2020-10-06, 20:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Det spelar ingen roll Du kan inte styra mig. . Om hon menat det då hade hon inte ödsla tid att skriva det
Kan va så att S blev skrämd för vad hon nu skulle ta sig till som hämnd. .och avslöja för H ånyo.För att i elakhet krossa paret

Vem menar du styr dig?

För att ha varit den "andra kvinnan" (lustigt nog den tredje i den här tråden som har samma åsikter som du) är det rent av märkligt att du så till den milda grad tar parti för SD.

Varje förhållande är unikt, och varje otrogen man är unik, liksom deras hustrur och deras älskarinnor.

Var det inte du som har sagt att man inte ska fördöma andra? Du vill göra skillnad?

I mina ögon fördömer du Lena till 100 %. Du lägger all skuld på henne. Och friar den som varit otrogen i sex långa år. Det låter inte så vidsynt.

SD har både haft mordiska tankar om både HD, sina barn, Lena och hennes barn.
Hur ställer du dig till det?
Citera
2020-10-06, 20:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja visst. Som häktad ska du anses oskyldig t ex.

Men misstänkt.
Citera
2020-10-06, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
SD är ännu misstänkt för mordet, trots att han inte kunde fällas i TR.
Det borde också gälla om han inte fälls i HR också? Dvs, att han kan ändå vara den som är den misstänkte för mordet?
om han frikänns i hovrätten och målet inte går vidare till hd är han frikänd punkt slut och ska inte heller längre anses som misstänkt. Då får polisen börja om från början och leta efter en annan gärningsman. Enda sättet för att SD återigen ska anses som misstänkt är att det kommer fram nya uppgifter som är så starka att de räcker till resning ex att det hittas ett basebollträ med lenas blod och SD fingeravtryck på.
Citera
2020-10-06, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Kan du sluta sprida osanningar för helsike. Ljug från början till slut.

Lena mördades för att i hennes uppmärksamhetsknarkande värd var männen objekt och troféer man tävlat sig till. I nedanstående ex för att använda vid nästa utsedda objekt, PG. Lena jonglerande och skröt om objekten och samlade på männen som frimärkssamlare samlar frimärken. -OBJEKT.
------------------
Aktbilaga 371 (2). Pdf
2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Själv uppvaktas jag hårt av Jörgen från Umeå, catchare, var här i dag.
2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Och av Tommy härifrån, skidåkare/cyklist/löpare/triatlet..
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Och av Peter, catchare men honom är jag HELT ointresserad av.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Alltjämt av Anders skidåkare i klubben, honom jag åkte slalom med i Sälen när jag bröt benen.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Egentligen av Mattan som fortsätter hoppas.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Flörtar själv med jimmy hårdrockaren i Rotebro som jag var med hela förra helgen.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när Kenneth hör av sig.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när en galen göteborgare hör av sig.
2018-04-02 00:44 Po*ntus Gu*nnarsson. Åh jag känner mig som en mycket lågmäld älskare.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffat Reza från förra jobbet som jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffa Roland från förra jobbet jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Vem mer, vem har jag glömt.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Jag är fullständigt galen.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Just ja, Stefan såklart, otroligt dålig relation, träffar honom ändå då och då.

------------------
Ni må ljuga och hyckla hur mycket ni vill men till syvende och sist mördades Lena Wesström för att hon lekte med sina mäns känslor.

Jättetack för att du dela! Hon lekte med människors känslor och fick tillbaka med samma mynt till sist.
Citera
2020-10-06, 20:24
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
HD är tillsammans med sina barns far just för att hon VILL det.

Skitsnack. Hon är med SD för att hon har inget val, Hon ingår i par i brott så det enda hon kan göra är att gilla läget eller att riskera att få SDs ogillande och där vet vi alla hur det slutade för LW.
Citera
2020-10-06, 20:30
Medlem
Citat:
Jag hade hoppats att någon som var juridisk insatt skulle ha svarat på det någon gång sedan det kom fram i tråden.

Som jag har fattat det behöver man ju inte ha någon misstänkt i ett misstänkt människorov för att få göra husrannsakan hos någon, utan om det finna anledning att misstänka att man kan behöva göra det för brottets skull, då kan man göra det.

SD blev ju släppt, men jag kan inte se att det skulle finnas några hinder?
Däremot kanske man måste visa tydligt varför man gör en husrannsakan hos just den personen, och då räcker det inte med att det verkar vara konstigt i SDs hus (papper) eller att han har misstankarna på sig, men ändå inte tillräckligt för en häktning? Och Lena har bara varit borta i mindre än ett dygn?

Jag fattar det ändå inte riktigt, när dörren står öppen och barnet fyller år. Alla alarmklockor slår på stort för mig med tanke på att hon också har anmält denna man tidigare.

Från Lawline:

"De regler som gäller för husrannsakan hittar man i huvudsak i 28 kap. rättegångsbalken (RB). En husrannsakan kan vidtas antingen för att leta efter bevis eller föremål som har betydelse för utredningen av ett brott som kan ge fängelsestraff (28 kap. 1 § RB), eller för att leta efter någon som ska frihetsberövas (28 kap. 2 § RB). En husrannsakan som vidtas för att leta efter bevis eller föremål kallas reell husrannsakan och en husrannsakan som vidtas för att leta efter en person kallas personell husrannsakan. En personell husrannsakan får bara vidtas om det finns synnerlig anledning att anta att den sökte personen uppehåller sig på platsen.

