Citat:
Ursprungligen postat av
2006
När man hör Mona Sahlins osannolika förklaringar i Söndagsintervjun så häpnar man.
Hon är helt i Trump klass när det gäller att förvanska sanningen med 'alternativa fakta'.
Alternativa "fake news", alltså - Ja det ligger mycket i detta. Sahlins "Sanningar" är det nog bara hon själv som förstår sig på, typ...
Citat:
Ursprungligen postat av
slampen
Om detta stämmer kan jag absolut förstå om det leder till trauma.
Haha, den var bra den, den kommentaren satt lika bra som en välriktad pungspark, typ
Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
När man har sådana där summor hos krononfogden, hur mycket ränta är det hos honom ?
Någon undrade här om Mona Sahlin kunde komma ifråga för sk skuldsanering:
- Nej så ligger det inte till. Hon har tillräckligt med pension för att skulden ska kunna avbetalas inom rimlig tid. Därför kan hon inte komma ifråga för att bli beviljad skuldsanering.
Skuldsanering medges bara till dem som inom överskådlig framtid inte kan betala tillbaks skulden, det kallas också att stå på obestånd.
Citat:
Ursprungligen postat av
nbsp
Det normala är väl att alla inteckningar i fastigheten rensas innan ägandet överförs. För att Monas ochj Bosses bank ska ta bort fastigheten som säkerhet vill de nog att Mona och Bosse pyntar sitt lån. Om de sen kan få ett nytt lån utan fastighet som säkerhet är en annan sak.
Tack för synpunkten, den är väl värd att beakta.
Ja fast vi vet inte om Mona kan ha tagit lånet utan Bosses vetskap ?
Man kan gissa att Bosse i så fall är ganska jävligt förbannad, fan vet ?
Nej så kan det ju inte ligga till att nya ägarna övertar radhuset och det står kvar inteckningar ifrån förre ägaren.
Ett problem som möjligen kan finnas i andra (U-)länder typ, men knappast här.
Har banken gjort rätt så ska de ju kvitta bort lånet mot köpeskillingen.
Eller lägga upp ett nytt lån, fast då blir det nya villkor förstås.
Ja, jag vet inte vad fan Mona Sahlin har hållit på med, men det ser mycket knasigt ut.
Hur fan lyckades hon med att kvittera ut ett lån på 500 000 kronor när hon redan satt i klorna hos KFM, Kronkalle ? Och haft KFM efter sig av och till ? Och det under måånga år.
OBS Att jag har ingen insyn i att det skulle handla om ett blancolån, bara att summan 550 000 kronor stämmer hyfsat med att lånet togs samtidigt som radhuset såldes, plus räntan.
Alltså att lånet var på 500 000 kronor plus att räntan nu ackumulerats till drygt 50 000 kronor.
I och för sig att de kan ha haft en ny bostad med priset 5 milj på på gång, men affären sket sig
- Vad i hekvete de skulle med Solsidan till då, det vet bara de själva...
Citat:
Ursprungligen postat av
25cm-slak
Idéerna om mona som någon slag hypersmart bedragerska faller rätt platt med tanke på hennes skulder hos Kronis.
Jovisst så är det, just att de åkte fast var ju inte så smart, nej.
Att de (troligen) bjöd mot varandra är ju bara det vrålkorkat. Bara det förefaller ju som att de inte tänkte fullfölja affären. Och det tyder möjligen på att det var lånelöftet eller lånet som var det allra viktigaste.
De hade inte alls för avsikt att använda bostaden själva ser det ut som.
Är det någon som vet om det fanns en tredje budgivare, och vem det skulle kunna vara ?
Var avsikten hos Mona och Labbe bara att trissa upp priset, varpå de hoppat av affären, och bostaden gått till "tredje man" istället.
Det ryktas ju om att de övriga i BRF Glädjen försöker tvinga av dödsboet lägenheten med att betala ett förnedrande lågt pris. Och det är kanske dem som är den tredje budgivaren.
Helt snurrigt alltihopa, de hade ju kunnat haft en bra tillvaro med sina "vita" pengar ändå ?
Vad fan som var tanken är ta mig fan inte lätt att förstå sig på.
Möjligen får man veta detta i efterhand.
De här lirarna, Mona Sahlin, Malmings och Jensens i BRF Glädjen de känner varandra sedan tidigare, tydligen. Så de har kokat ihop någon slags affär i skumrask som gick helt åt helvete, typ..
Vi kan nog känna oss säkra på att S gör allt för att dölja eländet.
Om "intygen" har använts vid flera tillfällen så är det ju uppenbart att de var medvetna om bedrägerierna, eller hur ?
Är det någon som vet om det finns någon substans alls i påståendet om FN-tjänst ?
Fanns det ens någon sådan tjänst att söka överhuvudtaget ?
Jag känner mig ganska säker på att "FN-tjänsten" bara är typ hittepå

Och den här teorin om avhoppar-verksamheten, finns det egentligen någon som helst fakta bakom detta ?
Skulle den lägenheten fungera särskilt bra i det avseendet, tro ?
Man kan ju tro att avhoppare ifrån IS hellre vill gömma sig i typ en bunker, eller något liknande ?
Det är ju mycket som är "hittepå" i hela den här historien