2020-10-04, 08:30
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Elfsborg har inte vunnit sen i mitten av augusti. Åtta raka utan seger. Hade de bara haft hyfsad form under perioden och tagit säg 3-4 segrar så hade man legat kring samma poäng som MFF...
Ja precis, man trodde vid den tiden att Elfsborg skulle vara i toppen och kriga, men att X:a sig igenom serien vinner man inte.
Citera
2020-10-04, 09:28
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
ÖFK var vi bra mycket bättre än i första mötet, ett av de där obegripliga kryssen enligt mig, visst plast och bortaplan gör väl uppgiften svårare men kan vi spela typ som i hemmamatchen så tycker jag att vi skall vinna den matchen.

Skall väl säga att ÖFK typ är det sista laget jag kollar på AS, dom kanske inte är så usla som dom framstod som på GU, jag har egentligen inte sett dom så mycket utan baserar det på när vi mötte dom.

ÖFK har ju steppat upp sedan nye tränaren fått ordning på laget. Nu sitter jag inte och kollar på det gänget men resultaten visar ju att man fått ordning på grejerna ändå sett till hur det såg i början.

Sedan är det som du är inne på viss skillnad på fotbollsplan, sommar mot ÖFK borta i månadsskiftet nov/dec...

Tja, Varberg idag då. Varken Sebban eller JJ är med i truppen. Borgar för Bjärs-Calisir som mittlås och att Erlingmark flyttar upp på mitten.
Det kan, iom att såväl AIK som HIF spelar tidiga matcher vara rejäl press på oss att plocka den då. För Varberg ger en trea säker mark och ett i praktiken säkrat kontrakt.

Extremt jobbig match iaf.
Citera
2020-10-04, 09:55
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
ÖFK har ju steppat upp sedan nye tränaren fått ordning på laget. Nu sitter jag inte och kollar på det gänget men resultaten visar ju att man fått ordning på grejerna ändå sett till hur det såg i början.

Sedan är det som du är inne på viss skillnad på fotbollsplan, sommar mot ÖFK borta i månadsskiftet nov/dec...

Tja, Varberg idag då. Varken Sebban eller JJ är med i truppen. Borgar för Bjärs-Calisir som mittlås och att Erlingmark flyttar upp på mitten.
Det kan, iom att såväl AIK som HIF spelar tidiga matcher vara rejäl press på oss att plocka den då. För Varberg ger en trea säker mark och ett i praktiken säkrat kontrakt.

Extremt jobbig match iaf.
Ponera att AIK torskar samtidigt som Göteborg & Helsingborg vinner.. Då har vi tre lag på 24 poäng inför landslagsuppehållet..

Vid förlust för oss idag vore det en brutal lättnad om iaf Varberg och/eller Mjällby gör sitt jobb å vinner.. Ångestladdad dag alltså, t.o.m så att man skiter i El Plastico vilket i vanliga fall brukar va rätt underhållande att kolla på som utomstående.
Citera
2020-10-04, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
ÖFK är tämligen usla framåt. Men angränsar till topplag bakåt, med seriens så långt bästa målvakt(Dahlberg är nog lika bra, men har ännu inte hunnit stå så många matcher). Svinjobbig bortamatch just därför att dom spelar precis likadant hemma som borta och gärna kryper ned med hela laget i eget straffområde, inte sällan med 3-4 spelare i skottlinjen. Uppenbart inte många lag som klarar att spela igenom den köttmuren sedan dom gjorde tränarbytet.

Ja dom har inte släppt in många mål, vi borde definitivt ha gjort fler än 2 stycken mot dom dock, minst 3, men egentligen fler än så, men som sagt, vi har haft förtvivlat svårt att ta vara på våra chanser i år. Dom gjorde iofs ett fint mål mot oss, men det andra var ju lite flax.

Nu är vi ju inte samma lag som vi var då dock, återstår att se om det är bra eller dåligt.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Den nya tränaren fanns ju när vi mötte dom i Augusti också, han tog väl över i början av Juli. Det är ett dåligt fotbollslag... offensivt, men bra defensivt.
Citera
2020-10-04, 11:00
Medlem
nomadics avatar
Alltid skönt att ha spelat tidigt i en omgång när man väl lyckats vinna. Dagens matcher hade varit mer nervösa att följa om vi förlorat mot Elfsborg igår, nu blir det bara kul.

Oj vad man plötsligt håller på Varberg och Mjällby idag, drömmen vore ju att cementera nuvarande bottenstrid ordentligt. Bara Östersund som saknas där också.
Citera
2020-10-04, 11:22
Medlem
Vad som talar för vinst idag? Att djurgårn kan inte vinna.
Vad som talar för förlust idag? Att Bajen 2020 är en bergochdalbana, en vinst följs alltid upp med en förlust. Och vi vann senast...
Citera
2020-10-04, 14:08
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vad som talar för vinst idag? Att djurgårn kan inte vinna.
Vad som talar för förlust idag? Att Bajen 2020 är en bergochdalbana, en vinst följs alltid upp med en förlust. Och vi vann senast...
Idag vänder vi derbyskutan..
Tyvärr är det matcher som dessa som man mest saknar att man inte får gå.
Citera
2020-10-04, 16:39
Medlem
Fred Friendlys avatar
Säsongen i ett nötskal. Tappa segrar i slutet. Herregud vad besviken man blir.
Citera
2020-10-04, 16:48
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Säsongen i ett nötskal. Tappa segrar i slutet. Herregud vad besviken man blir.
Jepp, Mall 1A för oss den här säsongen. En sen fast situation och vi kan inte få bort bollen vilket resulterar i två vaskade poäng.

Så jävla bedrövligt. Till råga på allt Jeahze (förmodligen) långtidsskadad, såg illa ut när han bars ut på bår.
Citera
2020-10-04, 16:50
Medlem
Rättvist med kryss ändå. Parodi till fotbollsmatch. Två riktigt dåliga lag.
Citera
2020-10-04, 17:20
Medlem
100% att jag kommer ta mitt liv innan säsongens slut och 100% att det är Bajens förtjänst.

Jag mår så obeskrivligt dåligt över hur den här klubben behandlar mig.
Citera
2020-10-04, 17:24
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
100% att jag kommer ta mitt liv innan säsongens slut och 100% att det är Bajens förtjänst.

Jag mår så obeskrivligt dåligt över hur den här klubben behandlar mig.
Jag mår skitbra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in