-10-08, 18:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ger medhåll, JG verkar orolig på riktigt.

Ändå ses han av flera (i tråden) som medskyldig till mordet.🤔
Hoppas han lättar sitt hjärta vid hovrätten..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in