Citat:
Ursprungligen postat av
jjujju
OK. Prova ta fler initiativ då?
Det är inte meningen att du ska ge upp eller sluta försöka, men sluta försöka "för mycket" eller alldeles för "lite". Var avslappnad men trygg i dig själv när du bemöter den andra personen, försök få den andra människan att känna sig trygg i din närvaro. Var trevlig och lugn men gärna lite rolig, men inte på något "try-hard-mode".
Jag försöker att inte pusha dom för mycket, eller vara för på. Men jag tror egentligen inte problemet ligger däri, i insats och återbäring. Det är inte att jag gör för mycket eller för lite, det är något annat.
Citat:
Nej det verkar inte som det på FB, att du är för på alltså. Ok. Well, prova att vara mer avslappnad och lugn i andras närvaro, du är spänd och tänker och överanalyserar allt för mycket!!! Det är ju därför allt blir stelt och awkward och detta smittar ju av sig på den andra personen och allt blir fel.
Kan det vara som så, att när du är på FB så vågar du vara dig själv fullt ut och det gör att människor antingen tycker om dig, eller inte tycker om dig alls, men att du irl är varken eller och att det slutar med att folk inte ens kommer ihåg dig när dom går hem för dagen? Jag tror nästan det. Du blir kanske för osäker, att du liksom inte har någon identitet och människor dras ju till människor med starka personligheter eller människor som dom känner att dom vet vart dom har, och förstår hur dom "är". Men dig kanske ingen kan sätta fingret på för ena dagen är du si och så och andra dagen något helt annat?
Kan vi skippa det där med på och av, för jag tror inte det är det som är problemet? Jag tror typ det är något sånt, att jag liksom har en väldigt svag personlighet. Jag har bett andra beskriva mig tidigare, och när dom ska göra det så tycker dom det är jobbigt, och sen ger dom mig ett vagt, oväsentligt svar. Jag har ingen identitet tror jag, jag skulle aldrig säga mina riktiga åsikter till folk på jobbet. Och jag skulle alltid följa gruppnormen, även om det går emot mina egna åsikter, så skulle jag ljuga och säga att jag höll med

tyvär.
Citat:
Eller så är du skuggan av dig själv istället för att vara huvudpersonen liksom. Och en sån person är väl ingen nyfiken på? Tänk dig själv in i andra människors situation hur du kan uppfattas, så blir det enklare för dig att förstå varför saker och ting blir som dom blir.
Ja du får såklart kommentera det, men är det för att övertala den andra personen om det, eller dig själv? För om jag t.ex. ser en sak så kvittar det ju vad du säger om jag redan har sett ett mönster och har dragit mina slutsatser.
Vad är skuggan av sig själv? Ja, men om jag inte tycker att det är nåt kan jag ju säga det. Även om jag vet att det inte ändrar den andres uppfattning. Men när man bara kommunicerar via text så blir det inte alltid lika lätt att få en tydlig bild av personen ifråga.
Citat:
Du borde inte gå runt och säga att du är bra på att manipulera osv, (antar att du inte gör det irl) men ens snacka om det till dina kompisar, det kan kännas rätt obehagligt för dom. På vilket sätt är dom dina minions? Menar du att dom ska ha upptäckt att du utnyttjar dom? Eller manipulerar dom? För det är en rätt vanlig anledning för någon att sluta vara vän med personen utan att säga ett knyst.
Här på flashback har jag skrivit om det nån gång ibland och jag kan låta masken ligga. Jag skulle nog säga att jag kunnat såpass mycket så jag är bra på det, kanske tom. väldigt bra. Men jag har liksom lagt det på hyllan, för jag har insett att jag inte behöver det. Men nej, jag vågar ju knappt uttrycka min egen politiska åsikt, så varför skulle jag prata om ett sånt ämne IRL? Det jag menade var att de kanske har kännt av det IRL, vet själv att det inte är bra saker att hålla på med, men jag menar att det kanske har stött bort andra från mig utan att jag varit medveten om det. Om inte annat så är det en sista ursäkt, för jag tycker det skär in i hjärtat när jag blir avvisad och utstött för mitt riktiga jag