2020-10-03, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Kärt barn har många namn. FFP2 och FFP3 är väl egentligen andningsskydd. Den studien jag pratar om har påvisat att det är ytterst få som blir smittade genom kontaminerade ytor. Nästan alla som blir smittade blir det genom luften. Precis på samma sätt som förkylningsvirus.

Jag pratar om definitionen kring luftburet. Inte att droppar och aerosoler befinner sig i luft. Vi människor omgärdas också av luft, men inte är vi luftburna för det.
Citera
2020-10-03, 17:30
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Jag har inte sett någon publikation där man torkat in aerosoler från covid-19 för att sedan undersöka ineffektivitet. Länka gärna i så fall.
Precis!
Tre saker måste vara uppfyllda.
  1. Den smittade avger små 0,005 mm droppar med virus i.
  2. Viruset överlever i dessa små droppar.
  3. Tillräcklig mängd virus/smådroppar överförs.
Citera
2020-10-03, 17:39
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Du begriper ju inte vad det är jag säger?

Om någon ena dagen går ut med att hemarbete är ojämlikt och inte aktuellt för Sverige, för att några dagar senare rekommendera hemsrbete är ju något fel i huvudet?

Att ens nämna ojämlikhet som en anledning är för mig ren dårskap.

Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Du får mitt stöd.
AT hade många riktigt dumma och dåliga uttalanden inledningsvis.

Vid rätt tillfälle sätter vi in den och den åtgärden.

Vi pikar snart.

Det var många gånger jag ville slänga fjärrkontrollen i huvudet på honom.

Man ville ju ha tydliga besked att förhålla sig till, inte svammel.
Nu i backspegeln tycker i alla fall jag att jag har större förståelse för varför klara och tydliga besked helt uteblev,
man hade ingen kunskap om viruset och man hade inga besked att ge.

Jamen då kan man ju va ödmjuk och erkänna det,

istället för att va så jävla kaxig och ha tokfel,

som Trump,

som när Tegnell läxade upp WHO att det minsann inte finns nån presymptomatisk smittspridning,

Folkhälsomyndigheten: Inga bevis för att coronaviruset sprids under inkubationstiden
https://www.dn.se/nyheter/sverige/folkhalsomyndigheten-inga-bevis-for-att-coronaviruset-sprids-under-inkubationstiden/

efter att han framträtt på SVT nyheterna och sagt att "det brukar inte vara så".

Istället har han anklagat alla andra (svenska forskarna, WHO) att ha fel,

fast de haft rätt,

och inte lyssnat på bättre vetande.

Receptet på en catastrophy coming,

som för Bolsonaro,

som för Trump.

EDIT: Idiot heter det på vanlig svenska.
Senast redigerad av gloffgloff 2020-10-03 kl. 18:10.
Citera
2020-10-03, 17:40
Medlem
.Dostoj.s avatar
Över 70 barn i Sverige är drabbade av allvarlig inflammation efter Covid-19, detta uppdaterat i september.
Grunna över vem ni skickar era barn till då alla SSk och läkare inte har samma kunskap och ödmjukhet inför viruset.
Betänk även att vuxna drabbas av inflammationer eller annan typ av skada.
En second opinion har aldrig varit viktigare då detta är ett okänt virus och kan ses med slarviga och okunniga ögon hos vissa. Alla besitterinte samma sunda förnuft och ödmjukhet.
Citera
2020-10-03, 17:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Du begriper ju inte vad det är jag säger?

Om någon ena dagen går ut med att hemarbete är ojämlikt och inte aktuellt för Sverige, för att några dagar senare rekommendera hemsrbete är ju något fel i huvudet?

Att ens nämna ojämlikhet som en anledning är för mig ren dårskap.
Jag pratar om ditt lögnaktiga påstående att Tegnell vägrade att införa hemarbete trots att det var nästan det första som infördes.
Citera
2020-10-03, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
I Sverige är det ju normalt och accepterat att ha 40-70 döda per månad. Helt galet egentligen vad vi accepterar.

Har funderat om man skulle göra 6000 vita kors och sätta upp dessa i Haga parken för att visa Tegnell och andras misslyckande med COVID-19.

