Flashback bygger pepparkakshus!
2020-10-03, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Det var kontorlokaler.
Takk for informasjon! I et tenkt tilfelle, hvis hettemannen hadde tilgang til de lokalene, s kunne de lokalene kanskje eventuelt ha blitt brukt til omkledningsrom (fr og etter "spaserturen") av hettemannen?
Vet noen av dere om det bygget der de kontorlokalene befinner seg hadde flere inngangsdrer som kunne brukes for komme til de kontorlokalene og om noen av disse inngangene ikke var kameraovervket?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-03 kl. 13:19.
Citera
2020-10-03, 13:25
Medlem
Legokatts avatar
Angende teorier om affektdrap / drap p natten. Tenker dere at det bare var for TH informere lnnsansvarlig p morgenen om hva som hadde skjedd?

Deretter ringe datter - 2 sek anrop med pflgende SMS - "hytteturen var avlyst". Deretter ringe snn fra AEH's telefon - en samtale p 90 sekunder - informere snn om hva som hadde skjedd?

Hvor sannsynlig er dette egentlig?

Hvilket motiv skulle disse personene ha for hjelpe TH?

S var det dette trusselbrevet.
Hadde TH det liggende klart en hemmelig plass, ferdig printet ut?

Sett i sammenheng med all informasjon - dette er ikke sannsynlig.
Citera
2020-10-03, 13:45
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er ikke proffe folk som er leid av TH til gjre dette, da ville stedet sett helt annerledes ut, med spor etter proffe folk. De hadde greid gjre hva de kom for: ta med seg AE levende ut slik at kidnappingsplottet ble troverdig.

TH ville ikke under noen omstendighet befunnet seg i boligen fram til minutter fr ugjerningen fant sted, og deretter bare noen kilometer unna.

Han ville ha vrt bortreist p forretningsreise med bunnsolid alibi.
Proffe folk kan ogs gjre feil. Et oppdrag har alltid risiko for noe uforutsett. Men s langt har jo alt gtt bra, med minimalt med spor. Det kan ogs vre folk som har en viss bakgrunn og et voldelig potensiale, men mindre praktisk erfaring, og uten rulleblad. Jeg har tidligere i trden vist dokumentasjon for at VE kan ha bekjentskaper i et Tsjekkisk vpentreningsakademi. Kanskje selv hatt opplring der p et tidspunkt.

Vi fr se, vi fr se....

THs alibi ER bunnsolid. Det kan ha vrt grunner til at han ville holde seg i nrheten og ha en viss kontroll. Han kan ogs ha en rolle i tilrettelegge sstedet, muliggjre adkomst, og det kan ha vrt viktig vre den som varslet.

Enten str TH bak og har ftt noen til ta grovarbeidet, eller s er dette en kidnapping gone wrong. Alibiet er vanntett.
Senast redigerad av Minnimus 2020-10-03 kl. 13:53.
Citera
2020-10-03, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Enten str TH bak og har ftt noen til ta grovrbeidet, eller s er dette en kidnapping gone wrong. Alibiet er vanntett.
Er det en spesiell grunn til at du tror at at dette er de 2 eneste mulige scenarioene?
Hvorfor tenker du at ikke noen andre enn TH kan ha sttt bak, hvis det var et planlagt drap?
Citera
2020-10-03, 14:04
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Er det en spesiell grunn til at du tror at at dette er de 2 eneste mulige scenarioene?
Hvorfor tenker du at ikke noen andre enn TH kan ha sttt bak, hvis det var et planlagt drap?
Jeg velger fritt mine teorier, og baserer dem p sannsynlighet, logikk, samt de opplysningene jeg har til en hver tid. Det er ingen fasit. Jeg blander meg ikke inn i hva andre tror. Det har vel liten hensikt delta i diskusjonen hvis man mener at alt mellom himmel og jord kan ha tilsttt AEH..?
Senast redigerad av Minnimus 2020-10-03 kl. 14:08.
Citera
2020-10-03, 14:12
Medlem
Citat:
Jeg velger fritt mine teorier, og baserer dem p sannsynlighet, logikk, samt de opplysningene jeg har til en hver tid. Det er ingen fasit. Jeg blander meg ikke inn i hva andre tror. Det har vel liten hensikt delta i diskusjonen hvis man mener at alt mellom himmel og jord kunne ha forekommet...?
Takk for svar! Jeg forstr, og alle velger selvsagt fritt sine teorier.
Jeg tenker at selv om vi ikke gjennom media har ftt opplysninger om en eller flere andre personer som kan ha hatt motiv for beg et planlagt drap eller som kan ha hatt motiv for st bak et planlagt drap, s kan vi ikke utelukke at noen andre har hatt et slikt motiv og at noen andre har begtt (eller har sttt bak) et planlagt drap.

