2020-10-03, 21:46
Medlem
Givet att det er eks svoger som blitt"truet".
Citera
2020-10-03, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Det samme tenker jeg. Kan nok hende han reiste nordover med sin døde tante i leiebilen...

Hvem kan vitnet vaere?
Citera
2020-10-03, 21:52
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja, det kommer an på hva man tror mest på, en dekkhistorie underbygget av planlagt villedning, eller dekkoperasjon, med innleide kriminelle som bortførte AEH, levende eller død, i morgentimene forsvinningsdagen.

Politiet snakker om en dekkhistorie, en fingert bortføring, så det er vel min versjon som ligger tettest opp til politiets hypotese.

Vi vil jo få en oppklaring av saken, og se hva fasiten sier. Før eller senere.

Ligger ikke hovedforskjellen mellom din og Minnimus sin teori i at du tror det skjedde før TH dro på jobb mens Minnimus tror det skjedde etterpå? Dekkhistorie er vel aktuelt i begge tilfeller? Jeg heller til at det skjedde etter han dro på jobb.
Citera
2020-10-03, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiimpaa
Givet att det er eks svoger som blitt"truet".

Eks svoger vaere i Krimpod 2
Citera
2020-10-03, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Ligger ikke hovedforskjellen mellom din og Minnimus sin teori i at du tror det skjedde før TH dro på jobb mens Minnimus tror det skjedde etterpå? Dekkhistorie er vel aktuelt i begge tilfeller? Jeg heller til at det skjedde etter han dro på jobb.

Nei, jeg skiller klart mellom dekkhistorie og dekkoperasjon.

Det er forestilling om at bortføring og drap skjedde etter at TH dro på jobb, mens drapet og skjuling av liket skjedde på et tidligere tidspunkt, i løpet av natten. En dekkhistorie ville innebære at Futurum-mennene, div bilobeservasjoner, Hettemannen, forfalskede telefonsamtaler osv, er planlagte villedninger for å skape en forestilling om at drap og bortføring skjedde på et annet tidspunkt enn det reelle. Men noe gikk galt med gjennomføringen, foreløpig er det uklart nøyaktig hva.

Mens en dekkoperasjon ville innebære at Futurum-mennene, bilobservasjoner, Hettemannen er reelle og kriminelle innleide personer som var i området og bortførte eller drepte AEH etter 09:16 engang. Og telefonsamtalene var ekte. De innleide kriminelle skulle gjennomføre en bortføring, noe uventet skjedde, og noen ting gikk galt i forhold til planleggingen.
Citera
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Det har i hvert fall hvert en av de største forskjellene slik jeg forstår det. Kornblomst har vært en forkjemper for at TH har vært alene, at drapet har skjedd på nattestid (?) og at AE har vært gjemt i SV4, feks støpt inn i kjelleren. Noen av disse teoriene har hun kanskje endret oppfatning av underveis. Jeg tror det var vært en fingert kidnapping men ekte drap/bortføring fra boligen. Jeg tror at det har vært flere om ugjerningen. Og jeg tror at samtalene/livstegnene på morgenen var ekte.
Senast redigerad av Minnimus 2020-10-03 kl. 22:16.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Eks svoger vaere i Krimpod 2

Eks svoger sagde bare sin mening
Citera
2020-10-03, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
NRK er også kjent med identiteten til slektningen.

NRK var tidlig kjent med utviklingen i saken og stilte flere spørsmål til Øst politidistrikt. Politiet ønsket ikke å bekrefte siktelsen.
– Av hensyn til etterforskingen ønsker ikke politiet å fortløpende kommentere eventuelle siktelser, eller spekulasjoner om dette, sier politiinspektør Agnes Beate Hemiø i Øst politidistrikt til NRK.

https://www.nrk.no/norge/hagen-slektning-siktet-for-vitnepavirkning-i-forsvinningssaken-1.15185193

Hvem kan ha gitt de opplysningene til media?

Det vitnet som er blitt truet kanskje. Vedkommende er muligens redd, eller vettskremt.

Kanskje det føles tryggere at ihvertfall noen journalister er informerte om truslene. I tillegg til politiet.
Citera
2020-10-03, 22:04
Medlem
Eks svoger sagde bare sin mening
Citera
2020-10-03, 22:08
Medlem
Det er jo nesten ingen fra TT her, det sier meg at de aldri var interesserte i oppreisning for AE.
Det eneste som betydde noe var at TH var uskyldig.
Citera
2020-10-03, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Ja, jeg er klar over denne advokatens mening. Jeg tror hun tar feil, men AEH kunne sikkert vært sikret noen millioner, det er sikkert og visst.
For TH teller hver krone og han kan ha fått panikk igjen. Hvem vet hva han trodde kunne skje hvis saken ble satt på spissen. Hvis han truet aeh til å signere ektepakten kan den ugyldiggjøres. Ekteskapets lengde, hennes bidrag i hjemmet, på futurum med diverse, tatt seg av felles barn, ektepaktens tilblivelse med frarøving av felles hjem over lang tid, skjevhet i formue, tapt pensjon og inntekt, på bar bakke, ths grådighet osv vil få en domsol til å gruse ektepakten.
Senast redigerad av LH07 2020-10-03 kl. 22:18.
Citera
2020-10-03, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det vitnet som er blitt truet kanskje. Vedkommende er muligens redd, eller vettskremt.

Kanskje det føles tryggere at ihvertfall noen journalister er informerte om truslene. I tillegg til politiet.
Takk for svar! Hvis det er slik, tenker du at vitnet kontaktet media ganske snart etter det skjedde?
Det kan høres ut som om Nrk har visst om saken i lang tid: "NRK var tidlig kjent med utviklingen i saken og stilte flere spørsmål til Øst politidistrikt."

Den siktedes forsvarer sa at anmeldelsen fremstår som oppkonstruert. Hvordan kan forsvareren ha den oppfatningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in