2020-10-03, 15:50
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Är Trump "en man av folket"?
Nej, naturligtvis inte. Han är en untouchable tölp sedd ur folkets synvinkel.

Men utifrån skaran av människor på hans nivå? Absolut, det är därför han vinner folkets gillande eftersom han samtidigt hunsar fisförnäm elit som också är untouchable för oss ur småfolket.
Citera
2020-10-03, 15:51
Medlem
Bara det att Trump självmant gick med på att flyttas till ett militärsjukhus är ett tecken om något på att det faktiskt föreligger en viss oro för hans tillstånd.
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är bland annat därför folk pratar om att det är kaos och en katastrof just för att det är så extremt nära inpå valdagen, hade detta hänt i början av året eller i somras så hade det funnits mer tid att förbereda sig för det värsta men med (för oss svenskar) exakt 4 veckor kvar så är det kört om han skulle dö.

Oavsett vad man tycker om karln så får vi alla hoppas att han överlever skiten

Jag hoppas att Trump klarar sig, om inte annat för att han har en ung son som naturligtvis inte förtjänar traumat av att förlora sin far innan han ens blivit 15 år.

Det sagt så vore det ju själva definitionen av ironi om gubben tippar av ett virus som han i flera månader aktivt nedvärderat riskerna med att utsätta sig för, till den gräns att han i början av pandemin till och med förnekade existensen av.
Citera
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Du och resten av apvänstern kommer bli besviken. Han kommer överleva och vinna valet.
Om du tror man måste vara vänster, för att se att kejsaren inga kläder har, så tror du fel.
Besviken om han överlever är också att ta i, även om jag knappast skulle sörja hans frånfälle.
Du får skicka böner och varma tankar till honom, kanske instagramma ett handhjärta?
Citera
2020-10-03, 15:52
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Nja, alltså.. den analysen Regeneron släppt info kring är baserad på de 275 första patienterna som deltagit i Fas 3.

Det är redan över 2000 som är med i studien: ” More than 2,000 people have been enrolled across the overall REGN-COV2 development program, and no unexpected safety findings have been reported by the Independent Data Monitoring Committee.”

Här kan du läsa mer: https://investor.regeneron.com/news-releases/news-release-details/regenerons-regn-cov2-antibody-cocktail-reduced-viral-levels-and

Jepp du har rätt, jag tittade på siffrorna från den senaste studien i progression.
Citera
2020-10-03, 15:53
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ok, det är illa.

Hela idén med att sänka kolesterolnivåerna är felaktig.

Ja, det hjälper i vilket fall inte hur man än ser på det.
Citera
2020-10-03, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Nej, naturligtvis inte. Han är en untouchable tölp sedd ur folkets synvinkel.

Men utifrån skaran av människor på hans nivå? Absolut, det är därför han vinner folkets gillande eftersom han samtidigt hunsar fisförnäm elit som också är untouchable för oss ur småfolket.

Ja det är ju därför han kör den stilen så att ni ska gilla honom. Det är en mycket bra skådespelare vi har att göra med. Men nu blir det lite tufft för honom eftersom coronan möjligen sätter stopp för spelet och verkligheten blir uppenbar för alla. Tänkte på twittrandet han hade nyss om att han mår bra. Conway hade åtminstone den goda smaken att hoppas på något gott för andra smittande. Trump? Not so much!
Citera
2020-10-03, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Och Herman Cain, framträdande Trumpsupporter och dollarmiljardär dvs med tillgång till vård i absolut toppklass dog efter en vecka på IVA efter att till att börja med ha blivit inlagd med lindriga symptom. Han blev 74 år.

Anekdotiska berättelser kan gå åt bägge hållen, men statistiken visar att det inte är läge att undervärdera riskerna för Trump.

Det finns en påtaglig risk för ett långt, allvarligt och utdraget sjukdomsförlopp innan Trump tillfrisknar och en förvisso mycket liten, men ändå identifierbar risk, att han avlider.

Det var inget mer än ett exempel som visar på att man inte ska allt för givet. Vad vet du om Herman Cairns hälsotillstånd eller hur stor smittodos han utsattes för tex.

Här få man nog först o främst avvakta och hålla sig till fakta istället för att hitta på egna.
Citera
2020-10-03, 15:55
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ja det är ju därför han kör den stilen så att ni ska gilla honom. Det är en mycket bra skådespelare vi har att göra med. Men nu blir det lite tufft för honom eftersom coronan möjligen sätter stopp för spelet och verkligheten blir uppenbar för alla. Tänkte på twittrandet han hade nyss om att han mår bra. Conway hade åtminstone den goda smaken att hoppas på något gott för andra smittande. Trump? Not so much!
Om Trump dör blir du sittande med Biden och Pelosi. Känns det bra?
Citera
2020-10-03, 15:56
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Om du tror man måste vara vänster, för att se att kejsaren inga kläder har, så tror du fel.
Besviken om han överlever är också att ta i, även om jag knappast skulle sörja hans frånfälle.
Du får skicka böner och varma tankar till honom, kanske instagramma ett handhjärta?

Nej, jag tror att jag har rätt om det faktiskt. De flesta bildar sin uppfattning om honom baserat på bruset i samhället. "Alla vet att Trump är rasist...." och då är det oerhört osannolikt att det rör sig om högerorienterade personer.
Citera
2020-10-03, 15:57
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Bara det att Trump självmant gick med på att flyttas till ett militärsjukhus är ett tecken om något på att det faktiskt föreligger en viss oro för hans tillstånd.

Så är det verkligen. Det är det sista han skulle vilja, efter att ha kört med "Svage Joe"-kortet nu i månader. Katastrof då att själv bli inlagd på sjukhus bara 4 veckor före valet.

Sen verkar det ha funnits någon "superspridare" i Vita Huset eftersom så många blir sjuka samtidigt. De som smittas av en sådan tenderar att bli sjukare.

Och slutligen, Trump har bingo på riskfaktorer: Gammal, överviktig, dåligt hjärta, högt kolesterolvärde, man. Det kan inte bli ett sämre utgångsläge.
Citera
2020-10-03, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Om Trump dör blir du sittande med Biden och Pelosi. Känns det bra?

Jag är inte investerad på det sättet att jag sitter och ser önskade scenarion framför mig. Följer förloppet - that's all. Men i och för sig hoppas jag inte att Trump dör. Jag hoppas inte att någon dör. Så det är nog mer en grundinställningen än riktat mot person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in