2020-10-03, 23:37
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
En svoger av TH er ikke en slektning.
Mannlige slektninger er brødre, nevøer, fettere og sønn, der sistnevnte er utelukket ifølge Nrk.
Den omtalte slektningen er siktet, så trusselen er ikke bare hans subjektive oppfatning.
Vitnet som ble truet kan være flere.
Hans vitnemål om ekteskapet tilsier at han kjenner ekteparet godt. Altså ikke en tilfeldig kollega.
Hans konflikt med TH kan være av personlig art, men slike har vi vel ikke hørt noe om.
Vi har derimot hørt nyss om gamle konflikter med svoger.
Av nyere saker tenker jeg på uenighet med GHH om forretningsdrift
og en mulig overensstemmelse om ektepakten med advokaten BB.
Et par ting jeg lurer på:
Ble VE registrert i en bomstasjon i en leiebil på vei mot Kvitfjell på gjerningsdagen?
Har TH og VE opplyst at de satt i et møte mellom kl 9 og 10 på gjerningsdagen?
Edit: Vet vi noe om møter senere på dagen?
Det høres ikke ut som om vitnet som ble truet på telefon var en forretningspartner. Tror det dreier seg om en personlig relasjon som kjente ekteparet. Derimot er det mulig at slektningen som nå er siktet har truet andre potensielle vitner også, f.eks. risset "vær stille" i biler. Vi vet at dette skjedde med en av THs forretningspartnere, og det kan tenkes å være en av de to du nevner. Både GHH og BB sitter nok på mye informasjon om TH.
Citera
2020-10-03, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Kan det ikke være et viktig vitne i forhold til VE som er siktet? (Hvis det er han)
Det vil si vitne er viktig i forhold til at VE ikke har det alibiet han sa med at de var på hytten 31, men 1 i stedet, som vil si at han kanskje ikke har noe sterkt alibi for hvor han var 31?

Han roter det til ved å lage oppstuss for at vitnet skal lyge. Måtte bare kommentert det lett med at "åja, mulig jeg tok feil dag" Nå fremstår slektningen som interessant istedet for
Citera
2020-10-03, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Tenkte på henne, men stemmer det når vitnet i tillegg til opplysninger om ekteskapet "har gitt politiet informasjon om en tidligere konflikt med drapssiktede Tom Hagen"?

Nei ikke det vi vet om. Men om det var kjent vold i ekteskapet, så kan venninnen ha støttet AE til å gå. Og han kan ha avskåret henne. Men ellers passer det ikke helt
Citera
2020-10-03, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Han roter det til ved å lage oppstuss for at vitnet skal lyge. Måtte bare kommentert det lett med at "åja, mulig jeg tok feil dag" Nå fremstår slektningen som interessant istedet for
Ja, det er en av to punkter som gjør at jeg vurderer at det kan være en annen grunn enn datoene.
Det ene punktet er jo, hvorfor true et "vitne" som ikke har noe med saken å gjøre fremfor å bare si at man tok feil.
Det andre punktet er informasjonen om ekteskapet virker å ha noe med trusselen å gjøre, som gjør at datoen ikke er temaet for trusselen.

Videre er et mulig svar på punkt nummer en, en grunn til å true "vitne" kan jo være at vitne har vært med på det som gjør at det ikke var fare for avsløring ved å sende en trussel, men nå legger vitne skylden over på slektningen? Dette var ikke en del av planen til slektningen. Slektningen kan jo ikke si ja det stemmer jeg truet han, og han var med på det, for da blir jo alt avslørt...?

Uansett hva denne såkalte slektningen har truet med, så vil jo det oppfattes som mistenkelig av motpart.
Kan det være at motpart mistenker slektningen på grunn av rykter rundt ekteskapet, men at slektningen egentlig ikke har sagt noe truende i det hele tatt?
Hvordan sikte en person basert på en telefonsamtale dem ikke har noe bevis på hva som er sagt?
Citera
2020-10-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ja, det er en av to punkter som gjør at jeg vurderer at det kan være en annen grunn enn datoene.
Det ene punktet er jo, hvorfor true et "vitne" som ikke har noe med saken å gjøre fremfor å bare si at man tok feil.
Det andre punktet er informasjonen om ekteskapet virker å ha noe med trusselen å gjøre, som gjør at datoen ikke er temaet for trusselen.

Videre er et mulig svar på punkt nummer en, en grunn til å true "vitne" kan jo være at vitne har vært med på det som gjør at det ikke var fare for avsløring ved å sende en trussel, men nå legger vitne skylden over på slektningen? Dette var ikke en del av planen til slektningen. Slektningen kan jo ikke si ja det stemmer jeg truet han, og han var med på det, for da blir jo alt avslørt...?

