Citat:
Ursprungligen postat av
JustinTrudeau
Här är Trudeaus Avanza portfölj för juli.
https://imgur.com/a/EhPIR6i
1. Avanza USA 10%
2. Swedbank robur ny teknik 10%
3. Kindred Group 9%
4. Beijer Alma B 5%
5. SEB Rysslandsfond C EUR LUX 3%
6. Amazon.com INC 3%
7. Pandox 3%
8. Nobia 2%
9. Samhällsbyggnadsbolaget D 2%
10. Evolution Gaming Group 2%
11. Microsoft Corp 2%
12. Tesla Inc 2%
13. Alphabet Inc Class C 2%
+ säkert 30 aktier till. Kolla bilden orkar inte skriva alla småbolag.
Här i JustinTrudeaus Avanza portfölj som den såg ut i morse den 6 oktober. Jag har även två aktiedepåer från 90-talet med ett halvdussin aktier. Syftet med portföljen är att diversifiera mina aktieinnehav, sprida min motpartsrisk, spöa alla stora börsindex och framförallt ha kul. Visst låter det cheesigt men investerande är skitroligt och spännande. Man vet aldrig vad som kommer hända.
Här är de största posterna.
1. Swedbank Robur Ny Teknik A 9,23%
2. Avanza USA 8,95%
3. Kindred Group 7,96%
4. Beijer Alma B 4,58%
5. Investor A 3,47%
6. Amazon.com Inc 2,59%
7. Nobia 2,46%
8. SEB Rysslandfond C EUR - Lux 2,32%
9. Intrum 1,94%
10. Samhällsbyggnadsbolaget i Norden D 1,91%
11. Tesla Inc 1,84%
12. Swedbank A 1,75%
Jag orkar inte skriva alla småposter så jag har klippt ihop följande bild.
https://imgur.com/a/XtrOm10
Detta är en aktivt förvaltad portfölj och jag har även en tradingdel för kortsiktiga positioner i olika hävstångsprodukter. Denna del uppgår till runt 5%. Det är därför procentandelarna inte adderar upp till 100 procent. Jag har även hävstång på hela portföljen.
Förändringar sedan 6 juli
Av mina fem största nya innehav har tre varit mycket bra. Investor A, Huvudstaden och Montcler har alla mosat sina respektive index. Jag har även lyckats hitta två nya surdegar i form av Lundin Energy och Bayer. Bayer hade jag iofs redan innan men nu har jag försökt sänka mitt GAV med fler köp. Marknaden svarar med att sänka aktien minst 5% dagen därpå, varje gång. Senaste köpet var det ras på mer än 15%.
Vinster har tagits i Tesla som ett tag var min 3e största aktie. Jag har även sålt av vissa innehav helt som t.ex. Evolution gaming. Jag har den ändå i en av mina fonder.
Att göra;
Sälja av mina skitfonder. De laggar efter resten av portföljen. Det är möjligt att jag behåller Robur Ny Teknik men de andra två kommer garanterat att ryka förr eller senare.