2020-10-05, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Vad tror ni, att den mest säkra och påkostade bilen i världen inte har en (isolerad) avskärmning i bilen mellan passagerare och föraren? Visst har presidentbilen det.
https://i.imgur.com/gZovwRY.jpg
Men nu var det liksom inte paradkärran "the Beast" som de hade dragit iväg till Walter Reed-sjukhuset för att åka runt med Trump. Snarare en mer normal variant av Secret Services säkerhetsbilar.
Citera
2020-10-05, 10:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Det är som vanligt du Zurfarn som gör bort dig, och det BIG TIME, det DaEzz skriver är att
Trump i det sammanvägda OU konstant har legat på 40-45 approval.

Då slänger du fram Rasmussen Report som någon sorts bevis för att han har fel. Rasmussen Report är ett obskyrt institut som ALDRIG skulle få med sina rapporter i det sammanvägda resultatet.

Dessutom är ett sammanvägt resultat just det som det antyder, dvs medelvärdet för flera viktade undersökningar från erfarna och respekterade opinionsinstitut. Ett sammanvägt resultat får anses ha större validitet än vad ett resultat från ett enstaka institut.

Men precis som DaEzz misstänker har du tydligen ingen som helst aning om vad ett sammanvägt resultat är och i stället presenterar du ett resultat för ett litet och obskyrt institut, Rasmussen Report, som inte någon, förutom möjligtvis Team Trump, kan bli glad över.
Ändå kan ingen av er presentera dessa sammanlagda resultat som stöder er åsikt? Och en fråga till - hur RÄTT hade dessa "respekterade" opinionsinstitut sist? Vilka hade Trump som favorit till segern? 538 hade väl Hillary som favorit 78 mot 22 på själva valdagen om jag minns rätt. Vi vet ju hur "rätt" den prognosen var...
Citera
2020-10-05, 10:29
Medlem
humanlifes avatar
Trump blir uttråkad på sjukhus och som den narcissistiska clown han är, behöver han ständig uppmärksamhet från sina fans. Således tar han en biltur runt sjukhuset i bil, där medpassagerarna naturligtvis får en kraftig dos smitta.
Men sånt struntar ju så klart Trump i. Han har aldrig ansvar för något, allt är andras fel.

Bra att någon läkare vågar säga ifrån, men det borde förstås vara fler. Är Trump så enväldig att han inte kan stoppas från sådana här dumheter av läkare? Han riskerar ju sin egen hälsa också. Mycket märkligt.

Doctors say Donald Trump leaving hospital to greet fans is ‘insanity’

Dr. James Phillips, who is a physician at Walter Reed and is also a doctor of emergency medicine at George Washington University, condemned the stunt.
He said in a tweet: ‘Every single person in the vehicle during that completely unnecessary Presidential “drive-by” just now has to be quarantined for 14 days.
‘They might get sick. They may die. For political theatre. Commanded by Trump to put their lives at risk for theatre. This is insanity.’

https://www.msn.com/en-ie/news/world/doctors-say-donald-trump-leaving-hospital-to-greet-fans-is-e2-80-98insanity-e2-80-99/ar-BB19HZyj
Citera
2020-10-05, 10:30
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vilka skulle det annars vara som de facto sitter i SUV:en tillsammans med Trump?

Det är väl rimligt att kalla dem för SS?

USSS eller Secret Service. Men det känns som detta ämne borde vara avhandlat nu.
Citera
2020-10-05, 10:31
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vidare konsekvenser av att Trump fått covid-19 är att även Pence får det. Vidare konsekvenser av det scenariot är att de måste utse en ny VP, eller en vVp (vice Vice Pres.)

Så långt är jag med. Men PELOSI??? Vad har du druckit?
Sorry! Hon är på andra plats efter Pence i successionsordningen:

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_line_of_succession

Personligen tycker jag dock att det vore tillräckligt illa med Pence vid spakarna.
Citera
2020-10-05, 10:31
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Tror han fattade till sist.
Skojar du med mig? Tror du verkligen att ingen vet att Secret Service sköter presidentskyddet? Du gör dig dummare än nödvändigt genom att låtsas som att ”nazist” inte ingår arsenalen Trumpkritik, men jag är ytterst nöjd med svaren eftersom vi då kan stryka billiga Hitlerpoänger från listan med anledningar att kritisera Trump.
Citera
2020-10-05, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
USSS eller Secret Service. Men det känns som detta ämne borde vara avhandlat nu.
Inte USSR alltså? Nej, "USSR in the Back"!
Citera
2020-10-05, 10:34
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Speaker of the House.

