2020-10-06, 20:07
Medlem
Ovcharkas avatar
VR till PS5 - är det kul? Ingen vet.
Citera
2020-10-06, 20:49
Medlem
Geographicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Francox
Inget utav ovannämnda titlar tilltalar mig vare sig ps eller xbox exklusiva titlar. Möjligtvis days gone på ps. Utav kommande ps exklusiva titlar till så är det inget jag alls är sugen på. Men och andra sidan så gillar jag inte heller rollspel eller för den delen japanska spel så där försvinner ändå många ps titlar som för mig är helt ointressanta. Gillar man inte japanska rollspel eller demon souls och liknande så är ps helt onödigt. Kan lika gärna skaffa xbox om den är mer kraftfull.

I princip alla spel jag gillat har inte varit till exklusivt till någon konsol. Skulle dock inte köpa ps bara för att det släpps typ days gone 2 för så bra är det inte så jag väljer en svagare konsol bara för 1 spel.

Far cry 6 kommer till båda konsolerna, assasins creed spelen (valhalla och i framtiden), dying light 2, call of duty cold war och säkert en rad andra titlar som är intressanta som inte är exklusiv till någon konsol.

En fördel med ps5 vs xbox series x är att ps kontrollen har haptic feedback. Det kan nog höja inlevelsen en del.

Förövrigt, hur ligger det till med 3D ljud ( vilket båda de nya konsolerna kommer ha) på PC? Är det ännu bättre ljud om man har en dunder bra speldator? Någon som vet
Citera
2020-10-07, 14:17
Medlem
Dan88s avatar
Sony har släppt en teardown video där vi får se insidan av PS5: https://www.youtube.com/watch?v=CaAY-jAjm0w
Citera
2020-10-07, 14:22
Medlem
james031s avatar
Är intresset lika stort i alla länder? Har lite bekanta i Frankrike, Schweiz och Nederländerna. Kommer de vara slut där med på releaseday?
Citera
2020-10-07, 23:16
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Sony har släppt en teardown video där vi får se insidan av PS5: https://www.youtube.com/watch?v=CaAY-jAjm0w
Blev väldigt förvånad över hur lätt den var att plocka isär. Det var en jäkla biff till "heatsink" också.
Citera
2020-10-08, 01:08
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geographica
En fördel med ps5 vs xbox series x är att ps kontrollen har haptic feedback. Det kan nog höja inlevelsen en del.

Förövrigt, hur ligger det till med 3D ljud ( vilket båda de nya konsolerna kommer ha) på PC? Är det ännu bättre ljud om man har en dunder bra speldator? Någon som vet

MS har haft en form av Haptic feedback sedan Xbox one releasen så det är inget nytt även Nintendo har det i sin pro controller. Nu lär den vara ännu mera förfinad i Sonys nya kontroll om det kommer ge något får vi vänta och se .
Citera
2020-10-08, 08:55
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Blev väldigt förvånad över hur lätt den var att plocka isär. Det var en jäkla biff till "heatsink" också.

Det ser lätt ut för att han som plockar isär den är VP, Mechanical Design Dept, Hardware Design Divison, Sony Interactive Entertainment. Det var han som byggde den.
Citera
2020-10-08, 10:20
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Bäste Webhallenkund,

Du har säkert, som många andra förväntansfulla, frågor om hur det ser ut med tilldelning inför den största produktreleasen i år. Vi kommer skicka ut mer exakt information om hur det ser ut med tilldelning en vecka innan release, men preliminärt kommer du få tilldelning mellan release och jul.

Tillgängligheten påverkas av hur många enheter som kommer till den nordiska regionen, och vi nordbor är nördigare än Sony planerat för. Därför får Norden en relativt liten tilldelning mot hur många som vill ha PS5:an här. I takt med att den globala efterfrågan mättas kommer tilldelningen jämna ut sig, men hur snabbt det går vet man inte idag.

Om du är en kund som normalt handlar av oss så vet du att vi arbetar hårt för att få ut spel och andra produkter så det kommer på releasedagen. Vid hårdvara, och speciellt eftertraktad hårdvara, så räcker sällan enheterna till för att täcka den globala efterfrågan.

Vad är min köplats?
Vi kan tyvärr inte svara på frågor om när just ditt Playstation 5 kommer, men utöver mejlet om exakt tilldelning kommer vi uppdatera om hur det ligger till i vårt nyhetsbrev så fort vi vet något nytt. Lita på de löpande uppdateringarna efter release, som kommer kunna ge ett hum om hur det ligger till. Allt vi kan gå ut med går ut där, så därigenom vet du lika mycket som vi gör.

Du kan läsa mer vanliga frågor och svar här: https://www.webhallen.com/faq/ps5

Jag beställde i juli i fjol, som referens. Kolla era inkorgar.
Citera
2020-10-08, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna

Fick också detta mail och bokade förra året någon gång. Herregud, hur få konsoller får dom egentligen? Eller är det så himla många som bokade två år innan?
Citera
2020-10-08, 18:39
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna

Jag beställde ca 1,5 månad efter dig, nångång senare i september och i mitt mail står det "... enligt den information vi fått från Sony kommer du inte få tilldelning innan jul."

Nu blir jag ännu mer sur på elgiganten. Jag hade jobbat natt men stannade uppe till 10 för att kunna förbeställa. La en i varukorgen, gick vidare till betalning och då började problemen. Först kunde de inte få upp nån info om mig när jag skrev in mitt personnr, sen när jag skrev in allt manuellt och skulle gå vidare till betalningsalternativ och leverans så ville de att jag skulle välja leveransalternativ men det fanns inget att välja, så jag var fast där. Försökte igen och igen. Gjorde ett försök på iPaden istället för datorn, men samma skit igen... vips kommer det upp en text där det står att en produkt som jag har i varukorgen är slutsåld

Aja, blir som med PS4 när den kom ut. Visste inte om jag ville köpa eller inte, så fick vänta någon månad efter relase innan jag fick tag på en då jag aldrig förbokade. Har jag orkat vänta så länge på PS5 så klarar jag väl mig nån månad till...
Citera
2020-10-08, 19:01
Medlem
swebarbs avatar
Brist på PS5 ända fram tilll nästa sommar, kan det vara den sämsta konsoll launch ever? man kan tycka sony borde ha erfarenhet vid det här laget..

https://www.fz.se/nyhet/284627-leveransproblem-for-playstation-5-kan-besta-till-sommaren
Citera
2020-10-09, 00:53
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Brist på PS5 ända fram tilll nästa sommar, kan det vara den sämsta konsoll launch ever? man kan tycka sony borde ha erfarenhet vid det här laget..

https://www.fz.se/nyhet/284627-leveransproblem-for-playstation-5-kan-besta-till-sommaren

Erfarenhet? Av vad? Pandemier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in