2020-10-06, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Nu blir jag lite undrandes ?

Hon krossade väl inte paret genom att tala om det som hållit på i 6 år ; hemligt ?

SD hade ju redan krossat sitt eget imperium genom att bete sig fel mot sin fru i ca 6 år .

Om det sen kom fram spelar väl ingen roll, för det var ju redan gjort ; sönderkrossningen utav äktenskapet; genom att han var otrogen mot den han var gift med .
Bara för att det döljs betyder inte det att han var en bra man .

En gång är ingen gång -två gånger är en vana -sex år: är otrohet av värsta sort , så bli besviken på mannen som struntade i sin fru i 6 år istället....

Tror han är fullt medveten om hur illa han har betett sig .
Ja, men var det inte så att Davidsson skulle på en återföreningS resa till USA?
Varför åkte hon med alls annars?
Kan tro de ville glömma allt gammalt och börja om.Ganska utmanande då att som tredje hjulet lägga sig i och förstöra så utstuderat.Tycker jag.L trodde hon var ett geni genom sitt ess i rockärmen om att det ännu träffades För det visste ju inte HD strax inpå resan...
S ville inte L skulle förstöra allt han byggt upp
Citera
2020-10-06, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vem menar du styr dig?

För att ha varit den "andra kvinnan" (lustigt nog den tredje i den här tråden som har samma åsikter som du) är det rent av märkligt att du så till den milda grad tar parti för SD.

Varje förhållande är unikt, och varje otrogen man är unik, liksom deras hustrur och deras älskarinnor.

Var det inte du som har sagt att man inte ska fördöma andra? Du vill göra skillnad?

I mina ögon fördömer du Lena till 100 %. Du lägger all skuld på henne. Och friar den som varit otrogen i sex långa år. Det låter inte så vidsynt.

SD har både haft mordiska tankar om både HD, sina barn, Lena och hennes barn.
Hur ställer du dig till det?
Motivera gärna mina skäl att försvara en älskarinna?
Citera
2020-10-06, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
om han frikänns i hovrätten och målet inte går vidare till hd är han frikänd punkt slut och ska inte heller längre anses som misstänkt. Då får polisen börja om från början och leta efter en annan gärningsman. Enda sättet för att SD återigen ska anses som misstänkt är att det kommer fram nya uppgifter som är så starka att de räcker till resning ex att det hittas ett basebollträ med lenas blod och SD fingeravtryck på.
Vad handlade det om som kunde ev härledas till släkting?
Citera
2020-10-06, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Fasad/Iskvinnan H har inte en bild på S i sitt fotogalleri trots alla turer de gör/gjort tillsammans. Varför, tro?
Det är taktik.
Citera
2020-10-06, 21:07
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Ja, men var det inte så att Davidsson skulle på en återföreningS resa till USA?
Varför åkte hon med alls annars?
Kan tro de ville glömma allt gammalt och börja om.Ganska utmanande då att som tredje hjulet lägga sig i och förstöra så utstuderat.Tycker jag.L trodde hon var ett geni genom sitt ess i rockärmen om att det ännu träffades För det visste ju inte HD strax inpå resan...
S ville inte L skulle förstöra allt han byggt upp

Jo det kan jag förstå , var ju synd att han missbedömde kvinnors beteende när det gäller att hålla sig kvar vid en man .
Mycket ofta brukar just bra SEX göra så att VISSA kvinnor hänger sig kvar , oturligt nog .
Om han hade SEX-strejkat så hade hon nog dragit efter ett tag .
Varför kom han inte på den idéen tro ?
Senast redigerad av landbandy 2020-10-06 kl. 21:13.
Citera
2020-10-06, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Vad handlade det om som kunde ev härledas till släkting?

Inget. Trådsanning och falsk ryktesspridning handlar det om.
Citera
2020-10-06, 21:14
Medlem
Citat:
Jo det kan jag förstå , var ju synd att han missbedömde kvinnors beteende när det gäller att hålla sig kvar vid en man .
Mycket ofta brukar just bra SEX göra så att VISSA kvinnor hänger sig kvar , oturligt nog .
Om han hade SEX-strejkat så hade hon nog dragit efter ett tag .
Varför kom han inte på den idéen tro ?
Han borde så klart sexstrejkat! Bästa hittills!
Citera
2020-10-06, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Fasad/Iskvinnan H har inte en bild på S i sitt fotogalleri trots alla turer de gör/gjort tillsammans. Varför, tro?
De visar sig ihop strax efter mordet innan TR dom.Samt även nu ihop.Glada nöjda.
Citera
2020-10-06, 21:28
Medlem
Citat:
Nu blir jag lite undrandes ?

Hon krossade väl inte paret genom att tala om det som hållit på i 6 år ; hemligt ?

SD hade ju redan krossat sitt eget imperium genom att bete sig fel mot sin fru i ca 6 år .

Om det sen kom fram spelar väl ingen roll, för det var ju redan gjort ; sönderkrossningen utav äktenskapet; genom att han var otrogen mot den han var gift med .
Bara för att det döljs betyder inte det att han var en bra man .

En gång är ingen gång -två gånger är en vana -sex år: är otrohet av värsta sort , så bli besviken på mannen som struntade i sin fru i 6 år istället....

Tror han är fullt medveten om hur illa han har betett sig .

Tror inte jag. Precis som en skribent har påpekat flera gånger - han såg LW som ett verktyg och för vad han själv har sagt och gjort är han säkert helt känslokall. Han bryr sig inte. Like lite som att han bryr sig om att hon är död. Oavsett om han är skyldig eller ej så har han visat att han är högst osympatisk, känslokall och egoistisk. Den s.k. kärleken till HD består troligen endast av spegligen av familjefadern. För vad är han i egna och andras ögon om han inte är en familjefar? En otrogen och övergiven förlöjligad kanalje. Det passar inte hans agenda. Familjen framför allt, men inte för familjens skull utan för bilden av honom som familjefar och patron.
Citera
2020-10-06, 21:29
Medlem
Min teori: 1) Frun ger S ultimatum.Mord kärleksbetygelsen.
2)L hintar om ytterligare avslöjanden Att de ses ännu..Att de till o med träffades 14 maj vilket i te fick komma fram.Det kan ha blivit motivet.Att förstöra återföreningen kan va motiv nog.
Men vem är GM?
Citera
2020-10-06, 21:47
Medlem
Draifoss avatar
Antagligen ännu ett rent sammanträffande: LW hittades alltså vid sin nya cache "Home soft home", och filmen "Hem ljuva hem" har en handling som till vissa delar (kropp vid vägkant, misstanke om våld i nära relation) påminner om det här fallet. Bland skådespelarna hittar man dessutom (för tråden) kända namn som Michael Nyqvist och Viveka Enander:
https://www.imdb.com/title/tt00268362/
Senast redigerad av Draifos 2020-10-06 kl. 22:44.
Citera
2020-10-06, 21:49
Medlem
[quote=GilGrissom82|73157922]Han verkar dessutom ha en hund, modell större. Apropå fyndet av djurhår hos BO på BP. Det betyder iofs inte att han per definition är GM, men oavsett bör/borde utredarna höra honom. Hans skapande av geokontot samt hans loggningsmönster omnämns/uppmärksammas ju trots allt av ett vittne (med god kännedom
En blåsvart schäfer !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in