Citat:
Det har varit uppe i tråden när frågan var aktuell:Du kommer med många tveksamma påståenden utan att ange källa. Hur vet du att Sverige och Danmark har samma överlevnadsgrad bland äldre?
Du påstår även i ett annat inlägg att folk på äldreboenden lever 6 månader i snitt. Jag minns dock glasklart att Yngve Gustavsson, geriatrikprofessor, sade i en intervju att 50% av inskrivna på äldreboende fortfarande lever efter två år. Så en genomsnittsöverlevnad på 6 månader låter som en omöjlighet.
Så har du källor som backar upp dina påståenden eller fantiserar du ihop dina argument för att rädda skinnet på dessa mördarbyråkrater? Är du möjligen själv delaktig i äldremorden?
Det ska bli spännande med IVOs granskning och med coronakomissionens slutsatser. Men jag tror att allt kommer att sopas under mattan och hemligstämplas. För egentligen borde det ju vankas fängelse för hundratals läkare och sjukvårdspersonal som vägrat de äldre syrgas och istället pumpat dem fulla med morfin.
Du påstår även i ett annat inlägg att folk på äldreboenden lever 6 månader i snitt. Jag minns dock glasklart att Yngve Gustavsson, geriatrikprofessor, sade i en intervju att 50% av inskrivna på äldreboende fortfarande lever efter två år. Så en genomsnittsöverlevnad på 6 månader låter som en omöjlighet.
Så har du källor som backar upp dina påståenden eller fantiserar du ihop dina argument för att rädda skinnet på dessa mördarbyråkrater? Är du möjligen själv delaktig i äldremorden?
Det ska bli spännande med IVOs granskning och med coronakomissionens slutsatser. Men jag tror att allt kommer att sopas under mattan och hemligstämplas. För egentligen borde det ju vankas fängelse för hundratals läkare och sjukvårdspersonal som vägrat de äldre syrgas och istället pumpat dem fulla med morfin.
https://www.dagenssamhalle.se/debatt/det-finns-inga-demensfria-aldreboenden-20639
Den genomsnittliga tiden på ett boende har hastigt förkortats. 2014 visade Äldrecentrum att snittiden i Stockholm var nere i 6-8 månader. En femtedel dör inom en månad efter inflyttning – på Kungsholmen var siffran 25-30 procent. Utvecklingen uppgavs vara likvärdig i hela landet.Det har inte förbättrats sen 2014. Trenden går i motsatt riktning.
https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2020/06/skr-lika-stor-andel-aldre-som-dott-i-grannlanderna/
Enligt rapporten är 89 procent av de som avlidit i covid-19 i Sverige över 70 år. I Norge och Finland är samma siffra 87 procent och i Danmark 88 procent.Snittålder är inte exakt samma sak som överlevnadsgrad. Men om man utgår ifrån att befolkningsstrukturen och smittans utbredning inte skiljer sig dramatiskt åt mellan de nordiska länderna, så är det indirekt samma sak.