2020-10-06, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Många underliga saker i den här mordhistorien.

Nu tror jag att detta är helt och hållet bara en underlig twist på det hela, men det jag fastnar mest för är att SD tog FTF på den cachen just den 7 oktober. Men jag förmodar att cachen inte hade med mordet på den där kvinnan att göra, utan det var något annat som CO hade? Vad står Bl*ck M*ss för?

Onekligen intressant att veta vem personen bakom cachen är.

Black Mass kan stå för olika saker bland annat Mörk materia.

”Mörk materia är en hypotes om en tänkt form av materia som inte avger eller reflekterar elektromagnetisk strålning och därför inte kan observeras på normalt sätt.
Mörk materia kan bara indirekt detekteras genom sin gravitationella påverkan på vanlig materia eller genom sin svaga växelverkan med materia.”

(Från Wikipedia)
Citera
2020-10-06, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Polisutredningen pekar ut honom, åklagarna gör det, allmänheten tror på utredningen. Du kan inte mena allvar!
Det är domstolen av dömer inte polis, åklagare eller allmänhet
Citera
2020-10-06, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Japp. Visst är det så. Men du kan glömma att Hjärstaborna och övriga Örebro-bor går vidare och på nytt välkomnar SD vid sitt fika- resp middagsbord även om han blir juridiskt frikänd. Han är en paria. Alla VET.
Citera
2020-10-06, 19:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

SD är ännu misstänkt för mordet, trots att han inte kunde fällas i TR.
Det borde också gälla om han inte fälls i HR också? Dvs, att han kan ändå vara den som är den misstänkte för mordet?
Citera
2020-10-06, 19:32
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Många underliga saker i den här mordhistorien.

Nu tror jag att detta är helt och hållet bara en underlig twist på det hela, men det jag fastnar mest för är att SD tog FTF på den cachen just den 7 oktober. Men jag förmodar att cachen inte hade med mordet på den där kvinnan att göra, utan det var något annat som CO hade? Vad står Bl*ck M*ss för?

Jag tolkade det direkt som Svart Mässa - men det beror väl kanske på vad man har för bakgrund 😉
Citera
2020-10-06, 19:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag tolkade det direkt som Svart Mässa - men det beror väl kanske på vad man har för bakgrund 😉

Eller så har det med koppling till filmen Black mass med Johnny Depp.
Citera
2020-10-06, 19:54
Medlem
Citat:
Självklart är det Domstolen som dömer.
Citera
2020-10-06, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Att HD är hotad av SD-kortet har dragits många ggr nu.

Om man efter 2,5 år fortfarande har svårt att förstå att hon inte är hotad borde det kanske reflektera i att man har fel?
För det kan väl inte vara dom som illvilligt upprepat att HD måste vara hotad av monstret SD några hundra ggr som är dumma?
HD är tillsammans med sina barns far för att hon vill det. Punkt
HD är tillsammans med sina barns far just för att hon VILL det.
Citera
2020-10-06, 20:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Självklart är det Domstolen som dömer.

Och åklagare/polisväsendet som avgör vem som de har som misstänkt.
Citera
2020-10-06, 20:08
Medlem
Citat:
Första gången jag började sätta mig in i kontrollerande och destruktiva förhållanden var i samband med modet på Tova. Sedan har jag läst lite då och då, för att försöka fatta hur det kan bli så att en människa stannar kvar trots att det är så destruktivt.

Något som har slagit mig på senare tid, nu när jag har följt fallet med Lena, är att jag tycker mig se att människor kan hamna i liknande situationer som just de här farliga förhållandena.

Läste just ett reportage om Christina Herrström, som blivit sol- och vårad av en man. Det underliga är att relationen (som inte är en kärleksrelation) har många beröringspunkter. Nu är hon författare och kan uttrycka sig.

Jag ser likheterna, de är slående. Samma nedbrytande process, samma förvirring. Samma känsla av att tappa bort sig själv och flytta fram positionerna lite hela tiden. Samma skam.

