2020-09-30, 01:25
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Vad är skillnaden mellan ett AAA-spel och ett AAAA-spel?

Det är ingen som vet än, troligen att studion som gör skiten är ännu större och därmed så ska den vara "next gen"...Skulle jag göra en höftskjuten gissning så skulle jag säga att det är absolut ingen skillnad alls bara en ursäkt för att få ta ut hutlösa priser
Citera
2020-09-30, 01:56
Medlem
Brazillionaires avatar
Beyond Good and Evil 2 är ett av spelen som sägs vara AAAA. Det är ett spel som varit i utveckling väldigt länge och i princip nu missat den åttonde generationen av tvspelskonsoler. Kollar man på de trailers som finns för detta spelet så inser man snabbt att hela konceptet om AAAA-spel kommer floppa. Det är inte mycket mening att betala extrema priser för ett spel bara för städerna är onödigt stora. Tvärtom tror jag det blir en nackdel för hur det är att spela dessa spel.
Citera
2020-09-30, 11:07
Medlem
Alla dumhuvuden som använder begreppet AAAA bör sätta sig en stund och fundera på vad ni håller på med.
Citera
2020-09-30, 16:28
Medlem
Fangfaces avatar
Aldrig ens hört talas om AAAA spel tills för nån vecka sedan. Finns sådana spel redan eller är det nåt som kommer?
Citera
2020-09-30, 16:47
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allafolkehorungar
Varför vill man ha ps5 på release?

Finns inga bra spel vid lanseringen.
Säg nu inte Demon Souls...

Demon Souls
Citera
2020-09-30, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Aldrig ens hört talas om AAAA spel tills för nån vecka sedan. Finns sådana spel redan eller är det nåt som kommer?

Nej det finns eller kommer inte. Det är bara ett buzzword som spelföretagen försöker lansera för att motivera höjda spelpriser i framtiden.
Citera
2020-10-01, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fetsomfaan
när kommer man att kunna köpa konsoler efter alla pre orders?.
kommer det ta lång tid efter dom släppt att få in nya konsoler, "vi som inte har förbokat"

hur lång tid tog det innan man kunde köpa för ps4?

Det var åtminstone till Mars 2014 som de skickade ut förhandsbokningarna för PS4.
Citera
2020-10-01, 16:06
Medlem
Neroxxs avatar
Med tanke på förhandsbokningstrulet så lär det kanske ta ett tag innan vi som inte förhandsbokat tidigt kommer få möjlighet att köpa en konsol. Om ni inte ens alla som förhandsbokat kommer få en konsol vid releasen så lär det ta ett tag som sagt.

Får dock hoppas att det inte tar allt för lång tid, jag har visserligen inga problem att vänta till nästa år men det är ju trist för alla som vill ha en. Angående AAAA så är det ju rent bs. Får hoppas det påfyndet går i graven snabbt.
Citera
2020-10-01, 17:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Med tanke på förhandsbokningstrulet så lär det kanske ta ett tag innan vi som inte förhandsbokat tidigt kommer få möjlighet att köpa en konsol. Om ni inte ens alla som förhandsbokat kommer få en konsol vid releasen så lär det ta ett tag som sagt.

Får dock hoppas att det inte tar allt för lång tid, jag har visserligen inga problem att vänta till nästa år men det är ju trist för alla som vill ha en. Angående AAAA så är det ju rent bs. Får hoppas det påfyndet går i graven snabbt.

Strulet hade nog inte varit lika illa om det hade varit ett normalt år, AAAA spelen verkar inte gå i graven, Ubisoft jobbar tydligen på 2 sådana spel så vi lär nog tyvärr få se allt fler studios som går ut med att de kommer att göra det
Citera
2020-10-01, 19:22
Medlem
dumbaZs avatar
Hur var det med PS4?
Var det svårt att få tag på en ifall man inte hade förhandsbokat någon månad efter release?
Citera
2020-10-02, 15:51
Medlem
Jag vill också få svar på detta... hur är det med mediamarkt? Såg att man kunde boka från dom fortfarande.
Citera
2020-10-02, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumbaZ
Hur var det med PS4?
Var det svårt att få tag på en ifall man inte hade förhandsbokat någon månad efter release?

Ja, jag minns att jag skulle köpa ett PS4 strax efter release och då sa killen i butiken att det skulle dröja ungefär ett halvår innan de skulle få in dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in