Flashback bygger pepparkakshus!
2020-10-07, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Och jag gick ut media på gymnasienivå, arbetar idag som mellanchef på stort, börsnoterat bolag (inom IT) och tjänar nästan 70 000 kr/mån och vissa månader (vid bonusar) har det uppgåt till 90 - 100 000 kr.

...om detta nu var någon lönetävling!

Låg lön för att vara på flashback. Är själv jurist inom offentlig sektor och tjänar strax över 40 000 kr innan skatt, efter över 10 år inom staten.
Citera
2020-10-07, 20:51
Medlem
A.Ericssons avatar
Meningslös skryttråd. "Jag tjänar 36.000 och behöver knappt arbeta, är uttråkad" Okej? Och? Sök nytt jobb då.
Citera
2020-10-07, 20:59
Medlem
Är det den anställde som stjäl skattepengar och har ett moraliskt ansvar för samhällets förfall i det här fallet? Eller ligger det på idioterna till chefer som inte har koll på de anställda?
Citera
2020-10-07, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av losfer
Drömscenario! Kom tillbaka som konsult för 1000 kr/timmen och jobba 20 timmar i veckan.

Vem har inte snittat tusen kronor timmen[netto] som konsult på 40 timmarsveckor? Grejen är att vi inte vill vara där om vi inte behöver det, vem fan bryr sig om pengarna? Hade det inte kostat så mycket hade jag inte behövt betalat så mycket och således kunnat arbetat mycket mindre. Även om jag gillar vad jag arbetar med vill jag tillbringa tiden hemma, göra vad jag vill och få så mycket som möjligt för det jag betalar. Uppskrämda löner är för losers.
Senast redigerad av heltjavlarandom 2020-10-07 kl. 21:07.
Citera
2020-10-07, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaskneger
Är det den anställde som stjäl skattepengar och har ett moraliskt ansvar för samhällets förfall i det här fallet? Eller ligger det på idioterna till chefer som inte har koll på de anställda?

Får intrycket många av latmaskarna i tråden är privatanställda. Jobbar själv hårt inom staten och förundras över den usla arbetsmoralen i tråden.
Citera
2020-10-07, 21:37
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Ericsson
Meningslös skryttråd. "Jag tjänar 36.000 och behöver knappt arbeta, är uttråkad" Okej? Och? Sök nytt jobb då.
Varför tar man inte upp det med chefen att man sitter och rullar tummarna halva dagen? Nån slags möte om hur jobbet går måste alla ha?
Citera
2020-10-07, 22:39
Medlem
Mitt tips bygg upp ett fuck off kapital kan vara tillräckligt för att betala aäen låg hyra för en etta men så man vet att man alltod kan betala hyran när du väl gjort det så.starta eget inom något du verkligen vill göra.
Ibland offrar vi vår frihet för trygghet vilket man kan ångra sig för senare i livet men är inge fel att försöka trygga upp tillräckligt men är farligt att jämt jaga tryggheten.
Citera
2020-10-07, 22:56
Medlem
losfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeForeman1980
Om det nu stämmer, märker inte dina kollegor du spelar i kontorslandskapet? Verkar märkligt.

Nu under Corona kan jag mer fatta du kan slöa då ingen ser dig hemma.

Haft kollegor som sysslat med daytrading och liknande på arbetstid. Alla har fått sluta förr eller senare, ohållbart i längden.

Kontorslandskap? Jag har jobbat hemifrån 2-3 dar i veckan i flera år och på heltid sen mars!
Citera
2020-10-07, 23:06
Medlem
losfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Mitt tips bygg upp ett fuck off kapital kan vara tillräckligt för att betala aäen låg hyra för en etta men så man vet att man alltod kan betala hyran när du väl gjort det så.starta eget inom något du verkligen vill göra.
Ibland offrar vi vår frihet för trygghet vilket man kan ångra sig för senare i livet men är inge fel att försöka trygga upp tillräckligt men är farligt att jämt jaga tryggheten.

Visa ord. Men lättare sagt än gjort för många. Det hjälper förstås om har nåt man skulle vilja jobba med men det har inte jag.
Citera
2020-10-07, 23:26
Medlem
Citat:
Kontorslandskap? Jag har jobbat hemifrån 2-3 dar i veckan i flera år och på heltid sen mars!

Ok, finns ju en anledning varför många företagare ogillar hemjobb. Steve Jobs var ju en känd motståndare till hemarbete.

Trivs själv bäst på kontoret och tycker det är skittrist att jobba hemifrån. Är på kontoret så mycket jag kan, men alla är vi olika.
Senast redigerad av GeorgeForeman1980 2020-10-07 kl. 23:28.
Citera
2020-10-07, 23:33
Medlem
losfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeForeman1980
Ok, finns ju en anledning varför många företagare ogillar hemjobb. Steve Jobs var ju en känd motståndare till hemarbete.

Det som gör det ännu lustigare är jag får väldigt bra feedback varje år från min egen chef. Och normalt (senaste 5 åren) får jag även en årlig performance-bonus som bara 25% av de anställda får. Det är jätteskumt egentligen. Man undrar lite vad dom andra cheferna gör när jag anses vara topp 25% med min ~90 mins insats varje dag.
Senast redigerad av losfer 2020-10-07 kl. 23:36.
Citera
2020-10-07, 23:54
Citat:
Det som gör det ännu lustigare är jag får väldigt bra feedback varje år från min egen chef. Och normalt (senaste 5 åren) får jag även en årlig performance-bonus som bara 25% av de anställda får. Det är jätteskumt egentligen. Man undrar lite vad dom andra cheferna gör när jag anses vara topp 25% med min ~90 mins insats varje dag.

Mmm, är du politiker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in