Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Allvarligt sjuk, det tar jag nästan för givet. När Boris blev sjuk, tänkte jag att han just var en sådan man som tål Covid-19 dåligt men han är inte tillräckligt gammal. Men Trump å anda är också en sådan man och han åldern inne. Han är ju nästan 20 år äldre en Boris. En man som blivit fet på rött kött. Troligtvis högt blodtryck och ett hjärta som redan sjunger på sista refrängen. Sedan är han inte en 70+ i Sverige i våras utan president i USA, så han har inga problem med att få vård. Kan ju tänka mig att han hade mer en enbart en läkare hemma innan han togs till sjukhus. Så vård skulle han kunnat få utan att flygas till sjukhuset, den enda anledning till att de vill ha honom där är för att ha honom nära till alla slags maskiner och kanske även för att han ville visa att han kunde gå till helikoptern. Hade de väntat en dag till hade kanske inte det varit möjligt. Att han är tillbaka inom två veckor ser inte jag som troligt. Men har han tur överlever han utan allt för stora skador, men kanske enbart som en skugga av sitt forna jag.
Rena spekulationer såklart, visst tillhör Trump riskgrupp iom åldern men det är så mycket som spelar in så det är omöjligt att spå utgången på individnivå.
En kollegas far som är runt 80-strecket fick testades positivt för covid 19 och för honom stannade det vid lite krånglande mage och några dagars lätt feber. Förutom att han höll sig hemma så förändrades det dagliga livet knappt nånting.
Då var han inte heller föremål för en av världens bästa vårdapparat, utan i hemmet.