Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
Ämnet är dock intressant. Vad är det som får dig att tro att han älskar HD?
Tack! Om han inte känt kärlek och omsorg om sin familj så hade mordet aldrig skett..?Han orkade inte, han insåg att han och hans fru aldrig skulle kunna leva ett normalt lIV och det pga att L trakasserade dem båda.Han vill i grunden ingen något ont och allra minst sin familj.Trots att det för oss"normala" ter sig paradoxalt. (På den tiden jag var den 2 kvinnan hörde jag själv att de älskade sin familj och fru.Det är klart an tyckte och tycker det inte borde gå ihop.Jag inser att vissa , både män och kvinnor, kan skilja på sex och känslor.Jag fick det förstnämnda men inte det sista.Idag ser jag det uppifrån och självklart kan man inte tro att man blir älskvärd när man medvetet sårar både mannen och kvinnan.Ens eget beteende lyser igenom.Man blir inte älskad genom att vara ett svin själv.Man lurar sig själv då man är förblindad.Det var även L.Självklart finns väl regler utan undantag.Det förstår vi alla, men oftast sker detta scenario.Hur kan man tro att genom ett sätt att vara, genom skamfullt agerande, vilket otrohetsbusiness alltid är,,att man ska anses värdefull,omtänksam och värd äkta kärlek då?Min öppna fråga för reflektion.
Vad gäller Frun Jag tror inte att hon haft en fysisk åkomma så hon inte kunnat vara intim med sin man.Hon har haft i tima relation-er med andra uner äkt. Ställer mig frågan:Varför?Kanske ligger grundorsaken till allt elände i avsaknad av kommunikatin. ? Kanske paret slutat se samt bekräfta varandra i stort ? Det är som bekant vanligt.Vi kan här även rannsaka oss själva vilket är nyttigt.
Jag går inte på myten om den svårt sjuka frun som handlingsförlamad grönsak.Det är få förunnat att tillfriskna från en så svår psykiatrisk diagnos som hon verkar ådragit sig.Hon arbetar ju i ledarposition som SSK.Det går ej ihop för mig. Så bra annars att hon blivit frisk, men där känner jag det inte riktigt stämmer..Hon har inte varit en grönsak.Så kan man säga till den uttänkta 2 kvinnan i inledande skede för napp.I erkligheten tror jag paret D hade slutat se och respektera samt uppvakta varandra.Det är lätt hänt och i så långa relationer.Vi kan här själva reflektera över vårt eget beteende gentemot vår omgivning.Varför är det så svårt att bara vara genuint snäll mot varandra här i världen?Att behandla varandra på ett så fint och godhjärtad sätt vi nånsin kan? Livet kan vara komplicerat.Därför är jag den som inte dömer.Jag önskar bidra med mig själv som främsta instrument mot delade förtroenden.
Välkommen min vän!
X X