Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-21, 01:28
  #55273
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
Hvem er mere egnet til å etterligne AEH sin stemme utover eget blod?

Lønningsdama spiller ingen rolle utover at hun sikkert er lojal, og dermed ikke ønsker å spekulere eller gå ut med at det KAN HA VÆRT en annes stemme hun egentlig hørte på telefonen og den ville nok være datters.

Ikke vet jeg hennes alibi osv, men det er ganske lurt å la noen immitere AEH sin stemme, ringe fra det huset slik at telefonen er der den skal, noe alle vet er viktig.

så etter å ha gjennomført dette, var operasjon rød BMW neste skritt for å "sementere" kidnappingen...

Huff, begynner du også med denne røde X3-en nå... Skinnende blank grill og blankt bensinlokk, men så møkkete skilter at de ikke lot seg lese fra 1 meters avstand.
Citera
2020-11-21, 01:29
  #55274
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Huff, begynner du også med denne røde X3-en nå... Skinnende blank grill og blankt bensinlokk, men så møkkete skilter at de ikke lot seg lese fra 1 meters avstand.

Vel. Den er i sakskomplekset, så den må nesten med den også enten du vil eller ikke:-)
Citera
2020-11-21, 01:31
  #55275
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Huff, begynner du også med denne røde X3-en nå... Skinnende blank grill og blankt bensinlokk, men så møkkete skilter at de ikke lot seg lese fra 1 meters avstand.

ten points
Citera
2020-11-21, 01:35
  #55276
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
Vel. Den er i sakskomplekset, så den må nesten med den også enten du vil eller ikke:-)

Alt som skjedde på Østlandet den dagen trenger ikke å ha med H*gensaken å gjøre.
Citera
2020-11-21, 01:39
  #55277
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Alt som skjedde på Østlandet den dagen trenger ikke å ha med H*gensaken å gjøre.

nei men som du selv sa. Tilsmussede skilter.

Opptreden til bilen var påfallende og kan fint passe inn i en konstruert kidnappings sak om du ønsker å virkelig overbevise ikke bare politiet, men media og folket.

Timeline messig kan det jo stemme med først å immitere mors stemme for så å immitere mor i den røde BMWen?

Det låter ikke usannsynlig om du spør meg. Dette blir jo spekulasjon som alt annet når man feks ikke vet en skit om barnas gjøren og laden den dagen. For alt jeg vet kan de ha knallsolide alibier er mere tvilsomme som fra nære relasjoner feks.

"If you cant convince them, confuse them"...
__________________
Senast redigerad av Sherlock.Undt.Holm 2020-11-21 kl. 01:42.
Citera
2020-11-21, 01:45
  #55278
Medlem
Nottelitens avatar
Jag ser att folk ständigt skriver att barnen är överens och stöder fadern, deras advokat säger samma sak, men vet vi om det är sant?
hur stöder de sin far?
stöder de verkligen faren med att hålla tyst och försöka fokusera på andra saker?
Citera
2020-11-21, 01:52
  #55279
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
nei men som du selv sa. Tilsmussede skilter.

Opptreden til bilen var påfallende og kan fint passe inn i en konstruert kidnappings sak om du ønsker å virkelig overbevise ikke bare politiet, men media og folket.

Timeline messig kan det jo stemme med først å immitere mors stemme for så å immitere mor i den røde BMWen?

Det låter ikke usannsynlig om du spør meg. Dette blir jo spekulasjon som alt annet når man feks ikke vet en skit om barnas gjøren og laden den dagen. For alt jeg vet kan de ha knallsolide alibier er mere tvilsomme som fra nære relasjoner feks.

"If you cant convince them, confuse them"...

