Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Det fians en hel kedja av indicier som sammantaget visar med all tydlighet vem som är mördaren här. TR valde att inte se det. Lindén valde att ta en och en och förklara bort. Jag hoppas HR ser allt i sitt sammanhang och lägger ihop 1 + 1 som Lindén inte gjorde. Som jag sagt förr: juridik är ingen exakt vetenskap och det är människor som dömer. I HRs fall blir det TRE juridiska domare inkl ett par lekmannadomare. Det enda som saknas är att placera SD på brottsplatsen. Man kan inte placera någon alls på brottsplatsen. Men med allt sammantaget så är fallet glasklart och jag hoppas HR ser det.
Jag är inte positiv.
Om det är så man gör idag, tittar på varje enskilt indicium och bedömer det hårdare än ett bevis (för att det just är ett av flera indicier i en indiciekedja), då kan man ju aldrig fälla någon på indicier.
Jag kan inte förstå att det är rimligt att anta att det finns blod på SDs tvättmaskin när han är motbevisad att Lena aldrig har blött på det vis han påstått. Även om hon nu skulle ha snickrat enligt hans senaste påstådda version (som han aldrig har nämnt förut). Blodet har funnits kvar trots att tvättmaskinen rimligen har använts många gånger efter mordet och trots en storstädning.
Det borde vara ett ganska tungt indicium tillsammans med inloggningen 05:23.
På det finns Lenas DNA på en fläck som testats positivt för blod, djupt inne på insidan av SDs plös, på skor som han bara timmar före mordet ses ha på sig hemma i hallen i sitt hus. SDs DNA finns också på hennes ring och på hennes kjol, då i form av spermier.
Det börjar trada upp sig många bäckar små, blir en stor å....
Men jag är orolig för att man inte tittar på vart alla bäckarna rinner.