2020-10-05, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ett par erfarna läkare som intervjuades på CNN i morse talade om "the celebrity illness factor" - när patienten är en mycket känd person (Michael Jackson nämndes som exempel, Liberace är kanske ett annat) så kan denne genom sin personliga prestige och makt knuffa läkaren åt sitt håll och tilltvinga/vigga sig olämpliga eller direkt farliga behandlingsval, olämpliga mediciner, för höga doser osv, och avsteg från behandlingen - sådant som en vanlig patient inte hade haft en chans att få igenom. Detta skapar i sin tur ökade risker och överdödlighet bland sådana personer när de blivit allvarligt sjuka.

Trump beter sig i nuläget med en mix av korkad tjurskallighet och cynism, och jag betvivlar starkt att han kommer igenom den närmaste månaden fullt frisk.

Så kan det mycket väl vara. Donald har ju en tendens att veta bäst i allting. Och får han en massa mediciner utan att behöva det är det tragiskt. Vi får se om han får åka hem i dag. Men hans ork kommer att vara minimerad så klart. Och tar tid innan han ses som frisk.
Citera
2020-10-05, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tycker faktiskt synd om Trump. Andra människor kan ligga och vila och sova och koppla bort allt annat, när de är sjuka, men han måste vara uppe och visa sig vital. Eftersom så mycket står på spel så här nära valet. Det enda rätta vore egentligen att skjuta upp valet några veckor, och att båda sidorna tog paus i sina kampanjer. Så att Trump fick vila och ro. Han är ju ingen tuppkyckling heller...

Uppe och visa sig vital... 10min för två bilder, suttit i en bil, sedan lite twitterstorm.
Vilken insats! Wow!

Tänk istället en småbarnsfamilj där alla har flunsan, inget j-a sitta ned och vila då...
Citera
2020-10-05, 17:31
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
a. Han har inte haft ett enda rätt nån gång. Men när BLM-protesterna härjade Allt Trump gör är fel enligt vissmitt under pandemin höll ni alla käften om smittspridningsriskerna. Hundratusentals rabiata vänsteranhängare över hela planeten samlades i stora klungor och brände ner allt i sin väg. "Skiiiter i asså" hette det då.

Men när Trump åker i en bil eller hiss med munskydd på går ni i taket haha.

Och allt han gör enligt andra är rätt, även det som är fel!

Det var nog i första hand inte Flashbackare som gick i taket, det var överläkaren på Walter Reed sjukhuset

Presidentens bil är inte bara skottsäker, utan också hermetiskt tillsluten för att stå emot en kemisk attack. Risken att covid-19 sprids är så hög som den kan bli utanför medicinska förfaranden. Oansvarigheten är häpnadsväckande. Mina tankar går till Secret Service som tvingades spela med”, skriver James P Phillips, läkare vid Walter Reed-sjukhuset och även chef för katastrofmedicin vid George Washington-sjukhuset".
Citera
2020-10-05, 17:32
Medlem
Fan vad skönt att kunna glädjas även åt inställda reformer. Det säger väl egentligen allt.
Citera
2020-10-05, 17:32
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Uppe och visa sig vital... 10min för två bilder, suttit i en bil, sedan lite twitterstorm.
Vilken insats! Wow!

Tänk istället en småbarnsfamilj där alla har flunsan, inget j-a sitta ned och vila då...

Jag har barn och har varit med om sådant när de var små, ja. MEN jag var inte 74 år gammal... Trump är dessutom man och överviktig; han har tredubbla riskfaktorer. Tror dessutom jag har läst någonstans att han äter en medicin för högt blodtryck. I så fall har han fyra riskfaktorer för allvarlig sjukdom... Att inte folk kan ha lite förståelse och empati..? Det här har ju inte med POLITIKERN Trump att göra.
Citera
2020-10-05, 17:33
Medlem
arbetets avatar
Kayleigh Mcenany testad positiv.

Källa: FOX.
Citera
2020-10-05, 17:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag har barn och har varit med om sådant när de var små, ja. MEN jag var inte 74 år gammal... Trump är dessutom man och överviktig; han har tredubbla riskfaktorer. Tror dessutom jag har läst någonstans att han äter en medicin för högt blodtryck. I så fall har han fyra riskfaktorer för allvarlig sjukdom... Att inte folk kan ha lite förståelse och empati..? Det här har ju inte med POLITIKERN Trump att göra.

Han har ett hjärtfel som i normala fall skulle kunna leda till en hjärtinfarkt inom 4-5 år sa vita husets läkare för några år sedan
Citera
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han har ett hjärtfel som i normala fall skulle kunna leda till en hjärtinfarkt inom 4-5 år sa vita husets läkare för några år sedan

Aj då - det visste jag inte!

Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Och allt han gör enligt andra är rätt, även det som är fel!

Det var nog i första hand inte Flashbackare som gick i taket, det var överläkaren på Walter Reed sjukhuset

Presidentens bil är inte bara skottsäker, utan också hermetiskt tillsluten för att stå emot en kemisk attack. Risken att covid-19 sprids är så hög som den kan bli utanför medicinska förfaranden. Oansvarigheten är häpnadsväckande. Mina tankar går till Secret Service som tvingades spela med”, skriver James P Phillips, läkare vid Walter Reed-sjukhuset och även chef för katastrofmedicin vid George Washington-sjukhuset".

...och han kan inte arbeta för de vänsterliberala, för att han har den där befattningen, eller..?
Citera
Medlem
Citat:

Kan ha empati, och förstå det är jobbigt...
... men vad är det han gjort att tycka synd om?
Citera
2020-10-05, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

Dubbelpost
Citera
2020-10-05, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

Och hennes twitter

https://twitter.com/PressSec/status/1313138387994509313
Citera
2020-10-05, 17:38
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det är fortfarande Obamacare som finns i USA. Finns ingen Trumpcare, du verkar oinformerad.

Trump verkar dock hysterisk och det är inte bra, då att hålla sig lugn och låta kroppen läka är en bra idé.

Ja, det amerikanska folket har väntat snart i fyra år på den nya och utlovade sjukhusreformen från Trump, de har hittills fått vänta förgäves.
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-10-05 kl. 17:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in