2020-09-05, 17:25
Medlem
prinsbuss avatar
[quote=prinsbus|72830084]Hittade detta angående mordet. G-P 24 nov 1995
Enligt mig så säger det en hel del om hur jävla klantigt man redan från början gjorde utredningen
Kvinnan som menade på att det var hennes skärp som försvunnit vid det så kallade inbrottet i hennes lägenhet, blev avslöjad med att hon hittat på detta med inbrottet och skärpet.
Tommy S hade fått lov att vara i lägenheten för att sova samt duscha.
Någog skärp hade han aldrig på sig varken när han kom eller när han gick. Och definitivt inte det nämnda skärpet med nitar på. Kvinnan C*r**a T*l**iu*blev senare påkommen med att hon ljugit ihop hela historien om inbrott samt skärp. Men det tog ex antal veckor/månader innan åklagare, förhörs ledare insåg att hon fantiserat ihop hela historien. I en senare artikel i G P eller kan varit G T kunde man läsa om att avslöjats som mytoman. Enligt mig så gjorde detta att utredningen fick börja om igen. Så av en mytoman lögner ni (inte alla, men vissa) fastnat på att det är Tommy Salenkvist som är Malins Olssons mördare, han Har aldrig varit i närheten av skärpet det kom inte från inbrottet. Vems och varifrån det kommer vet an fortfarande inte. Det finns bara en som vet och det är den/dom som tog livet av Malin. Och hur fan vet jag detta nu då...ja lista ut det om ni nu kan.[/QUOTE
Fan glömde av att lägga in en länk till tidningsartikeln ju. Fixar det strax.
Citera
2020-09-07, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prinsbus
Hittade detta angående mordet. G-P 24 nov 1995
Enligt mig så säger det en hel del om hur jävla klantigt man redan från början gjorde utredningen
Kvinnan som menade på att det var hennes skärp som försvunnit vid det så kallade inbrottet i hennes lägenhet, blev avslöjad med att hon hittat på detta med inbrottet och skärpet.
Tommy S hade fått lov att vara i lägenheten för att sova samt duscha.
Någog skärp hade han aldrig på sig varken när han kom eller när han gick. Och definitivt inte det nämnda skärpet med nitar på. Kvinnan C*r**a T*l**iu*blev senare påkommen med att hon ljugit ihop hela historien om inbrott samt skärp. Men det tog ex antal veckor/månader innan åklagare, förhörs ledare insåg att hon fantiserat ihop hela historien. I en senare artikel i G P eller kan varit G T kunde man läsa om att avslöjats som mytoman. Enligt mig så gjorde detta att utredningen fick börja om igen. Så av en mytoman lögner ni (inte alla, men vissa) fastnat på att det är Tommy Salenkvist som är Malins Olssons mördare, han Har aldrig varit i närheten av skärpet det kom inte från inbrottet. Vems och varifrån det kommer vet an fortfarande inte. Det finns bara en som vet och det är den/dom som tog livet av Malin. Och hur fan vet jag detta nu då...ja lista ut det om ni nu kan.[/QUOTE
Fan glömde av att lägga in en länk till tidningsartikeln ju. Fixar det strax.

Först och främst, lär dig citera. Misslyckade citeringar förstör tråden.

För det andra, har du artiklarna som avbildad PDF eller JPG eller bara text?
Citera
2020-09-09, 07:29
Medlem
har någon namnet på Amerikanen? och vart är han nu?
Citera
2020-10-03, 17:47
Medlem
Undrar jag jävligt mycket också, amerikanens namn. Plus hur det är med twittraren....
Citera
2020-10-04, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madelenfranskogen
har någon namnet på Amerikanen? och vart är han nu?
Om du läser tråden och alla artiklar om fallet så ser du att han flyttade från Sverige för många år sedan den jäveln antagligen tillbaka till USA. Och det värsta av allt är att han inte topsades så ifall polisen skulle få ordning på DNA biten så har dom inte hans DNA att jämföra med ifall han inte inställer sig hos polisen.
Citera
2020-10-04, 09:21
Medlem
Hur är det om polisen tillslut hittar DNA från mördaren på malins kläder och vill kalla in amerikanen till topsning? Vet att det går i Sverige att topsa någon utan att man behöver vara skäligen misstänkt men ifall personen bor utomlands och vägrar infinna sig hur är reglerna då? Lämnar landet ut personen till Sverige eller topsar dom honom där i hans hemland eller kommer han klara sig då om han bara vägrar bli topsad?
Citera
2020-10-06, 00:45
Medlem
Det där med topsning och DNA kan ni bara glömma. Finns inget säkert DNA om man bortser från lite hårstrån som man hittat men som man egentligen inte kan binda till själva brottet.
För min del är jag rätt så säker på att det var Salenkvist. han är ju utpekad av närstående, har erkänt mordet gråtandes i fyllan.
Carina Thalenius vet att det var han.
Citera
2020-10-06, 13:05
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Har hört ett rykte om att han, sångaren i Dissections kompis Vald hade något med mordet att göra.
Citera
2020-10-06, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminelleMattsson
Det där med topsning och DNA kan ni bara glömma. Finns inget säkert DNA om man bortser från lite hårstrån som man hittat men som man egentligen inte kan binda till själva brottet.
För min del är jag rätt så säker på att det var Salenkvist. han är ju utpekad av närstående, har erkänt mordet gråtandes i fyllan.
Carina Thalenius vet att det var han.
Ja verkar som det är kört att dom matchar DNA men tänkte att det kanske händer nåt snart eftersom några gamla fall som var olösta i över 10 år senaste tiden har blivit lösta tack vare att DNA tekniken utvecklats. Men som sagt verkar som du säger kört här och som att dom inte ens har hittat något att jämföra med som dom gjort i dom andra fallen som löstes nyligen.
Citera
2020-10-07, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Har hört ett rykte om att han, sångaren i Dissections kompis Vald hade något med mordet att göra.
Det där är bara strunt, han har absolut inget med saken att göra.
Citera
2020-10-07, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminelleMattsson
Det där är bara strunt, han har absolut inget med saken att göra.

Fast han blev väl noga utredd för Malinmordet, var det inte så?
Citera
2020-10-07, 12:15
Medlem
Han blev avfärdad för längesen, sluta förstöra tråden. Det enda var att han blev förhörd om mordet när han var gripen för ett annat brott. De står ju i tråden sluta skriv om och om igen om ointressanta personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in