Jeg mener at det har stor hensikt delta i diskusjonen om man holder mange muligheter pne for hva som kan ha skjedd.

Angende informasjon fra avisartikler, s har det flere ganger vist seg at noe av informasjonen i noen tidligere artikler ikke stemmer med noe av informasjonen i noen nyere artikler. S vi kan ikke sl fast at all informasjon i avisartikler (og heller ikke all informasjon i de nyeste avisartiklene) er korrekt informasjon.

Noe av det som er skrevet i avisartikler og som fremstilles som fakta, kan ogs vre spekulasjoner som ikke stemmer med fakta. Og noen ganger kan politiet ha valgt gi ukorrekte opplysninger til mediene, dersom dette er positivt for etterforskningen og dersom dette er positivt med tanke p oppklaringen av saken.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-03 kl. 14:49.
Citera
2020-10-03, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Logisk sett har det skjedd p natten med den tid dette gir til gjennomfring og klargjring av sted, mrke, naboer som sover, vasking etc. Forskyving av tidspkt er ogs gunstig mht jobbrelatert alibi. Politiet tror hendelsen skjedde p lyse dagen og fr ikke puslebitene til stemme. Th var p jobb og ikke involvert. Blir ogs spanet p rundt vanlig arbeidstid for ke troverdighet. Villedning. Lnn ringer aehs telefon. Ubesvart. Aeh ringer tilbake. I realiteten er det th som ringer. Telefonen til aeh blir brukt til kommunikasjon. Bil med mgm ankommer 8.56. Th avsluttet da straks samtale med lnn. Liket av aeh avhentes. Th drar p jobb, mgm sender sms, anrop datter, telefon med snn. Skal vise at aeh fortsatt var aktiv etter th reiste til jobb. Kidnapping ikke funnet sted. Dette forklarer samtidig samsvaret med forklaringen til lnn og teh. Inntrykket er at Teh virket motvillig forklare seg. Flte han seg presset til gi falskt alibi. Vanskelig etterg om ingen sprekker i avhr. Lnn var p futurum, ths telefon l p jobb, teh hjemme. Alibiet sikret med telefonspor og sttter angivelig troverdighet. Var th redd for bli forvekslet med hettemann siden samtalen evt ble slettet. Kan dog vre autosletting eller annet utilsiktet. Telefonbevegelsen kan ha blitt faket selv om th trodde kidnappingsplottet holdt vann. Feks for underbygge tidspkt for hendelsen. Mulig de prvde fake et basketak der aeh forsvarte seg. Hettemannen kommer dog litt p etterskudd om hun var kidnappet rett fr kl 10. Avlysing av hyttetur i sms svekker natteorien. Kan aeh ftt kalde ftter angende denne. Hun fremstr redd for konsekvenser av samlivsbrudd.

Det er tre vitner som kan bekrefte at AEH var i live p morgenen forsvinningsdagen.

TH selv, som har forklart seg om detaljer denne morgenen, muligens understttet av helseappen p AEHs mobiltelefon, skosleavtrykk osv, frem til han dro p jobb ca 09:00.

Lnningsansvarlige, som bekrefter ha snakket med AEH p telefon i 11 minutter, fra 08:45 til 08:56. Mobilaktivitet bekrefter at det har vrt telefonkontakt i disse minuttene.

Snnen TEH, som bekrefter ha snakket i telefon med AEH en kort samtale, fra 09:14 til 09:16. TEH kunne ikke bekrefte innholdet i samtalen fr i sin tredje forklaring til politiet. Samtalen skal ha dreid seg om en beskjed fra lnningsansvarlig til TEH, og s noe om hyttetur og litt mer jeg ikke husker nyaktig.

Men var det dette som skjedde? Var AEH i live p morgenen, eller er livsbevis-telefonsamtalene understttet av falske vitneprov.
Citera
2020-10-03, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Har du sett noe slaps p kamerabildene av Hettemann1?
Det er dessuten gammelt nytt, som ble publisert i media da saken ble kjent.

