2020-10-04, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Presidentämbetet är så pass krävande att man inte bör rösta in en person som under själva valrörelsen är sjuk i en svår, potentiellt dödlig (och smittsam) sjukdom med mycket ovisst förlopp - och som dessutom själv aktivt har struntat i att skydda sig själv, dem omkring sig och dem som kommer till hans valmöten.

Nu kommer förstås Trumpfansen att ropa "men vad fan. Biden är ju senil och kan inte tänka, vill du ha en senil Biden i Vita huset?". Mitt svar: historierna om Bidens vacklande mentala hälsa är bara spin från Trumpkampanjen och Fox News. Belägg för detta saknas helt.

Om trump överlever då och får antikropparna/ immunitet kan inte det ses som ett starkhetstecken? Dvs han har gått igenom det medans biden inte har gjort det och det blir större osäkerhet med han.

Jag tror detta kommer spelad stwrk av trump stt han klarat C19 medans biden inte och han kommer sitta inlåst i en källare medans trumpnkommer röra sig fritt sen - om hans blir återställd.
Citera
2020-10-04, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Finns en viss chans till sympatiröster.

Mardrömsscenariot är ett val så jämt att det tar månader att reda ut.

Sympatiröster för att han mår jättebra och upptar en massa sjukvårdsresurser?

Jag förstår inte det här med att han ska må så bra men ändå ses som en hjälte som har övervunnit något om han blir frisk. Han är ju för fan frisk redan som det är.
Citera
2020-10-04, 14:24
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Jag står inte långt till höger, bara höger. På samma sätt som du representerar vänstern.

M & KD är utpräglade vänsterliberaler med fokus på massinvandring, regnbågsfamiljer, allas lika värde och överstatliga institutioner. Behöver du verkligen fråga? SD är bättre men rör sig ideologiskt mot etablissemanget i alla frågor.

Är det otäckt att vara icke-radikal? Ok. Bu!

Ledsen att detta svar blir väldigt mycket off-topic, därför slänger jag först ut en fråga, för allmänt svar från någon som har en relevant uppfattning, gällande valet av domare till Högsta Domstolen som är i högsta grad relevant.

När nu allt fler Republikanska Senatsmedlemmar insjuknar i Covid och med stor sannolikhet inte kan medverka vid omröstningen till förmån för Amy Coney Barrett i Senaten., Vad händer då med omröstningen? Finns det ett kvittningssystem, likt det svenska, vid frånvarande senatsmedlemmar? Eller röstar bara de som är närvarande, för i så fall börjar det likna en förlust, för nomineringen av Amy Coney Barrett.

Och till mitt svar på ditt inlägg;
Har du pratat med Ebba Busch och Ulf Kristersson om att dom är Vänsterliberaler? Jag tror gärna dom vill veta detta.

Om du exkluderar dessa partier och till viss del även SD, så finns du själv i ett sammanhang som samlade 1.1 procent i senaste Riksdagsvalet ungefär som Feministiskt Initiativ. Därför kommer jag att behandla dina inlägg från nu som ungefär lika intressanta som från Farida al-Abani och hennes gelikar.
Citera
2020-10-04, 14:27
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Sympatiröster för att han mår jättebra och upptar en massa sjukvårdsresurser?

Jag förstår inte det här med att han ska må så bra men ändå ses som en hjälte som har övervunnit något om han blir frisk. Han är ju för fan frisk redan som det är.

Så brukar det funka, sympatiröster av rent emotionella skäl. Hur många är svårt att bedömma.

Ta Sverige, Corona och sop-regeringen Löfven fick sympati i förtroende trots bland de högsta dödstalen i världen...
Citera
2020-10-04, 14:28
Medlem
Jrpappas avatar
Hur hade det blivit med valet om Biden blev smittad och dött? Hade då vicepresidentkandidaten då fortsatt valet? Och i Trumps fall, vicepresidenten fortsatt valrörelsen?
Citera
2020-10-04, 14:31
Medlem
smoerreboms avatar
Märkligt att det kommer så olika besked om hans tillstånd, det gör att man blir skeptisk till hela medieskiten bara.

Går man på senaste videon så är det så mkt säljsnack att man börjar undra om det inte är ett PR-trick iaf. Det borde väl dock inte vara möjligt? Alltså testerna måste väl vara offentliga handlingar i vart fall för presidenten?

Om han verkligen har Covid så är det ju lite för tidigt att säga nåt iaf utan det kan ta ett par dagar till innan det blir otrevligt.

Hade jag varit demokrat hade jag hållit mig till mycket kort manus som består av två delar, vi hoppas på ett tillfrisknande och it is what it is, han hånade Biden två dagar innan och det är bara kolla på filmerna från nomineringen, det där är inte social distansering, det går inte att bortse ifrån hur han hanterat det och det finns handlingar och konsekvenser. Sen får medierna baita som de vill på det.
Citera
2020-10-04, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Ledsen att detta svar blir väldigt mycket off-topic, därför slänger jag först ut en fråga, för allmänt svar från någon som har en relevant uppfattning, gällande valet av domare till Högsta Domstolen som är i högsta grad relevant.

