2020-10-05, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Haha, vänta lite. Så han är den hysteriska och inte alla jävla blockmongon som bölar och grinar om meningslösa masker och att det är det värsta dödsviruset som funnits som kommer utplåna hela mänskligheten och sprida rasism över hela jordklotet?

Skulle ju i och för sig kunna vara så att han känner sin egen kropp bäst (och betydligt bättre än någon som spenderar hela sitt liv på ett internetforum) och tycker att han är i tillräckligt bra skick för att utföra det viktiga jobb han har.

Vad pratar du om? Klart att han är hysterisk när han skriver såna inlägg. Ni borde lugna er och inse att Trump har fått medicin som bara riktigt sjuka i covid får men att han fortfarande är vid liv och mår mycket bättre nu. Lugna dig för Guds skull!
Citera
2020-10-05, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Det är ju ironiskt att han twittrar "BETTER & CHEAPER HEALTHCARE, VOTE" Samtidigt som han får en behandling som ingen annan i det landet har råd med!

Är väl lika "ironiskt" som att en miljardär skulle ge andra ett köptips på börsen, vad är grejen?
Citera
2020-10-05, 17:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Vad menar du med att du fått steroider? Har du fått samma steroider som Trump och i samma mängd alltså? Du hade corona?
Har du tillgång till Trumps journal så ska jag jämföra dos. Jag står på dagliga steroider (Bufomix). Det är det jättemånga människor som gör.
Citera
Medlem
Citat:
Är väl lika "ironiskt" som att en miljardär skulle ge andra ett köptips på börsen, vad är grejen?

Menar du att Trump ger fattiga tips att skaffa den vård han får?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stina1981
I call bullshit
Men snälla människa, googla steroider.
Citera
2020-10-05, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Har du tillgång till Trumps journal så ska jag jämföra dos. Jag står på dagliga steroider (Bufomix). Det är det jättemånga människor som gör.

Det är riktiga läkare som talat om att steroider bara ges till de som är riktigt sjuka i corona.

Men lugna dig nu, han mår bättre och det finns igen anledning till oro. Han kanske till och med får åka till det andra sjukhuset redan i dag.
Citera
2020-10-05, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Menar du att Trump ger fattiga tips att skaffa den vård han får?

Ja, mer eller mindre. Röstar man på högerpolitik blir sjukvård billigare och bättre för alla, även fattiga.
Citera
2020-10-05, 17:09
Medlem
Citat:
Men snälla människa, googla steroider.

Citat:
Following reports in June that the cheap steroid drug dexamethasone could help treat patients severely ill with COVID-19, scientists and clinicians urged caution. They were careful to highlight the need for further study to confirm the drug’s place – as well as that of similar steroids – in the treatment of the disease.
https://theconversation.com/what-are-corticosteroids-and-why-are-they-effective-at-fighting-severe-covid-19-145585

Förstår inte hur du kan jämföra din medicinska behandling med svårt sjukas i covid? Är du månne utvecklingsstörd?
Citera
Medlem
Vad händer med valet om han skulle bli dålig länge?
Vissa som legat i respirator länge tar ju riktigt lång tid att återhämta sig..
Citera
Medlem
Citat:
Ja, mer eller mindre. Röstar man på högerpolitik blir sjukvård billigare och bättre för alla, även fattiga.

Ja Trump lovade det förra valet men han får ändå en vård nu som ingen annan får tillgång till. Du förstår det va?
Citera
2020-10-05, 17:11
Medlem
Citat:
Steroider är ett väldigt välkänt läkemedel för att dämpa en inflammation i lungorna. Både jag och mina barn har fått det många gånger. Men för all del, jag ska inte störa i era storkningar
Låter inte bra att dina barn fått steroider många gånger. Man försöker i möjligaste mån att undvika detta.
Citera
2020-10-05, 17:12
Medlem
Citat:

Det förklarar varför sjukvården är så mycket billigare borta i USA än hemma i Sverige!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in