Uansett hva denne såkalte slektningen har truet med, så vil jo det oppfattes som mistenkelig av motpart.
Kan det være at motpart mistenker slektningen på grunn av rykter rundt ekteskapet, men at slektningen egentlig ikke har sagt noe truende i det hele tatt?
Hvordan sikte en person basert på en telefonsamtale dem ikke har noe bevis på hva som er sagt?
Fetad: Vi vet ikke om det ble tatt opptak av samtalen. Det sto i en artikkel om at det var noe skriftlig også:

Ifølge VGs opplysninger har vitnet forklart til politiet at samtalen opplevdes som truende. I tillegg har vitnet forklart at det opplevdes som et forsøk på å påvirke tidligere politiforklaringer.
Vitnet har også forklart seg til politiet om skriftlig kommunikasjon som vedkommende mener underbygger dette.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BlJAbv/loerenskog-saken-hagen-slektning-siktet-for-vitnepaavirkning
Citera
2020-10-03, 23:49
Medlem
Jofs avatar
Men har ni inte löst det här ÄN!!
Ältar småsaker.
Forsätter ni norrmän i den har takten lär det här preskriberas.
Skärp er nu. Eller lägg ner fallet.
Citera
2020-10-03, 23:50
Medlem
Citat:

Det er tatt ut en siktelse så da er det sikkert mer enn bare antagelser, ser ellers liten vits i å forsøke å analysere noe man ikke vet noe om.
Citera
2020-10-03, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Han er nok en person under etterforskning, men jeg vet ingenting sikkert.
https://www.nettavisen.no/nyheter/mann-i-tom-hagens-naere-krets-etterforskes-som-mulig-medvirker/3423961120.html

I denne artikkelen fra Nettavisen fortelles det om en nær medarbeider som er grillet om blant annet ektepakten, ekteskapet og sitt forhold til TH og AEH.
Jeg antar at det er samme person media sikter til i lørdagens artikkel i VG om slektningen.
Citera
2020-10-03, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det vet vi faktisk ikke i det hele tatt.

Vi vet faktisk så lite at, basert på dagens info, kan dette være sant:

Eks. pseudosvogeren (de var bare kjærester) henvender seg til et av barna eller andre vitner og sier:

«Nå må du fortelle sannheten.»

Hvis han gjør dette litt truende, er det grunn til å anmelde.

Og politiet, som kanskje bare nå planlegger for når de skal frafalle siktelsen mot TH, velger å ta affære for å vise at de ikke har vært tendensiøse i sin etterforskning.

OBS! Jeg sier ikke at dette er skjedd.

Jeg sier bare at jeg har like godt hold for mitt forslag, som du har for: «Eneste vi vet med sikkerhet er at vedkommende sitter på inkriminerende opplysninger som kan skade TH.»

Vi vet faktisk ikke det i det hele tatt.

Man stryker i logikk med slike konklusjoner.

Var ikke ex svogeren samboer med TH sin søster i lang tid. Omgangsvenner og barna var også venner som lekte sammen i oppveksten.
Citera
2020-10-03, 23:52
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det høres ikke ut som om vitnet som ble truet på telefon var en forretningspartner. Tror det dreier seg om en personlig relasjon som kjente ekteparet. Derimot er det mulig at slektningen som nå er siktet har truet andre potensielle vitner også, f.eks. risset "vær stille" i biler. Vi vet at dette skjedde med en av THs forretningspartnere, og det kan tenkes å være en av de to du nevner. Både GHH og BB sitter nok på mye informasjon om TH.
Jeg tenkte på en forretningsforbindelse som også har en nær relasjon til ekteparet.
Derfor ble GHH og BB nærliggende.
Men det er ikke mye vi får vite om vitnet.
Citera
2020-10-03, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
I denne artikkelen fra Nettavisen fortelles det om en nær medarbeider som er grillet om blant annet ektepakten, ekteskapet og sitt forhold til TH og AEH.
Jeg antar at det er samme person media sikter til i lørdagens artikkel i VG om slektningen.

Det er vel BB som er grillet om ektepakten.
Citera
2020-10-03, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Vi vet ikke om det ble tatt opptak av samtalen. Det sto i en artikkel om at det var noe skriftlig også:

Ifølge VGs opplysninger har vitnet forklart til politiet at samtalen opplevdes som truende. I tillegg har vitnet forklart at det opplevdes som et forsøk på å påvirke tidligere politiforklaringer.
Vitnet har også forklart seg til politiet om skriftlig kommunikasjon som vedkommende mener underbygger dette.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BlJAbv/loerenskog-saken-hagen-slektning-siktet-for-vitnepaavirkning
Det har jeg ikke fått med meg, skriftlig kommunikasjon, det gjør det enda mer interessant..
Litt vanskelig å nekte for skriftlig kommunikasjon, så lenge det ikke kun er en utskrift men faktisk på mail, sms eller lignende..
Det høres jo da ut som slektningen har et forhold til dette vitnet i og med at det er ulike kommunikasjonsplattformer.. Høres jo ut som en dum slektning, men det spørs jo hva det står svart på hvitt. Om det er en direkte trussel, eller at vitnet har "tolket" det slik..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in