2020-10-05, 16:30
Medlem
Anktalares avatar
Tänk om han efter sjukhusvistelsen får corona på riktigt, vet ju själv hur det varit när man fuskat med sjukdom och sen blir sjuk på riktigt när man kommit tillbaks till jobbet.
Citera
2020-10-05, 16:32
Medlem
Madagascars avatar
I dagens cirkus Trump är det snart dags för numret med verbal medicinsk akrobatik. De vitklädda akrobaterna försöker säga så lite som möjligt men har inte lyckats särskilt bra hittills.
Citera
2020-10-05, 16:32
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Ta inte Trump i försvar - inte ens läkarna gör det. Läkarna var skitförbannade efter Trumps tilltag.
Alla som satt i bildjäveln eller var nära trump när han åkte hiss får isoleras i 14 dar vardera.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/3-saker-som-pekar-p%c3%a5-att-trump-%c3%a4r-allvarligt-sjuk-i-corona/ar-BB19IgkP?li=BBqxCu3&ocid=mailsignout

Det var inget ställningstagande. Att som regeringschef bryta mot rekommendationer är kontraproduktivt. Fast han har ju brutit mot sån konstant. Tump lever ju i en värld med egna regler. Han gjorde troligen detta för att vinna väljare men det snedtänder nog för hans del.
Senast redigerad av raskens 2020-10-05 kl. 16:35.
Citera
2020-10-05, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Eller så har han inte varit så sjuk som man tror. Jag för min del blev väldigt misstänksam när Mark Meadows började "läcka" om att Trump var sjukare än någon visste i början.

Läkaren sa ju på presskonferensen i går att Trump hade haft hög feber, frossa och en dipp i syreförsörjningen i fredags.

Vilket gör det konstigt att han ska ha blivit sjuk på torsdagen. Jag tror att han varit smittad länge än så. Men i torsdags var han i alla fall på en fundraiser i NJ där de ska smittspåra nu. Jag tror att han var drabbad under debatten och även tidigare än det. I The Rose Garden var han rimligen sjuk.
Citera
2020-10-05, 16:34
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
De diskuterar nu på NBC om hur sjuk Trump egentligen är.

En läkare säger att man enbart ger Remdesivir och steroider till patienter som är svårt sjuka. De har inga bevis på att dessa droger överhuvudtaget hjälper mot att sjukdomen utvecklas mot det värre. De har dessutom svåra biverkningar.

Läkaren säger också att ingen med läkaretik skulle ge dessa droger till en lätt sjuk person. Det går emot all läkarlogik.
Citera
2020-10-05, 16:37
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
De diskuterar nu på NBC om hur sjuk Trump egentligen är.

En läkare säger att man enbart ger Remdesivir och steroider till patienter som är svårt sjuka. De har inga bevis på att dessa droger överhuvudtaget hjälper mot att sjukdomen utvecklas mot det värre. De har dessutom svåra biverkningar.

Läkaren säger också att ingen med läkaretik skulle ge dessa droger till en lätt sjuk person. Det går emot all läkarlogik.

Kan ju vara så att Trump har beordrat dom drogerna. Jag har svårt att se att läkarna skulle gå emot det utan att dom sett sig tvungna att avgå.
Citera
2020-10-05, 16:38
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Så Secret Service agenterna satt med skydsdräckter och skyddsglas mellan sig själva och presidenten?

För Trump hade ingen mask på sig och bilen är lufttät, detta ovanpå att Vita Huset konstant säger emot sig självt och blir påkommet med att ljuga, exempelvis så skall Trump ha vetat om att han var smittad sedan innan det vart offentligt.

Både secret service och läkare på sjukhuset är inte så himla glad på Trumpetens fasoner

Citat:
Although the president and the agents in the SUV with him all wore masks, they were clearly unable to socially distance and were trapped in a small enclosed space together.

“He’s not even pretending to care now,” one agent told The Washington Post. “Where are the adults?” said another.

Citat:
By taking a joy ride outside Walter Reed the president is placing his Secret Service detail at grave risk. In the hospital when we go into close contact with a COVID patient we dress in full PPE: Gown, gloves, N95, eye protection, hat. This is the height of irresponsibility.

Secret service hade inte ens rätt skyddsutrustning

Citat:
On Good Morning America Phillips said that the drive was undertaken “without fully appropriate PPE,” noting that there were “plenty of failures” like one agent wearing a mask with a valve
Citera
2020-10-05, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Kan ju vara så att Trump har beordrat dom drogerna. Jag har svårt att se att läkarna skulle gå emot det utan att dom sett sig tvungna att avgå.

Folk runt Trump har ju en stark tendens att gå med på Trumps vilja och förlora sin egen. Att läkarna behandlar honom enligt patientens vilja vet jag dock inte om jag tror på. Det är vanskligt och risken för kritik kan ödelägga deras anseende och karriärer. Men vad vet man.
Citera
2020-10-05, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Eller så har han inte varit så sjuk som man tror. Jag för min del blev väldigt misstänksam när Mark Meadows började "läcka" om att Trump var sjukare än någon visste i början.

Antingen var han inte så sjuk och han pumpades ändå full med hela apoteket eller så ljuger de om time line.

En tredje möjlighet är att de är helt inkompetenta och det blir ett bakslag senare i veckan. Låter ju helt otroligt bara att de inte skulle begripa det.
Citera
2020-10-05, 16:42
Medlem
Vindpinads avatar
Allt Trump gör är fel enligt vissa. Han har inte haft ett enda rätt nån gång. Men när BLM-protesterna härjade mitt under pandemin höll ni alla käften om smittspridningsriskerna. Hundratusentals rabiata vänsteranhängare över hela planeten samlades i stora klungor och brände ner allt i sin väg. "Skiiiter i asså" hette det då.

Men när Trump åker i en bil eller hiss med munskydd på går ni i taket haha.
Citera
2020-10-05, 16:42
Medlem
DjPuttes avatar
Problemet är bara det att Trump vill se sig som stark och titta jag är på väg att bli frisk FAST han är inte ens halvvägs igenom viruset, Fas 2 lär komma och envisas han med att åka till Vita Huset och så försämras läget för han då är det ambulans eller en ambulans helikopter för han!

Men har han spelat ned rollen av viruset så lär han gör det nu också fast alla läkare går emot han att skrivas ut, Men hans läkarstab vågar inte motsätta sig han och envisheten han besitter!
Citera
2020-10-05, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Problemet är bara det att Trump vill se sig som stark och titta jag är på väg att bli frisk FAST han är inte ens halvvägs igenom viruset, Fas 2 lär komma och envisas han med att åka till Vita Huset och så försämras läget för han då är det ambulans eller en ambulans helikopter för han!

Men har han spelat ned rollen av viruset så lär han gör det nu också fast alla läkare går emot han att skrivas ut, Men hans läkarstab vågar inte motsätta sig han och envisheten han besitter!

Den här otåligheten Donald visar är totalt opassande. Han visar inte någon styrka genom att bete sig nästan hysteriskt. Han borde inte fått läkaren att säga något om att han ska bli utskriven i dag. Han borde vilja stanna kvar tills hans hälsa är helt ok. Och han kunde då samla styrka för att gå ut hårt senare i valet. Nu beter han sig ju bara dumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in