2020-10-03, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Det var kontorlokaler.
Takk for informasjon! I et tenkt tilfelle, hvis hettemannen hadde tilgang til de lokalene, så kunne de lokalene kanskje eventuelt ha blitt brukt til omkledningsrom (før og etter "spaserturen") av hettemannen?
Vet noen av dere om det bygget der de kontorlokalene befinner seg hadde flere inngangsdører som kunne brukes for å komme til de kontorlokalene og om noen av disse inngangene ikke var kameraovervåket?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-03 kl. 13:19.
Citera
2020-10-03, 13:25
Medlem
Legokatts avatar
Angående teorier om affektdrap / drap på natten. Tenker dere at det bare var for TH å informere lønnsansvarlig på morgenen om hva som hadde skjedd?

Deretter å ringe datter - 2 sek anrop med påfølgende SMS - "hytteturen var avlyst". Deretter å ringe sønn fra AEH's telefon - en samtale på 90 sekunder - informere sønn om hva som hadde skjedd?

Hvor sannsynlig er dette egentlig?

Hvilket motiv skulle disse personene ha for å hjelpe TH?

Så var det dette trusselbrevet.
Hadde TH det liggende klart en hemmelig plass, ferdig printet ut?

Sett i sammenheng med all informasjon - dette er ikke sannsynlig.
Citera
2020-10-03, 13:45
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er ikke proffe folk som er leid av TH til å gjøre dette, da ville åstedet sett helt annerledes ut, med spor etter proffe folk. De hadde greid å gjøre hva de kom for: å ta med seg AE levende ut slik at kidnappingsplottet ble troverdig.

TH ville ikke under noen omstendighet befunnet seg i boligen fram til minutter før ugjerningen fant sted, og deretter bare noen kilometer unna.

Han ville ha vært bortreist på forretningsreise med bunnsolid alibi.
Proffe folk kan også gjøre feil. Et oppdrag har alltid risiko for noe uforutsett. Men så langt har jo alt gått bra, med minimalt med spor. Det kan også være folk som har en viss bakgrunn og et voldelig potensiale, men mindre praktisk erfaring, og uten rulleblad. Jeg har tidligere i tråden vist dokumentasjon for at VE kan ha bekjentskaper i et Tsjekkisk våpentreningsakademi. Kanskje selv hatt opplæring der på et tidspunkt.

Vi får se, vi får se....

THs alibi ER bunnsolid. Det kan ha vært grunner til at han ville holde seg i nærheten og ha en viss kontroll. Han kan også ha en rolle i å tilrettelegge åsstedet, muliggjøre adkomst, og det kan ha vært viktig å være den som varslet.

Enten står TH bak og har fått noen til å ta grovarbeidet, eller så er dette en kidnapping gone wrong. Alibiet er vanntett.
Senast redigerad av Minnimus 2020-10-03 kl. 13:53.
Citera
2020-10-03, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Enten står TH bak og har fått noen til å ta grovrbeidet, eller så er dette en kidnapping gone wrong. Alibiet er vanntett.
Er det en spesiell grunn til at du tror at at dette er de 2 eneste mulige scenarioene?
Hvorfor tenker du at ikke noen andre enn TH kan ha stått bak, hvis det var et planlagt drap?
Citera
2020-10-03, 14:04
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Er det en spesiell grunn til at du tror at at dette er de 2 eneste mulige scenarioene?
Hvorfor tenker du at ikke noen andre enn TH kan ha stått bak, hvis det var et planlagt drap?
Jeg velger fritt mine teorier, og baserer dem på sannsynlighet, logikk, samt de opplysningene jeg har til en hver tid. Det er ingen fasit. Jeg blander meg ikke inn i hva andre tror. Det har vel liten hensikt å delta i diskusjonen hvis man mener at alt mellom himmel og jord kan ha tilstøtt AEH..?
Senast redigerad av Minnimus 2020-10-03 kl. 14:08.
Citera
2020-10-03, 14:12
Medlem
Citat:
Jeg velger fritt mine teorier, og baserer dem på sannsynlighet, logikk, samt de opplysningene jeg har til en hver tid. Det er ingen fasit. Jeg blander meg ikke inn i hva andre tror. Det har vel liten hensikt å delta i diskusjonen hvis man mener at alt mellom himmel og jord kunne ha forekommet...?
Takk for svar! Jeg forstår, og alle velger selvsagt fritt sine teorier.
Jeg tenker at selv om vi ikke gjennom media har fått opplysninger om en eller flere andre personer som kan ha hatt motiv for å begå et planlagt drap eller som kan ha hatt motiv for å stå bak et planlagt drap, så kan vi ikke utelukke at noen andre har hatt et slikt motiv og at noen andre har begått (eller har stått bak) et planlagt drap.

