2020-10-02, 20:25
Medlem
I förra omgången fanns det flera roliga matcher (utöver sitt eget lag), men nu?

Häcken - Falkenberg
Örebro - Elfsborg
Mjällby - Helsingborg
Djurgården - Hammarby
Östersund - AIK
Göteborg - Varberg
Norrköping - Sirius
Kalmar - Malmö

Mjällby & Göteborg kanske är lite ångestkul för bottenstriden. Mittenderbyt där bägge lagen har hemmaplan är kul för Stockholmare.
Citera
2020-10-02, 20:34
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Häcken - Falkenberg
Örebro - Elfsborg
Mjällby - Helsingborg
Djurgården - Hammarby
Östersund - AIK
Göteborg - Varberg
Norrköping - Sirius
Kalmar - Malmö

Mjällby & Göteborg kanske är lite ångestkul för bottenstriden. Mittenderbyt där bägge lagen har hemmaplan är kul för Stockholmare.

Peking - Sirius bör väl vara underhållande för neutrala supportrar? Allsvenskans två målgladaste lag med starka offensiver och bristfälligt försvarsspel. Blev sex mål senast lagen möttes.
Citera
2020-10-02, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Peking - Sirius bör väl vara underhållande för neutrala supportrar? Allsvenskans två målgladaste lag med starka offensiver och bristfälligt försvarsspel. Blev sex mål senast lagen möttes.
Peking - Sirius, famlar du inte efter halmstrån?

Örebro - Elfsborg. Örebro har tagit 10p på 5 senaste. Är Elfsborg borta från top-3.

Östersund-AIK. Bägge lagen bytte tränare. Östersund stormar fram, AIK har kanske ngt på gång, och hittat sin defensiv med bara 1 insläppt mål på fem omgångar. Är krisen över....

Malmö - Kalmar. Toppen mot botten. Skräll eller många mål.

Halmstrån, halmstrån, halmstrån
Citera
2020-10-02, 21:55
Medlem
Citat:
Östersund är starka efter sitt tränarbyte. Med 19 poäng de senaste 10 omgångarna har de tagit flest poäng (Malmö har lika många) på de omgångarna. Göteborg näst minst, bara Falkenberg färre.

Vi mötte ÖFK i Augusti och det var ett av de sämsta lagen jag sett i år, en av de där "hur i helvete kunde vi inte vinna" matcherna som vi haft i år. Men så brände vi ännu en straff i den matchen, skulle iofs haft en straff till pga solklar handboll, men i vilket fall som helst, påminner matchen vi har mot dom om den i Augusti skall det bara vara 3 poäng, tre solklara poäng.
Citera
2020-10-02, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vi mötte ÖFK i Augusti och det var ett av de sämsta lagen jag sett i år, en av de där "hur i helvete kunde vi inte vinna" matcherna som vi haft i år. Men så brände vi ännu en straff i den matchen, skulle iofs haft en straff till pga solklar handboll, men i vilket fall som helst, påminner matchen vi har mot dom om den i Augusti skall det bara vara 3 poäng, tre solklara poäng.
Var inte bitter. 8 omgångar och 24 poäng kvar.

De är 6 poäng från europakval, ni är målskillnad från kval.

😉
Citera
2020-10-02, 22:55
Medlem
Citat:

Häcken - Falkenberg
Örebro - Elfsborg
Mjällby - Helsingborg
Djurgården - Hammarby
Östersund - AIK
Göteborg - Varberg
Norrköping - Sirius
Kalmar - Malmö

Kul att du som gnagare hånar DIF och Bajen för att de ligger i mitten.
Citera
2020-10-02, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Kul att du som gnagare hånar DIF och Bajen för att de ligger i mitten.
Det är väl så kul man får ha det i år? Hammarby skulle utmana om guldet, och Djurgården ta sig till europa. Vi har ju ett "utvecklingsår", lite motstuds och det blev ett avvecklingsår.
Citera
2020-10-03, 09:53
Medlem
Citat:

Där ligger mycket av ert misslyckande. Ni har fått för få straffar.
Citera
2020-10-03, 10:14
Medlem
nomadics avatar
Mjukispolarna Axel Kjäll och Jimmy Thelin valde alltså ursprungligen att gå emot regelverket som förbjuder spelförbud för utlånade spelare i sambandet med lånet av Hümmet. En muntlig överenskommelse stiftades om att det nog var bäst att spelaren inte skulle spelas mot sin ägande klubb idag.

När Deniz själv nåddes av detta ska han nu ha ringt och skällt ut dansbands-Jimmy till den grad att han slutligen gav med sig och tillåtit spel. Vågar man hoppas på en övertaggad Hümmet idag som målar och firar som en galning framför bortabänken?
Citera
2020-10-03, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Där ligger mycket av ert misslyckande. Ni har fått för få straffar.

