2020-10-04, 10:35
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukusson
Här är en t ex:
"Luis Ernesto Bilbao has a PhD in Physics from the University of Buenos Aires, is Adjunct Professor, and Independent Researcher, INFIP CONICET, UBA (the Faculty of Exact and Natural Sciences, University of Buenos Aires, Argentina)."

Jag kan ha fel, men det verka inte finnas/ har funnits någon Luis Ernesto Bilbao på UBA (University of Buenos Aires) . Stämmer namnet?
Citera
2020-10-04, 10:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jag kan ha fel, men det verka inte finnas/ har funnits någon Luis Ernesto Bilbao på UBA (University of Buenos Aires) . Stämmer namnet?
Jepp han finns.
En jag diskuterat det med har dels letat upp honom, dels haft mailkonversation med honom.

Detta hittade jag om honom när jag googlade nu:
https://scholar.google.com/citations?user=nPFZCowAAAAJ&hl=en
Senast redigerad av Kukusson 2020-10-04 kl. 10:50.
Citera
2020-10-04, 10:49
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Finns denna länken https://www.df.uba.ar/es/component/researchers/miembro/204-Luis_Ernesto_Bilbao

Men jag hittar inte mer än Aulis https://www.aulis.com/double_shadow.htm där det påstås att denne Luis skrivit en artikel om Apollo.

Men man kanske ska maila och fråga honom, Aulis är ju inte trovärdighetens borg.

Edit: Och en person när de var många enligt en skribent är lite klent.
Senast redigerad av kjellkritisk 2020-10-04 kl. 10:52.
Citera
2020-10-04, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Finns denna länken https://www.df.uba.ar/es/component/researchers/miembro/204-Luis_Ernesto_Bilbao

Men jag hittar inte mer än Aulis https://www.aulis.com/double_shadow.htm där det påstås att denne Luis skrivit en artikel om Apollo.

Men man kanske ska maila och fråga honom, Aulis är ju inte trovärdighetens borg.
Maila honom, han svarade i alla fall förr.
Citera
2020-10-04, 10:55
Bannlyst
Citat:
Här är en till:
Alexander Popov*PhD was born in 1943 and graduated from the*Moscow Engineering Physics Institute (MEPhI)*Department of Experimental and theoretical physics in 1966. He spent time in special design departments, but mostly working in MEPhI.

In 1973 Popov received his PhD in MEPhI with his thesis on "Investigation of the interaction of optical radiation with the active medium of gas lasers."

In 1984 he became a Doctor of Physical and Mathematical Sciences in MEPhI with his thesis on "Laser absorption analysis of molecular gases."
Citera
2020-10-04, 11:05
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jepp han finns.
En jag diskuterat det med har dels letat upp honom, dels haft mailkonversation med honom.

Detta hittade jag om honom när jag googlade nu:
https://scholar.google.com/citations?user=nPFZCowAAAAJ&hl=en

Citat:

Tack för detta ! Ja det har du rätt, men då borde skriften om Apollo finnas att ladda ner. Oftast via en länk på hans "sida".
Citera
2020-10-04, 11:09
Bannlyst
Citat:
Tack för detta ! Ja det har du rätt, men då borde skriften om Apollo finnas att ladda ner. Oftast via en länk på hans "sida".
Maila honom!
Han svarade som sagt förut.
Citera
2020-10-04, 11:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Här är en t ex:
"Luis Ernesto Bilbao has a PhD in Physics from the University of Buenos Aires, is Adjunct Professor, and Independent Researcher, INFIP CONICET, UBA (the Faculty of Exact and Natural Sciences, University of Buenos Aires, Argentina)."

En plasmafysiker som på sin fritid skrivit om skuggorna på fotografier.
Visst - han är en ”vetenskapsman” men inte inom det område han kritiserar..
Citera
2020-10-04, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
En plasmafysiker som på sin fritid skrivit om skuggorna på fotografier.
Visst - han är en ”vetenskapsman” men inte inom det område han kritiserar..
Här är en expert på film:
"Leonid Konovalov*graduated with honours from the Camera Department of VGIK in 1987. He has been teaching at VGIK for 28 years and now teaches at the Moscow School of Cinema and at the University. He is an Associate Professor in the Camera Department of the Russian State University of Cinematography. Konovalov was camera operator/ additional camera operator on many movies and film series. He was camera operator on the movie*The Belovs*which received the State Award in 1994.

Leonid is a participant in television shows like*The Battle of Psychics, Psychics are Investigating, Secret Signs*as well as contributing to TV programs dealing with the Moon landings on major Russian networks such as*TV Centre,*RenTV*and*Zvezda.

Leonid Konovalov engineered the non-standard photographic films RETRO and DS-50 at the Shostka Chemical Plant "Svema" which were used in the production of 14 movies. In the magazine*Cinema and Television Technology*(in Russian) Leonid has published seven articles in scientific and technical topics. He also has written the book*How to Make Sense of Films."
Citera
2020-10-04, 12:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Här är en expert på film:
"Leonid Konovalov*graduated with honours from the Camera Department of VGIK in 1987. He has been teaching at VGIK for 28 years and now teaches at the Moscow School of Cinema and at the University. He is an Associate Professor in the Camera Department of the Russian State University of Cinematography. Konovalov was camera operator/ additional camera operator on many movies and film series. He was camera operator on the movie*The Belovs*which received the State Award in 1994.

Leonid is a participant in television shows like*The Battle of Psychics, Psychics are Investigating, Secret Signs*as well as contributing to TV programs dealing with the Moon landings on major Russian networks such as*TV Centre,*RenTV*and*Zvezda.

Leonid Konovalov engineered the non-standard photographic films RETRO and DS-50 at the Shostka Chemical Plant "Svema" which were used in the production of 14 movies. In the magazine*Cinema and Television Technology*(in Russian) Leonid has published seven articles in scientific and technical topics. He also has written the book*How to Make Sense of Films."
Jaha?
Jag frågade inte om - och ifrågasatte inte att - det finns filmkunniga som ifrågasatt månlandningen. Jag ifrågasatte varför du drog upp en plasmafysiker som trovärdig när det gäller att tolka skuggor på gamla svartvita månfotografier?
Citera
2020-10-04, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jaha?
Jag frågade inte om - och ifrågasatte inte att - det finns filmkunniga som ifrågasatt månlandningen. Jag ifrågasatte varför du drog upp en plasmafysiker som trovärdig när det gäller att tolka skuggor på gamla svartvita månfotografier?
Någon frågade efter forskare som inte tror på månlandningarna.
Hen har fått 3 hittills och jag kan fortsätta ifall hen inte är nöjd ännu.
Citera
2020-10-04, 12:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Någon frågade efter forskare som inte tror på månlandningarna.
Hen har fått 3 hittills och jag kan fortsätta ifall hen inte är nöjd ännu.

Men det lär väl vara underförstått att de ska vara aktiva inom de fält de uttalar sig om? En plasmafysiker uttalar sig om fotografier? Kunde ju lika gärna ha varit en dagisfröken eller någon i utanförskap med havererad skolgång som uttalar sig om trickfilm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in