Jeg mener at det har stor hensikt å delta i diskusjonen om man holder mange muligheter åpne for hva som kan ha skjedd.

Angående informasjon fra avisartikler, så har det flere ganger vist seg at noe av informasjonen i noen tidligere artikler ikke stemmer med noe av informasjonen i noen nyere artikler. Så vi kan ikke slå fast at all informasjon i avisartikler (og heller ikke all informasjon i de nyeste avisartiklene) er korrekt informasjon.

Noe av det som er skrevet i avisartikler og som fremstilles som fakta, kan også være spekulasjoner som ikke stemmer med fakta. Og noen ganger kan politiet ha valgt å gi ukorrekte opplysninger til mediene, dersom dette er positivt for etterforskningen og dersom dette er positivt med tanke på oppklaringen av saken.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-03 kl. 14:49.
Citera
2020-10-03, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Logisk sett har det skjedd på natten med den tid dette gir til gjennomføring og klargjøring av åsted, mørke, naboer som sover, vasking etc. Forskyving av tidspkt er også gunstig mht jobbrelatert alibi. Politiet tror hendelsen skjedde på lyse dagen og får ikke puslebitene til å stemme. Th var på jobb og ikke involvert. Blir også spanet på rundt vanlig arbeidstid for å øke troverdighet. Villedning. Lønn ringer aehs telefon. Ubesvart. Aeh ringer tilbake. I realiteten er det th som ringer. Telefonen til aeh blir brukt til kommunikasjon. Bil med mgm ankommer 8.56. Th avsluttet da straks samtale med «lønn». Liket av aeh avhentes. Th drar på jobb, mgm sender sms, anrop datter, telefon med sønn. Skal vise at aeh fortsatt var aktiv etter th reiste til jobb. Kidnapping ikke funnet sted. Dette forklarer samtidig samsvaret med forklaringen til lønn og teh. Inntrykket er at Teh virket motvillig å forklare seg. Følte han seg presset til å gi falskt alibi. Vanskelig å ettergå om ingen sprekker i avhør. Lønn var på futurum, ths telefon lå på jobb, teh hjemme. Alibiet sikret med telefonspor og støtter angivelig troverdighet. Var th redd for å bli forvekslet med hettemann siden samtalen evt ble slettet. Kan dog være autosletting eller annet utilsiktet. Telefonbevegelsen kan ha blitt faket selv om th trodde kidnappingsplottet holdt vann. Feks for å underbygge tidspkt for hendelsen. Mulig de prøvde å fake et basketak der aeh forsvarte seg. Hettemannen kommer dog litt på etterskudd om hun var kidnappet rett før kl 10. Avlysing av hyttetur i sms svekker natteorien. Kan aeh fått kalde føtter angående denne. Hun fremstår redd for konsekvenser av samlivsbrudd.

Det er tre vitner som kan bekrefte at AEH var i live på morgenen forsvinningsdagen.

TH selv, som har forklart seg om detaljer denne morgenen, muligens understøttet av helseappen på AEHs mobiltelefon, skosåleavtrykk osv, frem til han dro på jobb ca 09:00.

Lønningsansvarlige, som bekrefter å ha snakket med AEH på telefon i 11 minutter, fra 08:45 til 08:56. Mobilaktivitet bekrefter at det har vært telefonkontakt i disse minuttene.

Sønnen TEH, som bekrefter å ha snakket i telefon med AEH en kort samtale, fra 09:14 til 09:16. TEH kunne ikke bekrefte innholdet i samtalen før i sin tredje forklaring til politiet. Samtalen skal ha dreid seg om en beskjed fra lønningsansvarlig til TEH, og så noe om hyttetur og litt mer jeg ikke husker nøyaktig.

Men var det dette som skjedde? Var AEH i live på morgenen, eller er livsbevis-telefonsamtalene understøttet av falske vitneprov.
Citera
2020-10-03, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Har du sett noe slaps på kamerabildene av Hettemann1?
Det er dessuten gammelt nytt, som ble publisert i media da saken ble kjent.