Från DN:

"– Han var väldigt intensiv, och ville ha mycket kontakt. Och han drog igång min empati helt enkelt. Inte så till den grad att jag kände något ansvar för honom. Men han har ingen att prata med, och han har valt mig. Nu måste jag ta emot det här, säger Christina.

Så jag övertalade min intuition om att lyssna
Intuitionen säger att någonting är fel, men intellektuellt fascinerar mannen Christina Herrström.

– Jag tänkte att jag inte kan vara så simpel att jag bara dömer någon utifrån något jag helt godtyckligt känner. Så jag övertalade min intuition om att lyssna.

Så en dag står han plötsligt utanför dörren till Christina Herrströms lägenhet.
"
//
"I sin dator skapar Christina samtidigt en mapp med rubriken ”Min inneboendes konstigheter”. Vissa av mannens historier går inte ihop, och hon raljerar om de osammanhängande berättelserna.

Hon tänker att hon snart kommer att bli av med sin nye inneboende, och att hon då kommer att kunna skratta åt oklarheterna – ”bagateller” som hon beskriver dem.
"

//
" Mannen har nu bott hos henne i flera månader. Och Christina känner sig inte trygg i sitt hem längre. Hon sover dåligt, och har alltid koll på ytterdörren. Inte för att mannen är fysiskt våldsam, men hon är ändå på sin vakt.

– Om jag hade vågat erkänna för mig själv att jag faktiskt ganska tidigt var rädd, så hade det kanske inte blivit så här. För då hade jag kanske pratat med någon i stället för att tänka att jag skulle klara av det på egen hand, säger hon i dag.
"

https://www.dn.se/nyheter/sverige/en-framling-odelade-christina-herrstroms-liv/

Från Femina:

"– Sedan fick han en nackskada, som jag tror han lurade mig med, och så åkte han in på sjukhus hela tiden, han förklarade att han hade ett hjärtfel. Samtidigt agerade han på alla nivåer för att jag skulle tappa orienteringen. Han pratade konstant, överöste mig med information, om projekt han hade på gång, om stora finansiella projekt i Tyskland. Han störde mig, gjorde så att jag inte kunde sova. Det är svårt att förklara, han bröt upp något i mig samtidigt som han bröt ner mig, gjorde mig svag. Han lyckades på något vis komma åt något hos mig."

"– Det var då jag föll i hans garn på allvar, då jag var som mest sårbar. Då hade han bott hemma hos mig i ett halvår. Han fick mig att låna ut pengar till honom, till en början mindre summor, men med tiden allt större.

//
"– Alla de varningssignaler jag hade sett från första början hade jag på något vis förträngt. Mina känslor sa mig ju saker, jag visste intuitivt att jag hade rätt om honom, men sedan blev jag på något vis förvirrad av mitt förnuft, han bombarderade mig med massor av ord hela tiden, som jag försökte hantera och orientera mig i.
//
"– Det är en jättefarlig fas för människor som är med om en sådan här sak, som lever i den här typen av förhållande, att man förtränger så mycket av det man egentligen vet. Man tvingas skapa en annan verklighet för att kunna hantera det, för att kunna stå ut. Det är bara nuet man kan förhålla sig till, man kan inte tänka i ett längre perspektiv.

Christina ljög för sina barn, ljög för sina vänner, kunde inte förmå sig att berätta hur dåligt hon mådde av situationen.
[...]"

https://www.femina.se/intervju/christina-herrstrom-levde-med-en-psykopat-i-tre-ar/2615450
Det spelar ingen roll Du kan inte styra mig. . Om hon menat det då hade hon inte ödsla tid att skriva det
Kan va så att S blev skrämd för vad hon nu skulle ta sig till som hämnd. .och avslöja för H ånyo.För att i elakhet krossa paret
Citera
2020-10-06, 20:09
Medlem
Citat:
Och åklagare/polisväsendet som avgör vem som de har som misstänkt.
Ja visst. Som häktad ska du anses oskyldig t ex.
Citera
2020-10-06, 20:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
HD är tillsammans med sina barns far just för att hon VILL det.

Hur vet du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in