2020-10-05, 17:13
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Vad pratar du om? Klart att han är hysterisk när han skriver såna inlägg. Ni borde lugna er och inse att Trump har fått medicin som bara riktigt sjuka i covid får men att han fortfarande är vid liv och mår mycket bättre nu. Lugna dig för Guds skull!

Att han skulle må¨bättre är sedvanlig propaganda, formulär 1A. Han är inte vid liv särskillt länge till. Tro mej.
Senast redigerad av Starback 2020-10-05 kl. 17:16.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kickbike
Vad händer med valet om han skulle bli dålig länge?
Vissa som legat i respirator länge tar ju riktigt lång tid att återhämta sig..

Skulle Trump hamna i respirator eller värre så skulle han omöjligt bli vald. Det går inte att ha en President som är sjukskriven.
Citera
Medlem
Citat:
Ja Trump lovade det förra valet men han får ändå en vård nu som ingen annan får tillgång till. Du förstår det va?

Vad spelar det för roll om han har bättre vård än någon annan om alla andra samtidigt har fått det bättre? Följer du en rik börshajs tips kanske han tjänar 1 miljon för varje hundring du tjänar men alla går ju ändå plus, eller tycker du att det är något självändamål med jämställdhet där alla ska vara precis lika fattiga eller ha precis lika dålig vård?
Citera
2020-10-05, 17:15
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Steroider är ett väldigt välkänt läkemedel för att dämpa en inflammation i lungorna. Både jag och mina barn har fått det många gånger. Men för all del, jag ska inte störa i era storkningar
Fick ni också twitterdiarré som biverkning?

----

Live-bilder från gatan vid sjukhuset:

https://video.foxnews.com/v/6197617567001#sp=show-clips
Citera
2020-10-05, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Ja, mer eller mindre. Röstar man på högerpolitik blir sjukvård billigare och bättre för alla, även fattiga.
Hur menar du då? USA betalar 17% av BNP och Sverige 11%. Miljoner i USA står utan sjukförsäkring. I Sverige har alla tillgång.
Citera
2020-10-05, 17:16
Avslutad
Citat:
https://theconversation.com/what-are-corticosteroids-and-why-are-they-effective-at-fighting-severe-covid-19-145585

Förstår inte hur du kan jämföra din medicinska behandling med svårt sjukas i covid? Är du månne utvecklingsstörd?
Jag vill bara dämpa er oro över steroider. Jag förstår att det kan låta jätteallvarligt att han har fått STEROIDER om man inte kan nåt om området, men det är alltså mycket vanligt vid behandling av luftrörsinflammationer. Bebisar får det t ex vid falsk krupp. Du får välja själv om du vill bli lugnad eller om du vill fortsätta svimma över att Trump har fått STEROIDER. Säg till om du behöver luktsalt
Citera
2020-10-05, 17:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Låter inte bra att dina barn fått steroider många gånger. Man försöker i möjligaste mån att undvika detta.
Tja, har man barn med krupp, astma o allergi så har man.

Edit: turligt nog sånt som växt bort till största delen dock
Citera
2020-10-05, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag vill bara dämpa er oro över steroider. Jag förstår att det kan låta jätteallvarligt att han har fått STEROIDER om man inte kan nåt om området, men det är alltså mycket vanligt vid behandling av luftrörsinflammationer. Bebisar får det t ex vid falsk krupp. Du får välja själv om du vill bli lugnad eller om du vill fortsätta svimma över att Trump har fått STEROIDER. Säg till om du behöver luktsalt

Du verkar upprörd och överför det på andra. Lugna ner dig, de som är svårt sjuka i COVID får steroider, inte de som inte är särskilt sjuka. Det finns inget att vara upprörd över. Det finns ganska svåra biverkningar för den steroid som Trump har fått. Du förstår att du inte har fått den steroiden alls i den dos som Trump har fått? Eller tror du att du och dina barn får COVIDbhandlingar hela tiden? Du verkar också lite förvirrad?
Citera
2020-10-05, 17:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Fick ni också twitterdiarré som biverkning?

----

Live-bilder från gatan vid sjukhuset:

https://video.foxnews.com/v/6197617567001#sp=show-clips

Nej, men lite aktiv kan man allt bli
Citera
2020-10-05, 17:20
Medlem
Citat:
Den här otåligheten Donald visar är totalt opassande. Han visar inte någon styrka genom att bete sig nästan hysteriskt. Han borde inte fått läkaren att säga något om att han ska bli utskriven i dag. Han borde vilja stanna kvar tills hans hälsa är helt ok. Och han kunde då samla styrka för att gå ut hårt senare i valet. Nu beter han sig ju bara dumt.

Ett par erfarna läkare som intervjuades på CNN i morse talade om "the celebrity illness factor" - när patienten är en mycket känd person (Michael Jackson nämndes som exempel, Liberace är kanske ett annat) så kan denne genom sin personliga prestige och makt knuffa läkaren åt sitt håll och tilltvinga/vigga sig olämpliga eller direkt farliga behandlingsval, olämpliga mediciner, för höga doser osv, och avsteg från behandlingen - sådant som en vanlig patient inte hade haft en chans att få igenom. Detta skapar i sin tur ökade risker och överdödlighet bland sådana personer när de blivit allvarligt sjuka.

Trump beter sig i nuläget med en mix av korkad tjurskallighet och cynism, och jag betvivlar starkt att han kommer igenom den närmaste månaden fullt frisk.
Citera
2020-10-05, 17:21
Avslutad
Citat:
Du verkar upprörd och överför det på andra. Lugna ner dig, de som är svårt sjuka i COVID får steroider, inte de som inte är särskilt sjuka. Det finns inget att vara upprörd över. Det finns ganska svåra biverkningar för den steroid som Trump har fått. Du förstår att du inte har fått den steroiden alls i den dos som Trump har fått? Eller tror du att du och dina barn får COVIDbhandlingar hela tiden? Du verkar också lite förvirrad?
Du som uppenbarligen sitter på intressant info, vilken dos har Trump fått?
Citera
2020-10-05, 17:26
Avstängd
Merwinnas avatar
Jag tycker faktiskt synd om Trump. Andra människor kan ligga och vila och sova och koppla bort allt annat, när de är sjuka, men han måste vara uppe och visa sig vital. Eftersom så mycket står på spel så här nära valet. Det enda rätta vore egentligen att skjuta upp valet några veckor, och att båda sidorna tog paus i sina kampanjer. Så att Trump fick vila och ro. Han är ju ingen tuppkyckling heller...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in