En husrannsakan ska vara behövlig och proportionerlig
När myndigheter gör ingrepp mot enskilda gäller i allmänhet två principer som kallas behovsprincipen och proportionalitetsprincipen. Behovsprincipen innebär att ett ingrepp endast får göras om det behövs för att uppnå ett vist ändamål. Proportionalitetsprincipen innebär att ingreppet dessutom måste stå i rimlig proportion till det intrång eller den kränkning som det innebär mot den enskilde.

Behovs- och proportionalitetsprinciperna framgår uttryckligen av lagtexten i 28 kap. RB. Där står nämligen att en husrannsakan endast får beslutas om skälen för åtgärden uppväger de men som åtgärden innebär för motstående intressen (28 kap. 3 a § RB). När en husrannsakan vidtas får inte heller myndigheten orsaka skada eller olägenheter utöver vad som är oundgängligen nödvändigt. Dessutom ska en husrannsakan alltid ske på dagtid, såvida inte det finns särskilda skäl att genomföra den nattetid (28 kap. 6 § RB).
"

https://lawline.se/answers/vilka-regler-galler-for-husrannsakan
De ansåg kanske att det inte fanns någon bärighet i dett. .
Citera
2020-10-06, 20:31
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Det spelar ingen roll Du kan inte styra mig. . Om hon menat det då hade hon inte ödsla tid att skriva det
Kan va så att S blev skrämd för vad hon nu skulle ta sig till som hämnd. .och avslöja för H ånyo.För att i elakhet krossa paret

Nu blir jag lite undrandes ?

Hon krossade väl inte paret genom att tala om det som hållit på i 6 år ; hemligt ?

SD hade ju redan krossat sitt eget imperium genom att bete sig fel mot sin fru i ca 6 år .

Om det sen kom fram spelar väl ingen roll, för det var ju redan gjort ; sönderkrossningen utav äktenskapet; genom att han var otrogen mot den han var gift med .
Bara för att det döljs betyder inte det att han var en bra man .

En gång är ingen gång -två gånger är en vana -sex år: är otrohet av värsta sort , så bli besviken på mannen som struntade i sin fru i 6 år istället....

Tror han är fullt medveten om hur illa han har betett sig .
Senast redigerad av landbandy 2020-10-06 kl. 20:37.
Citera
2020-10-06, 20:39
Medlem
Om vi granskar paret D strax efter mordet och fram till nu ( jag har sett ett fåtal foton)
Vad vill de säga oss med sina bilder på sig?
Personligen framstår de smått nöjda..och ganska stolta...Tror de har ganska trevligt tillsammans.
Citera
2020-10-06, 20:43
Medlem
Citat:
Om vi granskar paret D strax efter mordet och fram till nu ( jag har sett ett fåtal foton)
Vad vill de säga oss med sina bilder på sig?
Personligen framstår de smått nöjda..och ganska stolta...Tror de har ganska trevligt tillsammans.

Fasad/Iskvinnan H har inte en bild på S i sitt fotogalleri trots alla turer de gör/gjort tillsammans. Varför, tro?
Citera
2020-10-06, 20:44
Medlem
Citat:
Vem menar du styr dig?

För att ha varit den "andra kvinnan" (lustigt nog den tredje i den här tråden som har samma åsikter som du) är det rent av märkligt att du så till den milda grad tar parti för SD.

Varje förhållande är unikt, och varje otrogen man är unik, liksom deras hustrur och deras älskarinnor.

Var det inte du som har sagt att man inte ska fördöma andra? Du vill göra skillnad?

I mina ögon fördömer du Lena till 100 %. Du lägger all skuld på henne. Och friar den som varit otrogen i sex långa år. Det låter inte så vidsynt.

SD har både haft mordiska tankar om både HD, sina barn, Lena och hennes barn.
Hur ställer du dig till det?
Man måste skilja på saken och personen.
Vad kan anledningen vara till att jag inte tar en älskarinna parti?
Citera
2020-10-06, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Fasad/Iskvinnan H har inte en bild på S i sitt fotogalleri trots alla turer de gör/gjort tillsammans. Varför, tro?
Taktik?
Citera
2020-10-06, 20:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Förresten, du berättade ju själv för kvinnan som din älskare varit otrogen mot? Vilken är skillnaden?
Tror du att din vädjan om förlåtelse har någon som helst betydelse?

Det är sveket från den som har varit otrogen som svider.
Skulle man någonsin kunna lita på en sådan person igen?

Att Lena skulle berätta vilken skit HD levde med, det kanske var det som skulle kunna rädda HD från hans fortsatta svek?

Nu tror jag att Lenas anledning till att berätta inte handlade om att rädda HD, men som du ser kan skälen till att avslöja skilja sig åt från fall till fall.

Du kan inget veta om paret Davidssons och varför HD är kvar i förhållandet.

Bara SD (HD) vet, vi andra får gissa.

Liksom du.
Senast redigerad av notknapparen 2020-10-06 kl. 21:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in