2020-10-03, 13:19
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Giesecke och Tegnell sa att det skulle vara över i maj om jag minns rätt.

Tror att de där två jepparna sa att Sverige skulle ha total flockimmunitet i maj/juni.

Tydligen finns det ingen media organisation som kommer att ställa dessa killar mot väggen och kräva ansvar.

Såg att 7 anmäldes döda igår fredag den 2 oktober.
Citera
2020-10-03, 13:22
Avslutad
Citat:
Herre gud människa vilken total ignorans du besitter, det är på gränsen till att vara efterbliven.

Läs nu åter intervjun som Tegnell gav till expressen som replik på att Spotify lät sina medarbetare arbeta hemifrån, den 12 mars då samhällsspridningen var stor.

Tegnell säger att det inte är aktuellt för Sverige men att det i ett land som Italien, med stor spridning, kanske är ok om vissa företag vill arbeta så.

Vad är det du inte begriper?
Det fanns i planen att införa hemarbete som en åtgärd vid stor samhällsspridning. När samhällsspridningen blev stor så infördes åtgärden. Så när har någon vägrat att införa hemarbete, din riktigt dumma anka?

Du har för längesedan passerat gränsen för efterbliven, din dumma anka.
Citera
2020-10-03, 13:35
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Här finns en bild som visar hur de satt under ceremonin, Rev. John satt snett bakom Kellyann Conway.

https://www.politico.com/news/2020/10/02/trump-timeline-activities-425041?4?4

Hon testade väl positivt nyligen? Så undrar vem som var superspridaren / index case?

Kan säkert bli en fin "case study" av det här
Citera
2020-10-03, 13:35
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tror att de där två jepparna sa att Sverige skulle ha total flockimmunitet i maj/juni.

Tydligen finns det ingen media organisation som kommer att ställa dessa killar mot väggen och kräva ansvar.

Såg att 7 anmäldes döda igår fredag den 2 oktober.
Det är anmärkningsvärt hur extremt fel dessa två har haft. Upprepade gånger under mycket lång tid, jag begriper det inte.🤷🏼‍♀️
Citera
2020-10-03, 13:38
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Giesecke och Tegnell sa att det skulle vara över i maj om jag minns rätt.

När det började sa Tengele att det skulle ha en varaktighet/farlighet som influensa vilket var 6-8 veckor enl honom.

Sen ändrades tiden när de inte lyckades mäta nån flockimmunitet.
Citera
2020-10-03, 13:39
Medlem
HGs avatar
Citat:
Det är anmärkningsvärt hur extremt fel dessa två har haft. Upprepade gånger under mycket lång tid, jag begriper det inte.🤷🏼‍♀️

Tror att detta är problemet med Sverige. Finns inget ansvar längre hos vare sig politiker eller tjänstemän.
Citera
2020-10-03, 13:39
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det fanns i planen att införa hemarbete som en åtgärd vid stor samhällsspridning. När samhällsspridningen blev stor så infördes åtgärden. Så när har någon vägrat att införa hemarbete, din riktigt dumma anka?

Du har för längesedan passerat gränsen för efterbliven, din dumma anka.
Du anser det inte för anmärkningsvärt att Tegnell gör sitt uttalande om ojämlikhet den 12 mars och dessutom säger att det inte är aktuellt för Sverige, för att bara några dagar efter gå in i nödläge med hemarbete som rekommendation?

Nu lämnar jag detta eftersom du ändå inte begriper.
Citera
2020-10-03, 13:40
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

Hur mycket var medveten vilseledning och hur mycket var okunskap? Tex med barn tyckte ju Tengele internt de var bra för att snabbare nå flockimmunitet men externt så smittade de inte.
Citera
2020-10-03, 13:44
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Flyg från Iran stoppades efter inrådan från FHM.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/folkhalsomyndigheten-vill-fa-iranskt-flygbolag-provat

Direktflyg med iranskt bolag. Majoriteten flyger ju inte direkt utan via Turkiet tex så mer en symbolisk handling.
Citera
2020-10-03, 13:45
Avslutad
Citat:
Du anser det inte för anmärkningsvärt att Tegnell gör sitt uttalande om ojämlikhet den 12 mars och dessutom säger att det inte är aktuellt för Sverige, för att bara några dagar efter gå in i nödläge med hemarbete som rekommendation?

Nu lämnar jag detta eftersom du ändå inte begriper.
Bra, då kanske du kan sluta ljuga om att någon som helst har vägrat att införa hemarbete då, din korkade, efterblivna ljugande anka.
Citera
2020-10-03, 13:46
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
I Nya Zeeland där det skulle öka enligt vissa här
Dom hade idag
+1 fall

På 5 månader har 4 personer dött i Nya Zeeland av Corona!

I Sverige är det ju normalt och accepterat att ha 40-70 döda per månad. Helt galet egentligen vad vi accepterar.

Har funderat om man skulle göra 6000 vita kors och sätta upp dessa i Haga parken för att visa Tegnell och andras misslyckande med COVID-19.
Citera
2020-10-03, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Givetvis är det inte bra att kurvan är fel. Och den starkt sjunkande kurvan tror jag inte på. Skulle tro att den verkliga kurvan över döda har stabiliserats, dock på en hög nivå, ca 300-400 per dag. Vilket är ungefär som om Sverige skulle ligga på ca 100 döda per dag under en längre tid.
Fint du tänker.
Jag har följt kurvorna i latinamerika och ser en trend. De stora "förlorarna" har lagt sig på en jämn nivå med nysmittade och nyavlidna. Du har nog rätt i ditt antagande.
Så bra att prata med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in