2020-10-03, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Så är det verkligen. Det är det sista han skulle vilja, efter att ha kört med "Svage Joe"-kortet nu i månader. Katastrof då att själv bli inlagd på sjukhus bara 4 veckor före valet.

Sen verkar det ha funnits någon "superspridare" i Vita Huset eftersom så många blir sjuka samtidigt. De som smittas av en sådan tenderar att bli sjukare.

Och slutligen, Trump har bingo på riskfaktorer: Gammal, överviktig, dåligt hjärta, högt kolesterolvärde, man. Det kan inte bli ett sämre utgångsläge.

Ja Bidens kampanj har ju dragit tillbaka annonser. Hur är det med Trumps kampanj? De annonser som gör narr av Bidens hälsa kan se lite "tokiga" ut nu.

Sen är det lite speciellt att man är en man av folket om man åker helikopter och får mycket sjukvårdsresurser för att man fått corona. Jag menar vem får det? Särskilt som han knappt märker av det hela.
Citera
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Är Trump "en man av folket"?

Tja, det krävs väldigt mycket pengar att bli president i USA, därför är de flesta som blivit presidenter, antingen miljardärer eller fått stöd av andra som är miljardärer (mot att göra vissa gentjänster när de blivit presidenter)

Trump är ju hatad av massmedia och etablissemanget, och av de miljardärer som stödjer presidentkandidater mot gentjänster

Så med det valsystem som USA har, så går det nog inte att få en president som står mer på folkets sida än Trump...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ok, det är illa.

Hela idén med att sänka kolesterolnivåerna är felaktig.
+1 exakt!!
tror dock dom är medvetna om den bluffen och bara spelar med.
Citera
2020-10-03, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Nej, jag tror att jag har rätt om det faktiskt. De flesta bildar sin uppfattning om honom baserat på bruset i samhället. "Alla vet att Trump är rasist...." och då är det oerhört osannolikt att det rör sig om högerorienterade personer.

Lite svårt att förstå hur du menar att ovan text betyder nåt. Helt obegripligt.
De flesta förstår nog att han är rasist och kvinnohatare. Även de som gillar honom.
Citera
2020-10-03, 16:03
Medlem
Covid: What is the risk to Donald Trump's health?
https://www.bbc.com/news/health-54375217

Att vara 74+ är tydligen inte till någon fördel.
Citera
2020-10-03, 16:04
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ja Bidens kampanj har ju dragit tillbaka annonser. Hur är det med Trumps kampanj? De annonser som gör narr av Bidens hälsa kan se lite "tokiga" ut nu.

Sen är det lite speciellt att man är en man av folket om man åker helikopter och får mycket sjukvårdsresurser för att man fått corona. Jag menar vem får det? Särskilt som han knappt märker av det hela.

Trumps kampanj har meddelat att de inte drar tillbaka varken annonser eller reklamfilmer.
Citera
2020-10-03, 16:05
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:

Återigen, ”en man av folket” går att kombinera med presidentskapet. Vad kräver du, att han ska promenera till en vårdcentral ”som alla andra”? Snubben är president, okej?
Citera
2020-10-03, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Så är det verkligen. Det är det sista han skulle vilja, efter att ha kört med "Svage Joe"-kortet nu i månader. Katastrof då att själv bli inlagd på sjukhus bara 4 veckor före valet.

Sen verkar det ha funnits någon "superspridare" i Vita Huset eftersom så många blir sjuka samtidigt. De som smittas av en sådan tenderar att bli sjukare.

Och slutligen, Trump har bingo på riskfaktorer: Gammal, överviktig, dåligt hjärta, högt kolesterolvärde, man. Det kan inte bli ett sämre utgångsläge.

Vad vet du om tillståndet på hans hjärta?

Inte för att jag ser Trump som ett under rent fysiskt hälsomässigt men det är svårt att säga mot att han är väldigt pigg och alert, långt ifrån alla 74-åringar skulle palla mer än en vecka i hans tempo. Så nån väldigt dålig hälsa har han knappast.

Utöver det så varken röker eller dricker han.

Ingenting av detta behöver spela nån roll när det väl kommer till kritan men många verkar ha förutfattade meningar baserat på bristfälligt underlag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Tja, det krävs väldigt mycket pengar att bli president i USA, därför är de flesta som blivit presidenter, antingen miljardärer eller fått stöd av andra som är miljardärer (mot att göra vissa gentjänster när de blivit presidenter)

Trump är ju hatad av massmedia och etablissemanget, och av de miljardärer som stödjer presidentkandidater mot gentjänster

Så med det valsystem som USA har, så går det nog inte att få en president som står mer på folkets sida än Trump...
Han har dock stöd av Israel vilket inte är lättviktigt i sammanhamnget..
I alla fall Kämpa på Trump! politiken inte alltid okej men han snackar rakt språk och det uppskattas!
Citera
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Nej, jag tror att jag har rätt om det faktiskt. De flesta bildar sin uppfattning om honom baserat på bruset i samhället. "Alla vet att Trump är rasist...." och då är det oerhört osannolikt att det rör sig om högerorienterade personer.
Jag har bott och arbetat i USA.
Du tror alltså att Trumps vara eller icke vara är en fråga om höger/vänster eller huruvida han är rasist?
Jag utgår ifrån att du sannolikt är mycket ung. I vilket fall så är du oerhört naiv.
Bruset i samhället? Det var det dummaste jag hört på länge.
Citera
2020-10-03, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Trumps kampanj har meddelat att de inte drar tillbaka varken annonser eller reklamfilmer.

Kan också bero på att de inte har råd.

Men de kan ju köra på att Biden har dålig hälsa och att det är dålig.
Citera
2020-10-03, 16:07
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:

Trump har betalat 750 dollar i skatt så självfallet ska han transporteras med helikopter och vårdas med bästa tänkbara sjukvårdsresurser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in