2020-10-04, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
JFK mordet var bra för the deep state.
JFK försökte riva ned FED genom akt 11110 (executive act 11110), hur lång tid efter att det kom till att känna tog det inte innan han blev skjuten?
Det här talet säger ett och annat: https://www.bitchute.com/video/mmPhQss6fyk7/
(Fanns tidigare på youtube, säger en del om vilken censurering som görs just nu)

Jag tror även att Trumpen är äkta på sitt sätt i att rensa ut den djupa staten, det mesta tyder på det med tanke på alla försök att få bort honom från makten och att det nuv. etablissemanget och media avskyr honom.

Osäkerheten som skapats just nu är enorm. Intressant vecka väntar.
Senaste är att han flugits med militärhelikopter till sjukhus och behandlas med remdesvir och ett annat preparat som var i FAS III (läkemedlet Regn-Cov2 från Regeneron).

Jag har en dålig magkänsla av detta, men det skapar OnT fynd på börsen.
Det kommer dock bli turbulent och det kan bli ett rejält magplask framöver med tanke på Brexit 15okt om den landar hårt och presidentvalet slutar upp i en enda röra.
Deep state är något bra, eliten skall styra och inga jävlas svetsare..
Citera
2020-10-04, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Köprek från DI.. Jag ser det som en säljsignal. Vad gott har klanen Bonnier bidragit med de senaste 20 åren?
Så du vet inget om Bonnier (heller) 😂
Citera
2020-10-04, 09:38
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Deep state är något bra, eliten skall styra och inga jävlas svetsare..

Då går börsen bra ja... Sedan huruvida det är bra eller inte för mänskligheten beror på din förståelse i vad det innebär och om en gillar status quo och kan acceptera det så visst.
Ignorance is a bless
Citera
2020-10-04, 09:40
Medlem
Citat:
Tror att du kan räkna bort stöden på Aker BP, Equinor och Lune.
Aker BP eller Equinor tittar jag på hela tiden för att ligga lång i, men som Equinor själva annonserat så har dom gjort sig av med 30 % av prospekteringspersonalen och det är stora strejkproblem.
Kommer givetvis påverka Aker BP också.

Det Equinor även annonserade om är att eftersom situationen är som den är så kommer de inte starta upp så många nya projekt, vilket kan ge problem på marknaden senare.

Tror att Aker BP och Equinor tar sig, LUNE är jag sämre insatt i.
Men jag tittar på situationen nu och känner att... runt 90-100 kr kan det falla till (magkänsla ;-)) om det vill sig illa och att gå in på nuvarande kurser kan absolut betyda uppsida inom ett par år men inte kortsiktigt, det har jag sjukt svårt att tro. Men volatil marknad så mycket kan hända på kort tid.
Jag har insideinfo om oljebolagen och inget jag kommer köpa
Citera
2020-10-04, 09:44
Medlem
Citat:
Då går börsen bra ja... Sedan huruvida det är bra eller inte för mänskligheten beror på din förståelse i vad det innebär och om en gillar status quo och kan acceptera det så visst.
Ignorance is a bless
Den enda mänsklighet jag bryr mig om är min familj och mina bröder. Men att man självklart hjälper andra i nöd när man har det bra själv är en självklarhet, själv skänker jag 25k om året och mer kommer det bli.
Citera
2020-10-04, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Jag har insideinfo om oljebolagen och inget jag kommer köpa

Inte än men kanske snart? Olja kommer att finnas kvar länge till. Det kommer även att finnas bolag som tjänar pengar på olja i decennier. Frågan blir då bara vad som är rätt tidpunkt att köpa.

Jag själv bevakar Ovintiv Inc fortfarande. Ett stort bolag med P/E på -0.5 ungefär är ju inte hållbart men om man väntar in ett kursras på 75% så kommer saken i ett annat läge
Citera
2020-10-04, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Inte än men kanske snart? Olja kommer att finnas kvar länge till. Det kommer även att finnas bolag som tjänar pengar på olja i decennier. Frågan blir då bara vad som är rätt tidpunkt att köpa.

Jag själv bevakar Ovintiv Inc fortfarande. Ett stort bolag med P/E på -0.5 ungefär är ju inte hållbart men om man väntar in ett kursras på 75% så kommer saken i ett annat läge
Är så många saker med olja som man inte kan förutse, räcker med ett krig på nån plats eller nån liten katastrof någonstans som ingen hört talas om så rasar priset.
Har ägt massa i olja tidigare men det är det slut med nu (och förmodligen för all framtid) för min del.
Citera
2020-10-04, 12:28
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Trump blir snuvig
Ryktena florerar bland experterna på nätet
Räknar ( hoppas ) på ett hack nedåt på måndag
Fullständig idioti att inte passa på att köpa då
Oktober är dessutom en ljummen börsmånad (se köp) . I november börjar det bra halvåret om man gillar värdeutveckling
Själv föredrar jag mer aktier / krona , samlare som man är
Kollade precis terminerna på IG. Dom står på lätt rött. Marknaden följer noga snuvans utveckling.
Citera
2020-10-04, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Kollade precis terminerna på IG. Dom står på lätt rött. Marknaden följer noga snuvans utveckling.

Omx står +0.4 för mig på ig?

Hur kollar du?
Citera
2020-10-04, 15:38
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temujin56
Omx står +0.4 för mig på ig?

Hur kollar du?
Det är vad terminen hamnade på vid stängningen i fredags kväll. Du får titta på Wall Street och Tyskland30. OMX är inte öppen för helghandel.
Citera
2020-10-04, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Personligen tror jag att det kommer gå upp mkt på måndag. Det var goda nyheter från Trumps läkarteam. Såvidare inget nytt inträffar imorgon.

Nu ser det lite ljusare ut. Trump verkar inte vara så sjuk som många trode.

https://omni.se/a/1BnkwQ
Citera
2020-10-05, 00:11
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temujin56
Nu ser det lite ljusare ut. Trump verkar inte vara så sjuk som många trode.

https://omni.se/a/1BnkwQ

S&P-terminerna (SPX500USD) öppnar också starkt, runt +0.34% första minuten och har sedan fortsatt upp något:
https://i.imgur.com/4SVRkaQ.png

Om det står sig eller inte återstår dock att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in