2020-10-03, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Jeg tenker det samme.

Det eneste som får teorien min til å skurre er at reporteren sier "ekteskapelig problemer har vært diskutert", så da begynner jeg jo å lure på om det siktes til noe helt annet her?
Kan denne slektningen ha truet noen AE har vært i kontakt med ang. konflikt i ekteskapet om pengene?
En venninne, en advokat eller lignende? Noen som AE har betrodd seg til i tiden før forsvinningen? Det må jo være et vitne i tillegg, så at noen har fortalt politiet om et motiv og en krangel, kan dette kalles et vitne? Eller må et vitne være eksempelvis kontordamen eller sønnen som har snakket med AE? Hva skal til for å klassifiseres som et sentralt vitne?
Et vitne kan f.eks være en person som AE har betrodd seg til ja. Jeg har ikke forslag til hvem det kan være.
Citat:
Se svaret mitt over også, hvem andre kan eventuelt være aktuelle?

Jeg ser i artikkelen du postet nå at det står "han", så slektningen er i allefall en mann.
Jeg kan ikke tenke meg noen andre enn VE dersom det ikke er barna. Da må det være noen vi ikke har hørt om i det hele tatt i forbindelse med saken? (Tvilsomt)
I tillegg slektning passer godt til nevø, hadde det vært en nærmere, så tror jeg de hadde sagt familiemedlem?

Spørsmålet er om VE kjente RU?
Jeg vet ikke om de to kjente hverandre. Men jeg har lest at en eller flere (av "THs folk") deltok på ett eller flere av møtene på Futurum der kryptomannen og TH deltok. Se også svar over dette sitatet.

Etter det Dagbladet forstår skal det bare være to av møtene mellom «kryptomannen», Hagen og hans eiendomsselskap som har hatt en formell karakter. Det var i disse møtene at den siktede mannen i 30-åra skal ha foreslått sin forretningsidé, og det var etter disse møtene Hagen og hans selskap skal ha avslått forslaget om å investere beløp som skal ha dreid seg om flere titalls millioner kroner.
https://www.dagbladet.no/nyheter/kryptomannens-innlegg---ingenting-a-skjule/72454037
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-03 kl. 23:16.
Citera
2020-10-03, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Tror du har misforstått. Det er en mannlig slektning av TH som nå er siktet for trusler. Slektning er en person med blodsbånd. Vi vet samtidig (NRK) at det ikke er sønnen.

Du kan ha rett, altså at det kan være en av hans mange søsken. Eller en fjern fetter.

Et par av søsknene har jo vært ute og vært veldig tydelige på at han er uskyldig.

Ikke vet jeg hvem det kan være, men poenget er det samme; dette trenger slettes ikke være noen som har vært ute for å redde TH.
Citera
2020-10-03, 23:12
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Edit; Hvis dere leser om hva advokatfirmaet til slektningen spesialiserer seg på ;

Djerv Advokatfirma AS består av tre engasjerte advokater med særlig erfaring fra straffesaker, herunder økonomisk kriminalitet. Vi yter også bistand innenfor fagområdene arbeidsrett, barne- og familierett, arv og skifte, samt fast eiendom.

Tilfeldig? Har jo ikke hørt om dette firmaet før, så det kan vel være av grunn at dette advokatfirmaet er valgt? Tanker?
Vel, hvis det nå er VE som er siktet så er jo kona hans jurist, tidl rådgiver for statsministerens kontor, så da har de sikkert mange kontakter og vet hvem de bør ringe til når det brenner under bena.
Citera
2020-10-03, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Et vitne kan f.eks være en person som AE har betrodd seg til ja.

Jeg vet ikke om de to kjente hverandre. Men jeg har lest at en eller flere (av "THs folk") deltok på ett eller flere av møtene på Futurum der kryptomannen og TH deltok. Se også svar over dette sitatet.
Ja, hvis VE og RU kjente hverandre på et vis, så gjør det jo saken enda mer interessant..
(Og bra for sønnen sin del, som jeg hele tiden tidligere har hatt en finger med enten han vet det eller ikke i forhold til at han kjenner RU)

Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Vel, hvis det nå er VE som er siktet så er jo kona hans jurist, tidl rådgiver for statsministerens kontor, så da har de sikkert mange kontakter og vet hvem de bør ringe til når det brenner under bena.
Initialer på kona?
Ja, det virker jo litt for rart at det firmaet er valgt tilfeldig med tanke på spesialisering og hvor nytt det er..
Citera
2020-10-03, 23:17
Medlem
brukerinnes avatar
En svoger av TH er ikke en slektning.
Mannlige slektninger er brødre, nevøer, fettere og sønn, der sistnevnte er utelukket ifølge Nrk.
Den omtalte slektningen er siktet, så trusselen er ikke bare hans subjektive oppfatning.
Vitnet som ble truet kan være flere.
Hans vitnemål om ekteskapet tilsier at han kjenner ekteparet godt. Altså ikke en tilfeldig kollega.
Hans konflikt med TH kan være av personlig art, men slike har vi vel ikke hørt noe om.
Vi har derimot hørt nyss om gamle konflikter med svoger.
Av nyere saker tenker jeg på uenighet med GHH om forretningsdrift
og en mulig overensstemmelse om ektepakten med advokaten BB.
Et par ting jeg lurer på:
Ble VE registrert i en bomstasjon i en leiebil på vei mot Kvitfjell på gjerningsdagen?
Har TH og VE opplyst at de satt i et møte mellom kl 9 og 10 på gjerningsdagen?
Edit: Vet vi noe om møter senere på dagen?
Senast redigerad av brukerinne 2020-10-03 kl. 23:24.
Citera
2020-10-03, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Det er jo nesten ingen fra TT her, det sier meg at de aldri var interesserte i oppreisning for AE.
Det eneste som betydde noe var at TH var uskyldig.

Ja det virker sånn. Nærmer en seg visse tema blir det veldig hektisk også. Det virker veldig innlysende hva det går i.
Citera
2020-10-03, 23:18
Medlem
Citat:
Ja, hvis VE og RU kjente hverandre på et vis, så gjør det jo saken enda mer interessant..
(Og bra for sønnen sin del, som jeg hele tiden tidligere har hatt en finger med enten han vet det eller ikke i forhold til at han kjenner RU)
Se også tilføyelse med sitat og link til artikkel angående møtene: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
("møtene mellom «kryptomannen», Hagen og hans eiendomsselskap")
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-03 kl. 23:21.
Citera
2020-10-03, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
En svoger av TH er ikke en slektning.
Mannlige slektninger er brødre, nevøer og sønn, der sistnevnte er utelukket ifølge Nrk.
Den omtalte slektningen er siktet, så trusselen er ikke bare hans subjektive oppfatning.
Vitnet som ble truet kan være flere.
Hans vitnemål om ekteskapet tilsier at han kjenner ekteparet godt. Altså ikke en tilfeldig kollega.
Hans konflikt med TH kan være av personlig art, men slike har vi vel ikke hørt noe om.
Vi har derimot hørt nyss om gamle konflikter med svoger.
Av nyere saker tenker jeg på uenighet med GHH om forretningsdrift
og en mulig overensstemmelse om ektepakten med advokaten BB.
Et par ting jeg lurer på:
Ble VE registrert i en bomstasjon i en leiebil på vei mot Kvitfjell på gjerningsdagen?
Har TH og VE opplyst at de satt i et møte mellom kl 9 og 10 på gjerningsdagen?

Kan de ha funnet ut at VE ikke var på møte mellom 9 og 10, men i leiebil på vei et sted?
I så fall rakner forklaringen til Tom også uten at det beviser at de har gjort noe med AE.
Citera
2020-10-03, 23:22
Medlem
Slettsnokens avatar
Det er nesten ikke til å tro hvor klønete det går an å være. En så nøye planlagt aksjon, med research og forberedelser, og så mye på spill, så skjønner de ikke at det å «røre vitner» bare vil føre de enda dypere ned i gjørma?
Citera
2020-10-03, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-star
Vedkommende som ble truet kan jo være en venninne av AE. En som kjenner henne veldig godt
Henne tenkte jeg på. Hun har ikke sagt noe offentlig. En AE stolte helt virket det som. Og 100% lojal. Kan ikke være lett å overtale eller skremme. Er det noe mørkt tror jeg hun er den som vet. Og derfor et "farlig" vitne
Citera
2020-10-03, 23:31
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Henne tenkte jeg på. Hun har ikke sagt noe offentlig. En AE stolte helt virket det som. Og 100% lojal. Kan ikke være lett å overtale eller skremme. Er det noe mørkt tror jeg hun er den som vet. Og derfor et "farlig" vitne

Tenkte på henne, men stemmer det når vitnet i tillegg til opplysninger om ekteskapet "har gitt politiet informasjon om en tidligere konflikt med drapssiktede Tom Hagen"?
Citera
2020-10-03, 23:36
Medlem
Er det bekreftet om det vitnet som ble truet er en mann eller kvinne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in