Det er synlig sn eller snslaps p video av Hettemannen.

https://www.dagbladet.no/video/polit...annen/zDBnYyzJ

Du lyver s det renner av deg.
Citera
2020-10-03, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er synlig sn eller snslaps p video av Hettemannen.

https://www.dagbladet.no/video/polit...annen/zDBnYyzJ
.
Ogs p de delene av veiene der folk gr og kjrer bil? Er det ikke kun sn og snslaps i veikantene (der folk ikke har gtt eller kjrt) og at det er smeltet snslaps (= vann) p de delene av veiene der folk gr og kjrer bil? Jeg ser ikke s klart.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-03 kl. 14:35.
Citera
2020-10-03, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ogs p de delene av veiene der folk gr og kjrer bil? Er det ikke kun sn og snslaps i veikantene (der folk ikke har gtt eller kjrt) og at det er smeltet snslaps (= vann) p de delene av veiene der folk gr og kjrer bil? Jeg ser ikke s klart.

Det vil vre lokale variasjoner. Typisk vil snslapset forsvinne raskest der det er biltrafikk eller mennesketrkk.

Sprsmlet var om det fantes synlig sn eller slaps p Hettemann-videoen. Og det gjr det.

Synes det er undvendig lyve om faktiske forhold.
Citera
2020-10-03, 14:48
Medlem
Legokatts avatar
Som sagt jeg har lagt et stort puslespilll med alle brikkene som har kommet frem i media angende denne saken.

Jeg har ikke nsket spekulere i hvem GM er, men flere puslespilbrikker peker mot en person. Fr se litt ann fremover hvordan saken utvikler seg. Hvis ting etterhvert viser seg vre slik jeg tror den er skal jeg poste detaljene som tyder p denne GM. Jeg avventer inntil videre. Har tro p politiet.

Den seneste informasjonen i media angende underskelser rundt AEH's telefonbevegelser, at det ikke var AEH som holdt telefonen ned trappen, at telefonen ble lagt p feil side av bordet og at Hettemannen er en viktig person identifisere - gjr meg temmelig sikker p politiet er p riktig spor.

Vi fr se
Citera
2020-10-03, 14:51
Medlem
Citat:
Proffe folk kan ogs gjre feil. Et oppdrag har alltid risiko for noe uforutsett. Men s langt har jo alt gtt bra, med minimalt med spor. Det kan ogs vre folk som har en viss bakgrunn og et voldelig potensiale, men mindre praktisk erfaring, og uten rulleblad. Jeg har tidligere i trden vist dokumentasjon for at VE kan ha bekjentskaper i et Tsjekkisk vpentreningsakademi. Kanskje selv hatt opplring der p et tidspunkt.

Vi fr se, vi fr se....

THs alibi ER bunnsolid. Det kan ha vrt grunner til at han ville holde seg i nrheten og ha en viss kontroll. Han kan ogs ha en rolle i tilrettelegge sstedet, muliggjre adkomst, og det kan ha vrt viktig vre den som varslet.

Enten str TH bak og har ftt noen til ta grovarbeidet, eller s er dette en kidnapping gone wrong. Alibiet er vanntett.

Hvis det stemmer at THs alibi er "bunnsolid", s m det angis et tidsperiode hvor alibiet er urokkelig. Og drapet m ha skjedd innenfor den samme tidsperioden.

S da kommer det an p, om folk har mest tro p at TH har iverksatt en dekkhistorie. Der sporene etter angivelig kidnappere eller leiemordere er faket, forfalsket, for villede politiet om drapstidspunktet. Alts, at drapet har skjedd tidligere enn dekkhistorien legger opp til.

Eller, som du synes mene, at TH har leid kriminelle til gjennomfre en dekkoperasjon. Der spor etter diverse menn, diverse kjretyer i omrdet, er ekte spor etter uidentifiserte GM. Og at disse ukjente GM bortfrte AEH, levende eller dd, i lpet av perioden TH har et "bunnsolid alibi".

Jeg heller til at dekkhistorien er dekkhistorie, og at disse mystiske observasjonene er en del av nye planlagt villedning.

Jeg tror ikke vi kommer til bli enige, men jeg synes det er greit trekke opp skillelinjene mellom dekkhistorie og dekkoperasjon.
Senast redigerad av kornblomst 2020-10-03 kl. 15:11. Anledning: skrivefeil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in