I år har vi fått de flesta av våra straffar till skillnad mot fjolåret, någon för mycket i någon match, den mot ÖSK, för få i andra, t ex ÖFK. Men det spelar ju ingen roll när vi inte kan sätta dom, eller för den delen andra 100% chanser.

Citat:
Var inte bitter. 8 omgångar och 24 poäng kvar.

De är 6 poäng från europakval, ni är målskillnad från kval.

😉

Det var jag helt omedveten om, ÖFK är fortfarande ett av de sämsta lagen jag sett i år, skulle varit 3 poäng i den om vi kunde ta till vara på våra chanser.
Citera
2020-10-03, 10:18
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Jag känner tvärtom, riktigt härlig bottenstrid.

Gnaget vill man helst ha ut förstås av uppenbara skäl.
Därefter Blåvitt, dels för det är en rival men även för att man har varit så bortskämd med framgång rent historiskt att det känns jävligt fair att man ska få uppleva en sejour lägre ner i seriesystemet.
Helsingborg för man är en kommundopad klubb som totalt skiter i ekonomin med Sveriges mest världsfrånvända supportrar.
Kalmar för vi har så jävla svårt att slå dem. Vore sannerligen en lättnad om de åkte ur.
Falkenberg är ju jävligt meh, men är väl dem jag vill ha kvar mest pga skön bortaresa på sommaren (när man får närvara på matcher igen).

Jag vill främst ha ut lag som inte har en fotbollsplan. Nu lär det inte hända denna säsong tyvärr men likväl. Det är en viktig fråga. Hoppas det nu går igenom det där EU-kravet på att förbjuda plast av miljöskäl.

Sedan visst är det kul när det går åt skogen åt för typ AIK men det är samtidigt ett klassiskt möte.
Såväl HIF, Kalmar som Falkenberg är goa resor, speciellt på sommaren i sistnämndas fall och HIF är Danmark inkluderat.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Mardrömscenariot vore ju att AIK och Blåvitt står på samma poäng efter kommande omgång för efter det väntar AIK-IFK Göteborg 18 oktober.. Ångesten kan va olidlig..

Fast nu står man här efter två raka segrar (3 om man räknar med cupen) och läget känns någorlunda stabilt. Fast vid torsk mot ÖFK lär det kännas som ruta 1..

Det blir en ren ångestmatch ja.
Det är inte orimligt att vi har en sits där vi ligger riktigt pyrt till då, jag ser då inte morgondagens match mot Varberg som nån enkel match. HIF kan mycket väl slå Mjällby borta och ÖFK borta för er är sannerligen inte enkel den heller.
Det kan cementeras vilka som är i botten, även om det inför denna runda finns chans att dra ner såväl Mjällby, Varberg och ÖSK i den riktiga kvalstriden inför omgången.

Citat:
4 segrar för att vara på den säkra sidan, skiter i vilka vi vinner, bara vi vinner, men Varberg, HIF och ÖFK är tre som jag tycker vi borde kunna vinna mot. Tyvärr har vi ett anfallspar som består av 2 mittfältare som helt saknar speed så det är upp till kantsspelarna att få det att fungera och så fasta situationer.

ÖFK? Jag ser större chans mot ÖSK än mot ÖFK borta.
ÖFk är en vidrig förening på alla sätt och vis men det blir ingen lätt match där och då har vi verkligen större chans att slå ÖSK hemma.
Dessutom kommer ÖSK hemma i ett extremt viktigt läge (alla matcher är viktiga men likväl) ty innan den har vi med all sannolikhet fått stryk mot AIK och MFF borta. Då gäller det VERKLIGEN att vinna den.

Citat:

Häcken - Falkenberg
Örebro - Elfsborg
Mjällby - Helsingborg
Djurgården - Hammarby
Östersund - AIK
Göteborg - Varberg
Norrköping - Sirius
Kalmar - Malmö

Det beror väl på hur man ser det, idag blir det Häcken-Falkenberg och imorgon hinner man se Mjällby-HIF innan vår match. Viktiga matcher för vår del.
Citera
2020-10-03, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
ÖFK? Jag ser större chans mot ÖSK än mot ÖFK borta.
ÖFk är en vidrig förening på alla sätt och vis men det blir ingen lätt match där och då har vi verkligen större chans att slå ÖSK hemma.
Dessutom kommer ÖSK hemma i ett extremt viktigt läge (alla matcher är viktiga men likväl) ty innan den har vi med all sannolikhet fått stryk mot AIK och MFF borta. Då gäller det VERKLIGEN att vinna den.

ÖFK var vi bra mycket bättre än i första mötet, ett av de där obegripliga kryssen enligt mig, visst plast och bortaplan gör väl uppgiften svårare men kan vi spela typ som i hemmamatchen så tycker jag att vi skall vinna den matchen.

Skall väl säga att ÖFK typ är det sista laget jag kollar på AS, dom kanske inte är så usla som dom framstod som på GU, jag har egentligen inte sett dom så mycket utan baserar det på när vi mötte dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in