det fetade
det fokuset som den norska polisen har på saknade skyltar och smutsiga skyltar för att ta alla som smyger i Bommringene så tvivlar jag på att den bilen har kört från Lørenskog till Ås utan att någon polis har sett och minimum noterad bil, datum och tid...
Citera
2020-11-21, 02:19
  #55280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Ja, det er ingen tvil om at du er overbevist.
Hvem av barna tror du er uskyldig i så tilfelle? Presten som mistet barnevakta?
Det var meg. Og jeg tenkte på hestejenta, ho som er nevnt i brevet, er uskyldig. Eller var. Hun har vel skjønt det nå.
Pga:
TH kunne drept AE alene, og eventuelt hjulpet presten med "å laste bilen" før han dro på jobb. Presten ringer seg selv (kommer på at hun ikke kan svare fordi mobilen ligger jo hjemme? ) men mest sannsynlig mer villedning, og sender sms til seg selv, før hun ringer TEH (og TH forer ham senere med info fra samtalen med lønn). Videre stager presten åstedet og kjører bort bilen med AE til avtalt sted.
Hestejenta kan ha spilt en uvitende rolle ved at hun ble nevnt i brevet og ble derfor vettskremt, og ville vært troverdig utad om en eventuell mediestrategi fra TH hadde kommet, om det hadde spilt seg ut annerledes, noe det tyder på at TH ønsket.
Jeg ser rett og slett ikke noe grunn til at det skal være nødvendig med flere aktører i/rundt huset, og ett (en) telefonalibivitne. Jo flere kokker, dess mer søl...


Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er helt fryktelig hvordan han uttaler seg. Hva tror du at SH mener om at TH nå svarer mediene på direkten selv. Jeg kan ikke tenke meg at TH har fått uttalelsen sin godkjent av SH.

Jeg synes vi må være litt snille med, eller ihvertfall avventende mot, Gard Lier, AEHs bistandsadvokat.

Hvis TH blir dømt for å ha drept AEH 31. oktober 2018, vil barna, AEHs livsarvinger, indirekte bli hans klienter. Blir TH dømt skal fellesboet gjøres opp per drapstidspunkt. Jeg håper Gard Lier vil gå for 50% av alle verdier til AEH. Barna vil deretter arve hennes del av boet. Og slippe fri fra sin far
Stort sett alltid enig med deg, men ikke i dette. Av naturlige grunner... Vi får se hvordan det spiller seg ut om det i det hele tatt kommer en løsning. Er TH alene i familien om dette har du selvfølgelig rett
Uttalelsene om THs reaksjon(er) stiller jeg meg bak! Syk, syk mann.
Citera
2020-11-21, 02:26
  #55281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ganske imponerende av TH å koble et anonymt googlesøk om skilsmisse fra noen år tilbake med en gammel avisartikkel, og samtidig huske at dette er hendelser fra samme tidspunkt i akkurat 2017.

Dette greier han selv om han uttaler at skilsmisse aldri har vært et tema.
Og flittig notere ned alt så han ikke skal glemme noe. Har han dårlig hukommelse eller ikke? Eller er ikke de siste notatbøkene forsvunnet allikevel kanskje? Mon tro om det er en bok fra bla 2017 politiet leter etter?
Citera
2020-11-21, 05:17
  #55282
Avstängd
Fenvatnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg har ikke misforstått noe som helst. Du la ut navnet på en som var siktet i en forsvinningssak. I tillegg har du lagt ut navnet og adressen til broren! Ingen er dømt i denne saken, og den siktede er dermed å anse som uskyldig. Hva du mener om skyldspørsmålet er selvsagt irrelevant.

Når det gjelder Far*al, så er du som har dratt ham inn i saken. Lat ikke som om du ikke husker dette. Du viste til hans videoer på Youtube, og han var i dine øyne en kapasitet på området, en ekspert på området psykopati og narsissisme.
Da jeg googlet ham, viste jeg til en link som ledet rett til dommen. Dommen viste at han var dømt for flere straffbare forhold. Dommen viste at han blant annet hadde forfalsket sitt vitnemål for å komme inn på psykologistudiet i Bergen.
Du presterte den gangen å så tvil om dommen var ekte.
Du mislikte også at jeg linket til denne Wikipedia-artikkelen, og påstod at dette kunne være falske opplysninger. Hvis det hadde vært riktig, hadde han selvsagt ryddet opp i dette. Det har han ikke gjort, og det er vel en bekreftelse i seg selv på at opplysningene er riktige.
https://no.wikipedia.org/wiki/Rune_Fardal