När nu allt fler Republikanska Senatsmedlemmar insjuknar i Covid och med stor sannolikhet inte kan medverka vid omröstningen till förmån för Amy Coney Barrett i Senaten., Vad händer då med omröstningen? Finns det ett kvittningssystem, likt det svenska, vid frånvarande senatsmedlemmar? Eller röstar bara de som är närvarande, för i så fall börjar det likna en förlust, för nomineringen av Amy Coney Barrett.

Och till mitt svar på ditt inlägg;
Har du pratat med Ebba Busch och Ulf Kristersson om att dom är Vänsterliberaler? Jag tror gärna dom vill veta detta.

Om du exkluderar dessa partier och till viss del även SD, så finns du själv i ett sammanhang som samlade 1.1 procent i senaste Riksdagsvalet ungefär som Feministiskt Initiativ. Därför kommer jag att behandla dina inlägg från nu som ungefär lika intressanta som från Farida al-Abani och hennes gelikar.

Dom skickar väl ombud?
Citera
2020-10-04, 14:35
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Så brukar det funka, sympatiröster av rent emotionella skäl. Hur många är svårt att bedömma.

Ta Sverige, Corona och sop-regeringen Löfven fick sympati i förtroende trots bland de högsta dödstalen i världen...
Kan även bli så att man ser hycklaren trumpen här, som måste åka helikopter när han blir sjuk och den särbehandlingen, samtidigt som trumpen skiter i folket som är sjuka.

Och det kan även bli att man ser empati för den empatibefriade trumpen.

Det blir nog mer att vänta och se, svårt och sia om utgången där.
Citera
2020-10-04, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jrpappa
Hur hade det blivit med valet om Biden blev smittad och dött? Hade då vicepresidentkandidaten då fortsatt valet? Och i Trumps fall, vicepresidenten fortsatt valrörelsen?
Om en huvudkandidat dör strax före valet så betyder det rimligen att alla förtidsröster och redan avsända röster på denne blir ogiltiga. Man kan inte bara gå vidare och säga "en röst på Trump är en röst på president Pence 2021" om det stod Trump på den lämnade valsedeln.

Om Trump skulle dö strax före valet, eller bli så pass sjuk att han aldrig mer kommer att kunna tjänstgöra som president, så finns det faktiskt ett rimligt läge för att skjuta fram valet några veckor. Särskilt mitt i en pandemi med de speciella problem den skapar.
Citera
2020-10-04, 14:39
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Kan även bli så att man ser hycklaren trumpen här, som måste åka helikopter när han blir sjuk och den särbehandlingen, samtidigt som trumpen skiter i folket som är sjuka.

Och det kan även bli att man ser empati för den empatibefriade trumpen.

Det blir nog mer att vänta och se, svårt och sia om utgången där.

Jag kan inte se att själv händelsen med att presidenten blivit smittad Covid-19 kan bli en downside för honom, inte en chans, så funkar aaldrig politiken, det blir sympatier.
Däremot kan det ju bli en svår tid rent hälsomässigt, han kan ju stryka med.
Citera
2020-10-04, 14:41
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Men Trump pratar ju själv om hur bra han mår. Så hur han ska ses som stark för att han kämpar mot ingenting förstår jag inte?

Alfapoints för att inte ha några symptom?

Det hela är ett vrickat resonemang. Om han får svåra symptom och ligger i respirator och överlever, ja då har han kämpat och överlevt. Problemet med det är att han inte hinner återhämta sig innan valet i så fall.
Alfapoints pga hur han betraktar sjukdomen, häng med lite.
Citera
2020-10-04, 14:41
Medlem
Detta är naturligtvis inte bra för Trump hur det än slutar. Att han, likssom en radda mer runt hans team drabbats av Corona visar bara ännu en gång hur slapphänt han hanterat denna fråga.

Hans chanser att överleva får väl ändå ses som väldigt goda med tanke på vilken bra vård han får, samt att man har bättre koll på hur man behandlar det nu jämfört med i början av pandamin. Sedan är han 70+ samt lite överviktig och kanske även lite diskutabel hälsa i övrigt även om han ser vital ut. Jag tänker främst på stress och att han säkerligen kan ha lite dolda hälsorisker. Inte så att de är helt öppna med allt från den där administrationen precis.

Det är ju dock inte säkert att han klarar sig helskinnad från detta, många, med bättre grundhälsa som även haft tillgång till bra vård, har varit utslagna i veckor och det är knappast något gynnsamt i valets slutskede.

Blir även spännande att se hur Chris Christie klarar detta..

Jaja, för att citera trump "It is what it is.."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in