"Additionally, the speaker is second in the presidential line of succession under the Presidential Succession Act of 1947, immediately after the vice president and before the president pro tempore of the Senate (who is followed by members of the president's Cabinet). Thus, if both the presidency and vice-presidency were vacant simultaneously, then the speaker would become acting president, after resigning from the House and as speaker."

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Successionsordningen berättar att Pelosi står på tur om både Presidenten och VP inte kan leda landet.
Wow detta var nyheter för mig. Hoppas verkligen det inte blir så. Kärringen Pelosi är som den klassiska kvinnliga ONDSKEFULLA /VILLAIN i en disney-film med sitt anorektiska, insjunkna häxansikte. Elak och jävlig verkar hon vara också.

Har faktiskt alltid fått för mig att hon var democrat och anti-Trump. The more you know...
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Sorry! Hon är på andra plats efter Pence i successionsordningen:

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_line_of_succession

Personligen tycker jag dock att det vore tillräckligt illa med Pence vid spakarna.
Håller absolut med.
Citera
2020-10-05, 10:39
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Haha du är ju verkligen debil. Berätta, vem kör hans bil och vem sitter i bilen mer än apan? En indisk taxichaffis? Vet du ens vad SS betyder i det här sammanhanget? Klingar Secret Service bekant? Du vet, de där snubbarna som skyddar presidenten dygnet runt.

Men i din debila värld så stannade de hemma och lät Ali baba köra omkring presidenten.

Jag avvisar allt tal om att majestätet himself skulle ha körts runt för att vinka. Ers nåd ligger i respirator vilket är kraftigt demoraliserande för hans lågbegåvade tillskyndare. Detta får inte komma ut då det skadar majestätets hjälteimmich. Alltså är det en av hans stand-ins som ersatte honom i går. Vem såg att det var hans nåd bakom masken eller genom uppvevad ruta?

Planerna för det spektakel som pågår som bäst nu gjordes upp i god tid före insjuknandet som nån sortsd plan B, C eller D ifall olyckan var framme.
Senast redigerad av Starback 2020-10-05 kl. 10:44.
Citera
2020-10-05, 10:40
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Bra så

Jag tycker nog att det var lite hänsynslöst utav Trumpen att utsätta SS för en uppenbar hälsorisk helt i onödan. Vad tycker du?
Jag har ingen åsikt om vad Secret Service utsätts för. De söker jobbet med vetskapen om vad det innebär, de kan alltid jobba på Donken om de inte gillar läget, eller hur? Soldater utsätts också för onödiga hälsorisker utan att krigen stoppas av den orsaken.
Citera
2020-10-05, 10:41
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ett fullständigt vansinnigt spektakel, den där "drive by". Sågas av samtliga experter och läkare:
- Helt onödigt
- Utsatte en massa folk för livsfara
- Lär ha kostat skattebetalarna en rejäl slant

Bara detta spektakel visar att Trumpen är helt olämplig som president.

Det är helt vrickat och oerhört ansvarslöst. Personerna i bilen, samt de i stab och sjukvård som varit i kontakt med honom i samband med detta får om inte annat minst 14 dagar i karantän och löper en påtaglig risk för att smittas och bli sjuka. För ett politiskt jippo.

Om en vanlig medborgare i Sverige eller USA betett sig på ett liknande sätt efter att ha blivit konstaterad smittbärare så hade det förmodligen varit grund för åtal.
Citera
2020-10-05, 10:43
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Wow detta var nyheter för mig. Hoppas verkligen det inte blir så. Kärringen Pelosi är som den klassiska kvinnliga ONDSKEFULLA /VILLAIN i en disney-film med sitt anorektiska, insjunkna häxansikte. Elak och jävlig verkar hon vara också.

Har faktiskt alltid fått för mig att hon var democrat och anti-Trump. The more you know...

Håller absolut med.

Hon är demonrat och extremt anti-Trump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in