Tegnell har ljugit hela tiden samitdigt som han inte brytt sig att så många dött
I Juli sa Tegnell att Sverige kommer lindrigare undan än Norge i höst. Åter igen en fakta-killgissnig á la Tegnell. N: 14149 coronafall, 274 coronadöda. S: 94283 coronafall, 5895 coronadöda.
https://twitter.com/suzanneforsstrm/status/1312122558959906818
Civilized countries do everything they can to keep COVID-19 low.

Not Sweden
🇸🇪
, the only country in the world who decided to get everyone infected. State epidemiologist Tegnell hopes that the pandemic will continue on the same level at least one more year. 668 new cases today.
1/
https://twitter.com/JoannaTeglund/status/1312117016849833985
https://twitter.com/JoannaTeglund/status/1312117020763197447
Citera
2020-10-03, 17:56
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag pratar om ditt lögnaktiga påstående att Tegnell vägrade att införa hemarbete trots att det var nästan det första som infördes.

Tegnell var ju emot hemarbete då det inte var jämlikt.
Citera
2020-10-03, 18:00
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0taAlarmist
Rädsla är smittsamt och värre än Corona. När ska du förstå det?

Gå du omkring och var rädd. Jag tycker synd om dig för det. Jag föraktar dig samtidigt för dina hjärndöda krav på nedstängningar och skolstängningar för ett litet skitvirus. Tur som nog har du ingen makt i samhället; ingen bryr sig om dig och dina egocentriska neuroser. Tack för mig.

Men ändå kommenterar du så lite verkar du bry dig i vart fall. För övrigt är det mängder av nationer som har stängt ned sina skolor åtminstone tidvis. I Europa hade nästan samtliga länder stängt ned skolorna i våras. Kommer du inte ihåg det? Hur definierar du för övrigt makt i samhället? Du har ingen aning om vem jag är eller vilka jag känner, eller vilka jag pratar med.
Citera
2020-10-03, 18:16
Avslutad
Citat:
Och igen då, redan i slutet av februari sa Tegnell i intervjuer att hemarbete kunde bli aktuellt om vi fick stor smittspridning i Sverige. Den 12 mars sa han att hemarbete är en ojämlik åtgärde som det kan finnas anledningar till där smittspridningen är stor och den 13 mars (dagen efter att Norge stängde skolor och införde restriktioner) hade vi stor smittspridning och sålunda rekommenderades hemarbete.

Inte minsta lilla vägran nånstans.
Citera
2020-10-03, 18:23
Avslutad
Citat:
Men ändå kommenterar du så lite verkar du bry dig i vart fall. För övrigt är det mängder av nationer som har stängt ned sina skolor åtminstone tidvis. I Europa hade nästan samtliga länder stängt ned skolorna i våras. Kommer du inte ihåg det? Hur definierar du för övrigt makt i samhället? Du har ingen aning om vem jag är eller vilka jag känner, eller vilka jag pratar med.

Härskarteknikerna från regimen haglar när narrativet krackelerar under sin egen orimlighet.

Återigen, låt oss jämföra Sverige med:
Land: Taiwan
Befolkning: 20M+
Avstånd från Wuhan, Kina: Ett stenkast
Antal döda i covid: Sju
Antal ”lockdowns”: Noll

Hur ofantligt uselt Sverige har hanterat pandemin är uppenbart oavsett vilka kriterier som än vägs in i analysen.
Citera
2020-10-03, 18:24
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och igen då, redan i slutet av februari sa Tegnell i intervjuer att hemarbete kunde bli aktuellt om vi fick stor smittspridning i Sverige. Den 12 mars sa han att hemarbete är en ojämlik åtgärde som det kan finnas anledningar till där smittspridningen är stor och den 13 mars (dagen efter att Norge stängde skolor och införde restriktioner) hade vi stor smittspridning och sålunda rekommenderades hemarbete.

Inte minsta lilla vägran nånstans.

Kom det en rekommendation från FHM om att arbeta hemma den 13/3?
Citera
2020-10-03, 18:26
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Härskarteknikerna från regimen haglar när narrativet krackelerar under sin egen orimlighet.

Återigen, låt oss jämföra Sverige med:
Land: Taiwan
Befolkning: 20M+
Avstånd från Wuhan, Kina: Ett stenkast
Antal döda i covid: Sju
Antal ”lockdowns”: Noll

Hur ofantligt uselt Sverige har hanterat pandemin är uppenbart oavsett vilka kriterier som än vägs in i analysen.
Ja om vi jämför oss med många länder så är vi totalt värdelösa på att hantera pandemin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in