2020-10-03, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Äh, jag raljerade lite bara. Tror Oskar Månsson snackade något om att han skulle bli en riktig dunderförsäljning för AIK. Kan han naturligtvis fortfarande bli men undrade över tystnaden och den uteblivna platsen i AIK:s trupper sen han valde att bli finsk landslagsman.
Jag tror du blandar ihop Månssons uttalande om Abraham och Tihi om det är några tiotals miljoner du minns.

Däremot så ryktas det om Mets till Saudi för typ 4 miljoner. Känns OK för en bra estnisk landslagsman med ett år kvar på kontraktet, men inte fantastiskt. Frågan är om han ens är ordinarie i en fyback med denna trupp vi har.

Pengar in och sänkt lönekostnad.
Citera
2020-10-03, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
ÖFK var vi bra mycket bättre än i första mötet, ett av de där obegripliga kryssen enligt mig, visst plast och bortaplan gör väl uppgiften svårare men kan vi spela typ som i hemmamatchen så tycker jag att vi skall vinna den matchen.

Skall väl säga att ÖFK typ är det sista laget jag kollar på AS, dom kanske inte är så usla som dom framstod som på GU, jag har egentligen inte sett dom så mycket utan baserar det på när vi mötte dom.

ÖFK är tämligen usla framåt. Men angränsar till topplag bakåt, med seriens så långt bästa målvakt(Dahlberg är nog lika bra, men har ännu inte hunnit stå så många matcher). Svinjobbig bortamatch just därför att dom spelar precis likadant hemma som borta och gärna kryper ned med hela laget i eget straffområde, inte sällan med 3-4 spelare i skottlinjen. Uppenbart inte många lag som klarar att spela igenom den köttmuren sedan dom gjorde tränarbytet.
Citera
2020-10-03, 17:00
Medlem
nomadics avatar
Per Frick, den här segern dedikerar vi dig ditt jävla fitthål! Elfsborgs båda mål idag är helt fasansfullt feldömda så karman blir väl inte större än ett sent segermål när Elfsborg egentligen är bättre i andra halvlek.

Nionde platsen ska hem!
Citera
2020-10-03, 18:37
Medlem
Korders avatar
De enda lagen som vunnit minst tre av sina fem senaste i Allsvenskan är alltså Örebro och AIK...
Citera
2020-10-03, 20:01
Avslutad
Kul att se att Häcken verkade vilja spela idag igen, det var ett tag sedan nu. Och Hammar gjorde mål, chockartat. Han kommer såklart sitta på bänken ändå nästa match för Lindgren spelade i Ajax för 42 år sedan så han skall såklart starta nästa omgång igen.

Yasin kan inte göra mål, jag har visserligen bara sett sammandraget idag men att inte ens chippen över målvakten orkar fram till mållinjen innan backen hinner upp den är så jävla talande.

Och sedan gjorde visst Wålemark mål igen, märkligt. Men han kommer såklart också sitta på bänken igen efter landslagsuppehållet när Leo är tillbaka för Yasin måste ju såklart få fortsätta sätta rekord i missade målchanser. Allt annat vore en skandal.

Intertotocupen here we come! Hallefuckingluja.
Citera
2020-10-03, 20:52
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Kul att se att Häcken verkade vilja spela idag igen, det var ett tag sedan nu. Och Hammar gjorde mål, chockartat. Han kommer såklart sitta på bänken ändå nästa match för Lindgren spelade i Ajax för 42 år sedan så han skall såklart starta nästa omgång igen.

Yasin kan inte göra mål, jag har visserligen bara sett sammandraget idag men att inte ens chippen över målvakten orkar fram till mållinjen innan backen hinner upp den är så jävla talande.

Och sedan gjorde visst Wålemark mål igen, märkligt. Men han kommer såklart också sitta på bänken igen efter landslagsuppehållet när Leo är tillbaka för Yasin måste ju såklart få fortsätta sätta rekord i missade målchanser. Allt annat vore en skandal.

Lindgren är väl lagkapten? Vill du se nån annan kapten?
Citera
2020-10-03, 22:28
Medlem
Citat:

Summera säsongen när den är över. Era kvarvarande matcher ser överkomliga ut?

Helsingborg
Mjällby
Djurgården
Hammarby
Östersund
Göteborg
Örebro
Kalmar

Vad är er bästa ligaplacering?
Citera
2020-10-04, 00:04
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
De enda lagen som vunnit minst tre av sina fem senaste i Allsvenskan är alltså Örebro och AIK...
Samt att de enda lag som inte vunnit på fem matcher är Djurgården och Elfsborg. Det svänger snabbt.
Citera
2020-10-04, 01:18
Medlem
Korders avatar
Citat:

Om någon ska petas till förmån för Hammar så är det väl snarare Toivio och inte Lindgren? Kan inte påstå att jag sett Häckens alla matcher, men i dem jag sett har Lindgren gjort ett betydligt större intryck än Toivio.
Citera
2020-10-04, 01:20
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Samt att de enda lag som inte vunnit på fem matcher är Djurgården och Elfsborg. Det svänger snabbt.

Elfsborg har inte vunnit sen i mitten av augusti. Åtta raka utan seger. Hade de bara haft hyfsad form under perioden och tagit säg 3-4 segrar så hade man legat kring samma poäng som MFF...
Citera
2020-10-04, 07:08
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Helsingborg
Mjällby
Djurgården
Hammarby
Östersund
Göteborg
Örebro
Kalmar

2:a 2012
Citera
2020-10-04, 08:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Helsingborg
Mjällby
Djurgården
Hammarby
Östersund
Göteborg
Örebro
Kalmar

I dom första mötena tog vi totalt 9 poäng i dom matcherna du räknar upp.
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Om någon ska petas till förmån för Hammar så är det väl snarare Toivio och inte Lindgren? Kan inte påstå att jag sett Häckens alla matcher, men i dem jag sett har Lindgren gjort ett betydligt större intryck än Toivio.

Jo du har rätt. Toivio har varit direkt svag i många matcher fast även Lindgren går helt klart åt fel håll. Hammar är bättre än både Lindgren och Toivio i såväl försvar som anfall. Lindgren har ett fint uppspel var tredje match som på något sätt höjer hans status.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in