Det er synlig snø eller snøslaps på video av Hettemannen.

https://www.dagbladet.no/video/politiet-med-flere-bilder-av-hettemannen/zDBnYyzJ

Du lyver så det renner av deg.
Citera
2020-10-03, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er synlig snø eller snøslaps på video av Hettemannen.

https://www.dagbladet.no/video/politiet-med-flere-bilder-av-hettemannen/zDBnYyzJ
.
Også på de delene av veiene der folk går og kjører bil? Er det ikke kun snø og snøslaps i veikantene (der folk ikke har gått eller kjørt) og at det er smeltet snøslaps (= vann) på de delene av veiene der folk går og kjører bil? Jeg ser ikke så klart.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-03 kl. 14:35.
Citera
2020-10-03, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Også på de delene av veiene der folk går og kjører bil? Er det ikke kun snø og snøslaps i veikantene (der folk ikke har gått eller kjørt) og at det er smeltet snøslaps (= vann) på de delene av veiene der folk går og kjører bil? Jeg ser ikke så klart.

Det vil være lokale variasjoner. Typisk vil snøslapset forsvinne raskest der det er biltrafikk eller mennesketråkk.

Spørsmålet var om det fantes synlig snø eller slaps på Hettemann-videoen. Og det gjør det.

Synes det er unødvendig å lyve om faktiske forhold.
Citera
2020-10-03, 14:48
Medlem
Legokatts avatar
Som sagt jeg har lagt et stort puslespilll med alle brikkene som har kommet frem i media angående denne saken.

Jeg har ikke ønsket å spekulere i hvem GM er, men flere puslespilbrikker peker mot en person. Får se litt ann fremover hvordan saken utvikler seg. Hvis ting etterhvert viser seg å være slik jeg tror den er skal jeg poste detaljene som tyder på denne GM. Jeg avventer inntil videre. Har tro på politiet.

Den seneste informasjonen i media angående undersøkelser rundt AEH's telefonbevegelser, at det ikke var AEH som holdt telefonen ned trappen, at telefonen ble lagt på feil side av bordet og at Hettemannen er en viktig person å identifisere - gjør meg temmelig sikker på å politiet er på riktig spor.

Vi får se
Citera
2020-10-03, 14:51
Medlem
Citat:
Proffe folk kan også gjøre feil. Et oppdrag har alltid risiko for noe uforutsett. Men så langt har jo alt gått bra, med minimalt med spor. Det kan også være folk som har en viss bakgrunn og et voldelig potensiale, men mindre praktisk erfaring, og uten rulleblad. Jeg har tidligere i tråden vist dokumentasjon for at VE kan ha bekjentskaper i et Tsjekkisk våpentreningsakademi. Kanskje selv hatt opplæring der på et tidspunkt.

Vi får se, vi får se....

THs alibi ER bunnsolid. Det kan ha vært grunner til at han ville holde seg i nærheten og ha en viss kontroll. Han kan også ha en rolle i å tilrettelegge åsstedet, muliggjøre adkomst, og det kan ha vært viktig å være den som varslet.

Enten står TH bak og har fått noen til å ta grovarbeidet, eller så er dette en kidnapping gone wrong. Alibiet er vanntett.

Hvis det stemmer at THs alibi er "bunnsolid", så må det angis et tidsperiode hvor alibiet er urokkelig. Og drapet må ha skjedd innenfor den samme tidsperioden.

Så da kommer det an på, om folk har mest tro på at TH har iverksatt en dekkhistorie. Der sporene etter angivelig kidnappere eller leiemordere er faket, forfalsket, for å villede politiet om drapstidspunktet. Altså, at drapet har skjedd tidligere enn dekkhistorien legger opp til.

Eller, som du synes å mene, at TH har leid kriminelle til å gjennomføre en dekkoperasjon. Der spor etter diverse menn, diverse kjøretøyer i området, er ekte spor etter uidentifiserte GM. Og at disse ukjente GM bortførte AEH, levende eller død, i løpet av perioden TH har et "bunnsolid alibi".

Jeg heller til at dekkhistorien er dekkhistorie, og at disse mystiske observasjonene er en del av nøye planlagt villedning.

Jeg tror ikke vi kommer til å bli enige, men jeg synes det er greit å trekke opp skillelinjene mellom dekkhistorie og dekkoperasjon.
Senast redigerad av kornblomst 2020-10-03 kl. 15:11. Anledning: skrivefeil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in