Det var heller ingen andre enn deg som trakk Reikerå* inn i denne tråden. Grunnen til at jeg trakk inn disse "heltene", er at du har kopiert deres metoder, og at dette er klassisk for denne konspinoia-gjengen. Man henger ut folk som narsissister og psykopater, og nå setter du igang med en ny konspirasjonsteori, denne gangen rettes skytset mot advokat A.Holden. I dine øyne er dette "logisk" .
Og før du rekker å spørre: Nei, jeg er ikke sint! Jeg er derimot oppgitt over dine fjollerier. Det siste er nå at jeg ikke kan dokumentere at jeg har fulgt med på Flashback i 10 år? Hvor lavpannet er det mulig å bli, finnes det ikke grenser for dine tåpeligheter?
Her er Wikipediasiden til "menneskerettsadvokaten".
https://no.wikipedia.org/wiki/Marius_Reiker%C3%A5s


Ordsalat fra deg, uten noe innhold med tyngde.
Har aldri dratt Fardal inn i noen sak. Jeg har nevnt i forbifarten at han har noen videoer om narsissisme, men jeg har aldri sagt at TH er narsissist, men at han er psykopat med narsissistiske trekk. Jeg har aldri sagt at Fardal har noen videoer om psykopati. Har aldri dratt inn Reikerås heller. Han jobber med menneskerettigheter, og hva har det med Sloraveien å gjøre? Du virker desperat etter å lede inn på lange sidespor. Krakilsk vil jeg kanskje heller si

Når det gjelder saken fra Bergen. Det er forskjell på siktet og et vitne. At du ønsker å legge ut navn på et nøkkelvitner i en drapssak, forteller litt om deg. Det viser jo at du ønsker å stoppe dem. At du ønsker å forsvare den siktede. Forøvrig kommer jeg til å fortsette med å legge ut navn på folk i drapssaker. At du mener at Bjarte Larsen i Krabbedalen 54 i Bergen er uskyldig, og at det er greit å legge ut adressen til kusinen som lever i skjul, det får stå for din regning.

Når det gjelder psykopati, så har den nevnte Daniel mange videoer om Psykopati. Hans studier baserer seg på mange års egenerfaring, og også studier av Robert Hare.
Citera
2020-11-21, 06:28
  #55283
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
nei men som du selv sa. Tilsmussede skilter.

Opptreden til bilen var påfallende og kan fint passe inn i en konstruert kidnappings sak om du ønsker å virkelig overbevise ikke bare politiet, men media og folket.

Timeline messig kan det jo stemme med først å immitere mors stemme for så å immitere mor i den røde BMWen?

Det låter ikke usannsynlig om du spør meg. Dette blir jo spekulasjon som alt annet når man feks ikke vet en skit om barnas gjøren og laden den dagen. For alt jeg vet kan de ha knallsolide alibier er mere tvilsomme som fra nære relasjoner feks.

"If you cant convince them, confuse them"...

Den røde BMWen har ikke noe med AE å gjøre, er etterforsket og sjekket ut av saken.
Citera
2020-11-21, 07:32
  #55284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopphode
Du ber Minnimus om å underbygge sine påstander med linker til artikler. Da kan det være lurt holde seg selv til den samme standarden, for nå sprer du feilinformasjon.

(21m50sek) TE: "Jeg husker jeg var ung journalist i lokalavisa da hadde vi egen reportasjebil [...] og så kjørte vi når vi hørte politiet på politiradioen når vi hørte at noe hadde skjedd."

Og så Milli litt senere: "Var noe av det samme, ja. Vi hadde døgnkontinuerlig vakt [...] vi sov jo med politiradio på nattbordet, ofte på. Slitsomt, ja. Men det gav jo ofte uttelling i form av saker."

Alt dette er i fortid. I TE sitt tilfelle, så sier han i episoden at han startet i VG da lommemannen ble tatt, altså i 2008. Altså jobbet han i lokalavisen, og dermed snakker om hendelser, som hendte for minst 12 år siden.

Og så har vi denne artikkelen fra 2015: Nødetatene stenger ute blålysjegere og journalister.
Takk for opplysninger og korrigering! Jeg beklager at jeg skrev noe som ikke stemmer.
Jeg hørte ikke hele episoden, og jeg må ha hørt feil angående det med politiradio. Jeg hørte kun korte bruddstykker av det meste av den episoden da jeg lette etter hvor de snakket om Lørenskogsaken.

Edit: Jeg postet jo linken til den episoden i krimpodden kort tid etter at jeg siterte Kornblomst, men jeg hadde dessverre hørt feil og derfor skrev jeg uheldigvis noe som ikke stemmer.
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-21 kl. 08:28.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback