2020-10-05, 11:24
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Visst är det så. Nämn en enda statschef i den civiliserade världen som ens hade kommit på tanken efter att ha blivit diagnosticerad. Sånt här skit, dvs åka omkring och vinka åt det vrålande packet sysslar Afrikanska diktatorer och mullorna i Iran med.

Jag får vibbar från en dokumentär jag såg för någon vecka sedan, när en dödssjuk och stapplande Ayatollah Khomeini dök upp på någon sorts massmöte några dagar före att han dog för att visa hur hård han var. Samma skit.

Jag kan ju nämna en: The Donald.

Det borde oroa när ledaren för en av de (om inte den allra)... viktigaste istormakterna får den här typen av infall.

Samtidigt går det att förstå - att visa sig offentligt är viktigt för Trump personligen, hans parti och nödvändigt om inte valet skall haverera. Det fanns en (dålig) TV-serie för många år sedan, den hette "Keeping up appearances" - men den var en komedi. Detta är ju på riktigt.

Men vad skall han göra? Isolerar han sig har ju hans parti ingen chans i valet.
Senast redigerad av Bergakungen 2020-10-05 kl. 11:27.
Citera
2020-10-05, 11:25
Medlem
https://twitter.com/Yamiche/status/1312887995733872640

Kayleigh ville inte säga när Trump testades negativt senast.
Citera
2020-10-05, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Trump väcker känslor med sitt exceptionella beteende helt klart. Det verkar ju också vara det som har skapat personkulten kring honom. Ni verkar ju fästa er vid hans retorik och inte bry er så mycket om hans faktiska politiska gärning.

Jaså?

Bryr vi oss inte om att han har fixat till Amerikas arbetslöshetssiffror? att han har fått många amerikanska företag att börja flytta tillbaka till Amerika? att han har sett till att ekonomin och speciellt Börsen har ökat betydligt.
Folk har blivit rikare. folk har blivit lyckligare. (ja kanske inte vänstern då som där likt här vill fylla hela kontinenten av negrer)

En President som bryr sig om landet och dess folk. inte bara de vanligt korrumperade i Washington och New York som Hillary och Biden håller om ryggen.

Han såg till att pälsa av Nordkorea.
Han fixade så ambassaden blev flyttad i Israel.
Han såg till så att Kina började hålla sig på mattan (mer nu än under Obamas tid).
Såg till så att de skulle börja bygga den där muren så att inte alla kriminella mexikaner skulle välla in i landet. (Tänk om våran store ledare Löfven kunde vara ens hälften av en bråkdel av Trump när det gäller sånt).

Du får nog läsa lite till om Vad trump har gjort innan du anklagar andra.
Citera
2020-10-05, 11:26
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Trump väcker känslor med sitt exceptionella beteende helt klart. Det verkar ju också vara det som har skapat personkulten kring honom. Ni verkar ju fästa er vid hans retorik och inte bry er så mycket om hans faktiska politiska gärning.

Lätt hänt. När det gäller Trump är relationen snack/verkstad litet speciell. De flesta är troligen glada att det är så, även hans partikamrater.
Citera
2020-10-05, 11:26
Avslutad
Citat:

Ni? Personkult? Inte bry sig om den faktiska politiska gärningen? Du bekräftar nog genom din replik bara min tes från inlägget tyvärr.
Citera
2020-10-05, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Men då har ju samtliga andra fel? Hin kommer inte på tal som en presidentkandidat för Republicans!

Nej, givetvis inte för republikanerna. Men som innehavare av ämbetet Representanthusets talman är det likväl hon som blir tillförordnad president om Trump och Pence blir satta ur spel.
Citera
2020-10-05, 11:28
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det är helt vrickat och oerhört ansvarslöst. Personerna i bilen, samt de i stab och sjukvård som varit i kontakt med honom i samband med detta får om inte annat minst 14 dagar i karantän och löper en påtaglig risk för att smittas och bli sjuka. För ett politiskt jippo.

Om en vanlig medborgare i Sverige eller USA betett sig på ett liknande sätt efter att ha blivit konstaterad smittbärare så hade det förmodligen varit grund för åtal.

Hade det där varit Hillary eller Obama hade det hetat att de var hjältar och fighters istället.
BLM eller Antifa har då inte blivit åtalade för att sprida smitta med sina protester?

Men kan hålla med om det kanske var onödigt, men han fick tydligen klartecken från en hel del doktorer så antar att man gjort vissa förebyggande instanser för det där. Men det känns lite som vad Trump än gör så är det fel enligt vänstern, och då kan han lika väl utnyttja läget och göra fel ibland.
Citera
2020-10-05, 11:28
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Skojar du med mig? Tror du verkligen att ingen vet att Secret Service sköter presidentskyddet? Du gör dig dummare än nödvändigt genom att låtsas som att ”nazist” inte ingår arsenalen Trumpkritik, men jag är ytterst nöjd med svaren eftersom vi då kan stryka billiga Hitlerpoänger från listan med anledningar att kritisera Trump.

Man får en sådan där passiv pinsamhetskänsla av att läsa dina senaste inlägg. Har man trampat i klaveret bör man åtminstone ha vett att stå still. Eller snarare att ta en paus och låtsas som ingenting när man kommer tillbaka.

Det sagt så är det rätt enahanda med all krystad Trump-kritik också. Ja, han har bevisligen ett stort behov av uppmärksamhet. Men vem kan klandra honom med ett presidentval mindre än en månad bort. Att han skulle utsätta sina SS-vakter (till och med Trump själv använder SS som förkortning för Secret Service) för någon onödig smittspridning är en grov överdrift. På den enda bilden jag har sett sitter vakterna i framsätet och har medicinska munskydd på sig. Sammantaget är de bättre skyddade än all vårdpersonal som rimligtvis också träffar Trump. Ett utmärkt exempel på att göra en höna av en fjäder.
Citera
2020-10-05, 11:32
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av returx
Undrar om han kommer att köra med det....näe väl?

Han tror att kineserna har smittat honom. Troligen genom appen TIK-TOK.

https://www.youtube.com/watch?v=rUznBzVbPUc
Citera
2020-10-05, 11:35
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jag bor inte i USA, så jag är inte någons anhängare, men jag tycker oavsett att man kan ha åsikter kring när en världsledande medvetet (och helt i onödan!) smittar ner sin egen personal mitt i en pandemi.
Så nu smittar Trump medvetet ner den egna personalen? Man behöver bara vara tyst i en halvtimme så tar galenskaperna åter över och blir ”sanningar”. Fortsätt förklara, varje inlägg jag läser övertygar mig än mer om att Trump är den enda friska personen i den här soppan.
Citera
2020-10-05, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74

Självklart inte. Det är en av hemligheterna !
Citera
2020-10-05, 11:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74

Oops, det får en att undra en del, och hur länge har egentligen trumpen haft COVID-19 kan man undra.
Verkar som betydligt längre än vad man vill erkänna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in